معاون ارشد شیائومی: میکس ۴ برای تجربه گوشی تمام‌صفحه عرضه شده است، نه عکاسی سلفی

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ویلیام لو، معاون ارشد شیائومی، معتقد است میکس ۴ برای ارائه‌ی تجربه‌ی گوشی تمام‌صفحه طراحی شده و کاربران نباید انتظار زیادی از دوربین سلفی آن داشته باشند.
تبلیغات

اواخر هفته گذشته، شیائومی در جریان مراسمی آنلاین (و طولانی!) از گوشی پرچم‌دار جدیدش با نام میکس ۴ رونمایی کرد. میکس ۴ اولین گوشی شیائومی با دوربین سلفی زیر نمایشگر محسوب می‌شود. شیائومی این فناوری را CUP نامیده که مخفف Camera Under Display به معنی «دوربین زیر نمایشگر» است.

روز گذشته ویلیام لو، یکی از معاون‌های ارشد شیائومی در ویبو اعلام کرد که میکس ۴ برای کسانی طراحی شده است که می‌خواهند لذت گوشی تمام‌صفحه را تجربه کنند؛ بنابراین نباید انتظار زیادی از قابلیت‌های عکاسی سلفی آن داشته باشند.

معاون ارشد شیائومی حتی پیشنهاد کرده است که «اگر کیفیت عکاسی سلفی برایتان اهمیت زیادی دارد، بهتر است گوشی‌هایی بخرید که در وسط نمایشگرشان، حفره‌ای برای دوربین سلفی دارند.»

لو معتقد است که شیائومی همه تلاش خود را کرده که بتواند تا جای ممکن دوربین سلفی را زیر نمایشگر مخفی کند تا کاربران تجربه‌ی بدون نقصی از گوشی تمام‌صفحه داشته باشند. این اولین نسل دوربین‌ سلفی زیر نمایشگر است و طبیعتا عملکرد دوربین‌ سلفی این‌چنینی در نسل‌های بعدی بهبودهای چشمگیری خواهد داشت.

دوربین سلفی شیائومی میکس ۴

ویلیام لو در ادامه اینطور گفته است:

در حال حاضر هدف شیائومی روی تولید گوشی هوشمندی با نمایشگر بزرگ و بدون حاشیه و میکس ۴ مدلی اولیه برای رسیدن به این هدف است. حالا می‌توانیم تمرکزمان را روی بهبود آن قرار بدهیم و اعتقاد دارم که در چند سال آینده، دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر به استانداردی در گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهند شد؛ همان‌طور که حاشیه بالای نمایشگر جای خود را به ناچ (بریدگی) و دوربین‌های سلفی حفره‌ای داد.

چقدر با حرف‌های ویلیام لو موافقید؟ آیا شما هم تصور می‌کنید دوربین‌ سلفی زیر نمایشگر، به طراحی استاندارد گوشی‌های هوشمند آینده تبدیل خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات