شایعه: می 12 شیائومی با رم LPDDR5X و اسنپدراگون 898 روانه‌ی بازار خواهد شد

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌های منتشرشده از احتمال استفاده از رم LPPDR5X و  تراشه‌ی اسنپدراگون 898 کوالکام در پرچم‌داران سری می 12 شیائومی خبر می‌دهند.
تبلیغات

شایعه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که شیائومی کار روی پرچم‌دار بعدی از سری می را آغاز کرده است؛ البته اطلاعات بسیار کمی در مورد می ۱۲ شیائومی وجود دارد. می‌دانیم می ۱۲ و مدل‌های دیگر سری با تراشه‌ی نسل بعدی اسنپدراگون کوالکام و ماژول دوربین توانمند معرفی خواهند شد؛ اما گزارش‌های جدید، اطلاعات جالبی در مورد سخت‌افزار می ۱۲ در اختیارمان قرار می‌دهند.

GizmoChina در گزارشی به شایعات اخیر در مورد پرچم‌دار نسل بعدی شیائومی پرداخته است و ادعا می‌کند می ۱۲ و مدل‌های دیگر سری با رم LPDDR5X روانه‌ی بازار خواهند شد. این مدل حافظه در مقایسه با رم مورد استفاده در سری فعلی می ۱۱ شیائومی، سرعت بالاتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در نسل پیشین این مدل حافظه، سرعت انتقال داده به ۶۴۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسید؛ اما LPDDR5X می‌تواند نرخ انتقال داده‌ای با سرعت ۸۵۳۳ مگابیت بر ثانیه در اختیار گوشی هوشمند قرار بدهد.

البته استفاده از رم LPDDR5X تنها در تراشه‌های نسل بعدی کوالکام میسر خواهد بود؛ زیرا تراشه‌های فعلی سری اسنپدراگون تنها از  LPDDR4 و LPDDR5 پشتیبانی می‌کنند. طبیعتا اولین تراشه‌ای که قابلیت سازگاری با رم LPDDR5X خواهد داشت پرچم‌دار بعدی سری اسنپدراگون یعنی اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام خواهد بود. 

با توجه به اینکه می ۱۲ شیائومی و مدل‌های دیگر آن، حافظه‌ی LPDDR5X را به کار خواهند گرفت، می‌توان گفت شیائومی برای پرچم‌داران نسل بعدی خود از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ استفاده می‌کند. طبق گزارش‌های قبلی، می ۱۲ شیائومی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۵ استفاده خواهد کرد؛ اما گزارش‌های جدید خلاف این موضوع را نشان می‌دهند و به نظر می‌رسد تراشه‌ی سری می ۱۲، جایگزین اسنپدراگون ۸۸۸ یعنی اسنپدراگون ۸۹۸ خواهد بود.

اگر علاقه‌مند به خرید پرچم‌داران نسل بعدی شیائومی باشید، باید گفت سری می ۱۲ ارزش صبر کردن دارد. محصولات آینده‌ی شیائومی علاوه بر برخورداری از تراشه‌‌ای توانمند، به رم سریع‌تر مجهز خواهند شد و خواهد توانست کیفیت بالاتری در استفاده از نسل نوین ارتباطات 5G ارائه بدهند. گفته می‌شود می ۱۲ از شارژ سریع ۲۰۰ وات استفاده خواهد کرد و در ماژول دوربین اصلی نیز حسگری با رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسل خواهد داشت؛ حسگری که توسط سامسونگ تولید شده است.

اطلاعات منتشرشده بسیار جالب به نظر می‌رسند؛ اما باید تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر و تأیید گزارش‌های مرتبط با سری می ۱۲ توسط شیائومی منتظر باشیم. متأسفانه بسیاری از اطلاعات در مورد می ۱۲ و مدل‌های دیگر سری هنوز مشخص نشده است؛ اما انتظار می‌رود با گذر زمان و نزدیک‌تر شدن به زمان رونمایی از سری می ۱۲ اطلاعات بیشتری از پرچم‌داران شیائومی در فضای مجازی قرار بگیرد.

نظر شما کاربران زومیت چیست؟ آیا اطلاعات سری می ۱۲ شیائومی به آن اندازه جذاب است که شما را به خرید مدلی از این سری ترغیب کند؟ نظر خود را با اعضای دیگر زومیت در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات