اپل احتمالا وظیفه مونتاژ اجزای دوربین آیفون‌های آینده را به فاکسکان محول خواهد کرد

جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل در صدد این است که به‌جای تهیه دوربین‌های از پیش مونتاژشده، از بازوی تولیدی فاکسکان به‌منظور مونتاژ اجزای دوربین استفاده و متعاقباً در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.
تبلیغات

به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به اطلاعات به‌دست‌آمده از نشریه کره‌ای The Elec، هزینه‌ی مونتاژ ماژول‌های دوربین آیفون‌های آینده می‌تواند ارزان‌تر از حال حاضر باشد؛ زیرا اپل قصد دارد با تهیه جدادگانه اجزای دوربین، مونتاژ نهایی آن‌ها را به غول تایوانی صنعت مونتاژ، یعنی فاکسکان بسپاد. در واقع، این فرایند منجر به کاهش واسطه و به‌تبع هزینه‌ی مونتاژ می‌شود.

در این گزارش آمده است که فاکسکان در صدد رایزنی برای تهیه‌ی تجهیزات بازرسی ماژول دوربین از شرکت کره‌ای Hyvision System است. تجهیزات مذکور به‌طور خاص برای بررسی هم‌ترازی حسگرهای تصویر، لنزهای عریض، فوق عریض و تله در نظر گرفته می‌شوند؛ جایی که یک تراز نادرست می‌تواند کیفیت تصویر را به‌شدت کاهش بدهد.

اپل درحال‌حاضر از ماژول‌های دوربین از پیش مونتاژشده‌ شرکت‌هایی ال‌جی اینوتک، شارپ و اُفیلم استفاده می‌کند. گزارش شده است که های‌ویژن سیستم تجهیزات بازرسی را نیز به ال‌جی اینوتک ارائه خواهد داد؛ اما گویا این تجهیزات به‌طور خاص برای بازرسی حسگر سنجش زمان پرواز (TOF) ساخته شده‌اند. طبق گزارش‌های قبلی، اپل احتمالا سال آینده میلادی در آیفون ۱۴ از طراحی دوربین تک‌بدنه (یکپارچه) استفاده خواهد کرد که موتور سیم‌پیچ صوتی دوربین را با آرایه‌ی لنز آن ادغام می‌کند. در‌مقایسه‌با ماژول‌های فعلی که از اجزای مشابه قطعات جداگانه و مجزا بهره می‌برند، طراحی جدید می‌تواند فضای داخلی دستگاه را آزاد کند و مقاومت دستگاه را افزایش دهد.

افزون بر این، گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها سال ۲۰۲۳ اولین‌بار طراحی لنز تله پریسکوپ را به آیفون می‌آورند. لنزهای پریسکوپ یا لنزهای تاشو معمولا از مجموعه‌ای از منشور و آینه تشکیل شده‌اند که به‌طورمؤثر فاصله کانونی آرایه‌ی دوربین را در ابعادی جمع‌وجور افزایش می‌دهند. از قرار معلوم، ال‌جی اینوتک وظیفه مونتاژ دوربین‌های پریسکوپی را برعهده دارد.

اپل ممکن است از اجزا و قطعات ساخته‌شده‌ی سامسونگ برای ارائه‌ی لنزهای «تله‌فوتو تاشو» در برخی از مدل‌های آیفون ۲۰۲۳ استفاده کند و بزرگ‌نمایی اپتیکال را بدون کاهش کیفیت تصاویر به میزان چشمگیری افزایش دهد. ظاهراً زیرمجموعه‌ی سامسونگ به نام Electro-Mechanics، اجزایی مانند محرک‌ها و لنزها را به ال‌جی اینوتک می‌فروشد و الجی نیز پس از مونتاژ، آن‌ها را برای استفاده در دوربین به اصطلاح پریسکوپی به اپل تحویل می‌دهد. به‌نوعی الجی واسطه‌ی میان سامسونگ و اپل خواهد بود و ظاهرا این حرکت از آسیب‌دیدن روابط تجاری اپل با الجی مانع می‌شود و مسائل مربوط به ثبت اختراع را برطرف می‌کند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات