شیائومی با عبور از سامسونگ رسما پرفروش ترین برند موبایل جهان شد

جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی بالاخره توانست به سلطه‌ی ۸ ساله‌ی سامسونگ بر بازار موبایل جهان پایان دهد.
تبلیغات

شیائومی با تمرکز بر تنوع گوشی‌های میانرده و اقتصادی، از سه سال پیش توانسته بود سامسونگ را در برخی بازارها ازجمله هند پشت سر بگذارد. چندی پیش کانالیس و IDC اعلام کرده بودند شیائومی با عرضه‌ی ۵۳ میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، در یک قدمی گرفتن جایگاه نخست بازار موبایل از سامسونگ است.

پس از آن، مؤسسه‌ی Strategy Analytics نیز اعلام کرد شیائومی توانسته است با عرضه‌ی ۱۲٫۷ میلیون گوشی به بازار اروپا در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱، با به‌دست آوردن سهم ۲۵ درصدی از این بازار به بزرگ‌ترین برند موبایل اروپا تبدیل شود و اکنون نوبت به کانترپوینت رسیده است تا لقب «بزرگ‌ترین برند موبایل جهان» را به شیائومی بدهد.

براساس گزارش کانترپوینت، با سقوط سهم بازار سامسونگ به ۱۵٫۷ درصد و رشد سهم شیائومی به ۱۷٫۱ درصد، شیائومی برای اولین بار توانسته است به پرفروش‌ترین برند گوشی هوشمند در جهان تبدیل شود.

شیائومی با رشد ۲۶ درصدی در ماه ژوئن (خرداد-تیر)، بیشترین رشد فروش را بین تمامی برندهای موبایل به‌خود اختصاص داده است. جالب است بدانید شیائومی از بدو پیدایش در سال ۲۰۱۱ تاکنون توانسته است درمجموع ۸۰۰ میلیون گوشی هوشمند در سرتاسر دنیا بفروشد.

سهم برندهای گوشی هوشمند از بازار جهانی موبایل (برای مشاهده در ابعاد اصلی کلیک کنید)

تارون پاتاک، مدیر تحقیقات کانترپوینت دراین‌باره می‌گوید:

از زمانی که افول هواوی شروع شد، شیائومی به‌صورت مستمر و جدی تلاش خود را برای پرکردن خلاء ناشی از این افول شروع کرد. این شرکت توانست حضور خود را در بازارهای سنتی هواوی و آنر ازجمله چین، اروپا، خاورمیانه و آفریقا گسترش دهد. بهبود وضعیت بازار چین، اروپا و هند در ماه ژوئن و افت [عرضه گوشی‌های] سامسونگ به‌دلیل کمبود قطعات الکترونیکی به شیائومی کمک مضاعفی کرد.

البته احتمال بازگشت سامسونگ به رتبه‌ی اول در سه‌ماهه‌ی بعدی وجود دارد؛ چراکه افت عرضه‌ی این سه‌ماهه را می‌توان به تحت تأثیر قرارگرفتن زنجیره‌ی تأمین قطعات سامسونگ از موج اخیر کرونا در ویتنام نسبت داد؛ به‌طوری‌که کمبود گوشی‌های سری گلکسی (مخصوصا سری گلکسی A) در فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین بسیاری از بازارها حس می‌شد.

به‌نظر شما آیا شیائومی می‌تواند لقب «پرفروش‌ترین برند موبایل جهان» را برای مدتی طولانی حفظ کند یا باید منتظر بازپس‌گرفتن این عنوان توسط سامسونگ باشیم؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات