پیکسل 5a احتمالا به حجیم‌ترین باتری در بین گوشی‌های گوگل مجهز خواهد بود

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا تصویر قطعات پیکسل 5a منتشر شده است که نشان می‌دهد که گوگل احتمالا این مدل را به باتری ۴۶۸۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد کرد. چنین ظرفیتی در باتری گوشی‌های پیکسل بی‌سابقه خواهد بود.
تبلیغات

گوگل نسل بعدی گوشی‌های خود را با نام پیکسل ۶ و ۶ پرو توسعه می‌دهد؛ اما منابع مختلف خبر داده‌اند که احتمالا تا پایان ماه جاری میلادی شاهد عرضه مدل دیگری از این خانواده با نام پیکسل 5a خواهیم بود. در واقع پیکسل 5a گوشی اقتصادی گوگل خواهد بود و انتظار نمی‌رود در زمینه طراحی و مشخصات فنی تفاوت چندانی با پیکسل 4a مدل 5G داشته باشد.

چند ماه پیش تصاویر رندر این محصول در رسانه‌ها منتشر شده بود و به‌تازگی اندروید پلیس تصویر قطعات پیکسل 5a را منتشر کرده است که در آن می‌توان برخی از مشخصات این گوشی را مشاهده کرد. این قطعات برای فروشگاه‌هایی که کار تعمیرات انجام می‌دهند فرستاده شده است.

تصاویر جدید با اطلاعاتی که در مورد پیکسل 5a داریم هم‌راستا هستند و تأیید می‌کنند که این محصول، شباهت زیادی به پیکسل 4a مدل 5G دارد. تنها تفاوت مهم را می‌توان در کلید پاور شیاردار و پنل پشتی آن دانست که در مقایسه با پنل پلاستیک سخت نسل گذشته سری پیکسل، حس انعطاف‌پذیری بیشتری القا می‌کند. علاوه بر این‌ها، وجود جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز تأیید شده است.

اما مهم‌ترین نکته این عکس‌ها، اطلاعات به‌دست‌آمده در مورد باتری ۴۶۸۰ میلی‌آمپر ساعتی پیکسل 5a است که تا به امروز، حجیم‌ترین باتری در بین تمام گوشی‌های پیکسل به شمار می‌رود. اندروید پلیس همچنین گزارش کرده است که پیکسل 5a در تاریخ ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) معرفی خواهد شد و فقط در ژاپن و آمریکا در دسترس خواهد بود.

از اطلاعات افشا‌شده قبلی می‌دانیم دستگاه بعدی پیکسل قیمتی برابر ۴۵۰ دلار خواهد داشت و به همان تراشه اسنپدراگون 765G مورد استفاده در پیکسل ۵ و پیکسل 4a مدل 5G مجهز خواهد بود. گوگل برای این محصول یک نمایشگر ۶٫۷ اینچی در نظر گرفته است و احتمالا از همان دوربین پیکسل ۵ استفاده خواهد کرد. پیکسل 5a فقط در رنگ مشکی عرضه خواهد شد و گواهی IP67 را نیز دریافت کرده است.

 پیکسل 4a مدل 5G از تراشه‌ی اسنپدراگون 765G می‌کند و باتری آن ۳۸۸۵ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد؛ اما شارژدهی بسیار مناسبی به کاربران ارائه می‌کند. با این حساب، به نظر شما افزایش ظرفیت باتری در پیکسل 5a و استفاده از همین تراشه، می‌تواند تفاوت زیادی رقم بزند و کاربران را به خرید این محصول ترغیب کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات