سامسونگ از چالش‌های طراحی گوشی‌های تاشوی نسل جدید می‌گوید

دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مهندسان سامسونگ در ویدیویی از چالش‌های طراحی گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ در زمینه دوام و مقاومت در برابر آب و چگونگی فائق آمدن بر آن‌ها می‌گویند.
تبلیغات

پیاده‌سازی طراحی و ساختار گوشی‌های جدید سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳، به خاطر نمایشگر تاشو پیچیدگی‌های زیادی دارد و مهندسان سامسونگ در ویدیویی که بلاگ Samsung Newsroom منتشر کرده است، از چالش‌های پیش رویشان صحبت می‌کنند.

در این ویدئو، ابتدا از سه بخش مختلف تشکیل‌دهنده ساختار گوشی‌ تاشو صحبت می‌شود؛ دو نیمه گوشی و یک لولا. هر سه بخش توسط تکنولوژی زره آلومینیومی سامسونگ محافظت می‌شوند که در واقع ترکیب جدیدی از آلومینیوم است و با اضافه شدن فلزهای دیگر، دوام را افزایش می‌دهد. با چنین محافظی، گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فولد در مقابل خراش و فرورفتگی‌ تصادفی مقاوم‌تر می‌شوند.

در بخش بعدی ویدئو، مهندسان سامسونگ در مورد مقاوم‌سازی گوشی‌های تاشو در برابر آب سخن می‌گویند. برای اینکه از ورود آب از طریق لولا به درون گوشی جلوگیری شود، چالش مهمی پیش روی مهندسان قرار داشت. تمام بخش‌ها و اجزای الکترونیکی تشکیل‌دهنده لولا، باید با مایع ضد خورندگی و روان‌کننده پوشانده می‌شدند تا از آن‌ها در مقابل آسیب‌های ناشی از مایعات محافظت کند. لولاها در برابر آب مقاوم هستند و مهندسان سامسونگ می‌گویند تمام سعی‌شان را برای مقاوم کردن گوشی در برابر آب به خرج داده‌اند؛ اما به‌هرحال بد نیست که کاربران گلکسی فولد هم از دستگاه‌های خودشان به‌خوبی مراقبت کنند.

گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ بادوام‌تر از گوشی‌های نسل پیشین ساخته شده‌اند که این موضوع شامل نمایشگرها هم می‌شود؛ البته در این ویدئو توضیحی در مورد نمایشگر داده نشده است.

به نظر شما با توجه به پیشرفت‌هایی که نسل جدید گوشی‌های تاشو نسبت به پیشینیان خود داشته‌اند، آیا می‌توان از آن‌ها انتظار دوام عملکرد و ساختار بیشتری داشت؟ در مجموع آیا همین مقدار دوام فولد ۳ و فلیپ ۳ می‌تواند شما را به خرید ترغیب کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات