در آستانه رونمایی از آیفون ۱۳، فروش گوشی‌های اپل کاهش نیافته است

سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین داده‌ها نشان می‌دهد که فروش آیفون در آستانه‌ی رونمایی از نسل جدید آن‌ کاهش نیافته است و همچنان در یک چرخه کم‌سابقه قرار دارد.
تبلیغات

مدت‌ها است گفته می‌شود سری آیفون ۱۲ از لحاظ فروش شرایط بسیار مناسب و حتی کم‌سابقه‌ای تجربه می‌کند. یکی از دلایل محتمل آن این است که بسیاری از دارندگان گوشی‌های قدیمی در حال به‌روزرسانی به مدل‌های جدیدتر هستند و در این میان، خانواده آیفون ۱۲ با زبان طراحی جدید و پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات موبایل (5G)، به گزینه بسیار مناسبی برای خرید تبدیل شده‌ است. جدیدترین برآورد بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان از آن حکایت دارد که محبوبیت گوشی‌های مذکور به‌قدری است که در آستانه‌ی رونمایی از سری آیفون ۱۳، فروش کلی آیفون را ثابت نگه داشته است!

معمولاً پیش از رونمایی از نسل جدید آیفون، فروش مدل‌های قدیمی کاهش پیدا می‌کند یا در برخی مواقع کلا متوقف می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد که امسال از این قاعده مستثنا است. سمیک چاترجی، تحلیلگر جی‌پی مورگان، با استناد به داده‌های Wave7 در بازه‌ی منتهی به ماه جولای، می‌گوید هیچ‌گونه کاهش یا کند شدن روند فروش گوشی‌های هوشمند اپل در ایالات متحده آمریکا و سراسر جهان دیده نمی‌شود.

چاترجی بر این باور است که تقاضای قوی برای خانواده آیفون ۱۲ و همچنین وضعیت بهتر اپل در زنجیره تأمین در مقایسه با سازندگان گوشی اندروید، اصلی‌ترین دلایل بر ثابت ماندن فروش آیفون است. وی می‌گوید در حال حاضر، سایر شرکت‌ها نظیر سامسونگ به دلیل کمبود تراشه و سایر اجزای مهم، با مشکلات در عرضه مواجه هستند؛ اما شواهد نشان می‌دهد که غول دنیای فناوری کم‌تر تحت تأثیر این چالش‌ها قرار گرفته است.

طبق گزارش‌های قبلی، سری آیفون ۱۲ در ماه آوریل فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه را پشت‌ سر گذاشته است؛ بدین معنی که گوشی‌های مذکور فقط در مدت هفت ماه پس از عرضه به‌ رقم در خور توجهی دست یافته‌اند. این آمار حاکی از آن است که سری آیفون ۱۲ دو ماه زودتر از سری آیفون ۱۱ به فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه دست ‌یافته است و تقریبا عملکردی مشابه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آیفون ۶ دارد که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ فروش چشمگیری تجربه کرد و پرفروش‌ترین گوشی هوشمند تاریخ محسوب می‌شود. در حقیقت این اولین دوره‌ای است که بعد از آیفون ۶، گوشی‌های اپل درون اَبَرچرخه قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود در ماه جولای، آیفون ۱۲ استاندارد پرفروش‌ترین گوشی هوشمند اپل بوده است و آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. ظاهراً آیفون ۱۲ مینی کم‌ترین فروش را در میان این خانواده تجربه کرده است. طبق گزارش Wave7، اپل احتمالاً رویداد رونمایی از آیفون ۱۳ را در ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) برگزار می‌کند و پیش‌سفارش آن در ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) در دسترس قرار می‌گیرد. شرکت تحقیقاتی یادشده معتقد است که این دستگاه‌ها در ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) برای عموم عرضه خواهند شد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات