گوگل وظیفه‌ تولید تراشه‌ی پیکسل 6 را به سامسونگ سپرده است

جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌ها نشان می‌دهند تراشه‌ی تنسور که انتظار می‌رود در پیکسل 6 گوگل استفاده شود توسط سامسونگ و با لیتوگرافی ۵ نانومتری به تولید انبوه می‌رسد.
تبلیغات

مدتی است که اخبار و شایعات مختلف گوشی هوشمند جدید گوگل پیکسل ۶ در فضای مجازی منتشر می‌شود؛ محصولی که گوگل تلاش کرده با بازنگری در بخش‌های مختلف آن ازجمله طراحی ظاهری تا سخت‌افزار داخلی بتواند طرفداران خود را راضی کند. در میان اتفاقات جالبی که برای پیکسل ۶ رخ داده است، شاید بتوان استفاده از تراشه‌ی اختصاصی گوگل را یکی از بزرگ‌ترین تغییرات سری پیکسل دانست.

گوگل در نظر دارد پیکسل ۶ را همراه با تراشه‌ی تنسور به بازار عرضه کند؛ تراشه‌ای که طبق گزارش GizmoChina توسط شرکت سامسونگ و با لیتوگرافی ۵ نانومتری به تولید انبوه خواهد رسید. باید گفت که پیکسل ۶ اولین گوشی هوشمند گوگل خواهد بود که تراشه‌ای اختصاصی دارد. درواقع گوگل نیز به جمع شرکت‌هایی مانند اپل پیوسته که برای محصولات خود، تراشه‌ای اختصاصی طراحی کرده و به شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ یا TSMC برای تولید انبوه می‌سپارد.

چنین اقدامی می‌تواند زنگ خطری برای شرکت‌هایی مانند مدیاتک و کوالکام باشد؛ زیرا شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند و تبلت علاقه‌ی بیشتری به تولید تراشه‌های اختصاصی نشان داده‌اند؛ موضوعی که در گذشته بیشتر به محصولات شرکت اپل خلاصه می‌شد، اما به نظر می‌رسد به مرور زمان، تعداد چنین شرکت‌هایی اضافه شود. سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل در مورد تراشه‌ی جدید این شرکت گفته است: «تنسور نتیجه‌ی دو دهه تلاش و تجربه‌ی ما در زمینه‌ی محاسبات و پردازش داده‌ها است و بزرگ‌ترین نوآوری در سری گوشی‌های هوشمند پیکسل تاکنون محسوب می‌شود.»

مدیرعامل گوگل ادامه داده که تراشه‌ی تنسور علاوه بر برخورداری از توان پردازشی قابل توجه از فناوری پیشرفته‌ای در زمینه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برخوردار است. با این حال، هنوز مشخص نیست که تنسور در مقایسه با تراشه‌های سری اگزینوس، دایمنسیتی و اسنپدراگون در چه جایگاهی قرار می‌گیرد و از نظر توان پردازشی با کدامیک از تراشه‌های روز دنیا برابری می‌کند.

باید در نظر داشت که گوگل هنوز خبر تولید تراشه‌ی تنسور توسط سامسونگ را تأیید یا تکذیب نکرده و گفته‌های موجود بر اساس گزارش منتشر شده توسط رسانه‌ی کره‌ای NikkeiAsia مطرح شده است. درواقع باید صبر کرد و دید که سران دو شرکت سامسونگ و گوگل نسبت به شایعات و حواشی پیرامون تراشه‌ی تنسور چه واکنشی نشان خواهند داد.

در ادامه گزارش آمده که سامسونگ تراشه‌ی تنسور را با تکنولوژی به تولید انبوه می‌رساند که تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ را تولید کرده است. شاید از نظر توان پردازشی تفاوت‌هایی میان دو تراشه وجود داشته باشد، اما اطلاعات موجود از برخورداری هر دو تراشه از فرایند تولید یکسان خبر می‌دهند. گوگل به مدت چهار سال روی طراحی تنسور کار می‌کرده و گفته می‌شود که تنسور برای استفاده در سری گوشی‌های پیکسل آماده می‌‌شود.

درواقع امکان دارد که پیکسل ۶ تنها محصول گوگل نباشد که از تراشه‌ی تنسور استفاده می‌کند و محصولات دیگری نیز مجهز به این تراشه به بازار عرضه شوند. در هر صورت باید صبر کرد و دید که سازنده‌ی سیستم‌عامل اندروید چه برنامه‌ای برای محصولات آینده‌ی خود در نظر گرفته و می‌خواهد با استفاده از تراشه‌ی سنسور، رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند را به چه سمتی ببرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات