مشخصات احتمالی دوربین سلفی زیر نمایشگر گلکسی Z فولد ۳ منتشر شد

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس مطالب منتشرشده توسط یکی از افشاگران دنیای فناوری، سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ دارای دوربین زیر نمایشگر ۴ مگاپیکسلی خواهد بود.
تبلیغات

کارایی یک دوربین فراتر از مجموع پیکسل‌های آن است و نباید تنها با این فاکتور قضاوت شود؛ اما اگر سنگ محک شما برای بررسی دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ همین گزینه باشد، ممکن است با فهمیدن اطلاعات جدید ناامید شوید. طبق جدیدترین اطلاعات منتشرشده توسط ایوان بلس، افشاگر معروف دنیای فناوری، اولین دوربین زیر نمایشگر سامسونگ دارای یک سنسور ۴ مگاپیکسلی است.

به گزارش Androidauthority، بلس این سنسور را «دوربین سلفی اصلی» می‌نامد که احتمالاً در زیر نمایشگر قرار خواهد گرفت. دلیل اینکه سامسونگ از یک سنسور کوچک‌تر در گوشی تاشوی خود استفاده کرده به نظر واضح است. این شرکت دوربین بزرگی روی نمایشگر تاشو نمی‌خواهد که باعث بروز اشکال در کارکرد آن شود؛ در نتیجه یک سنسور کوچک‌تر باید این مسئله را حل کند. شاید هم این غول فناوری کره‌ای قصد دارد از دوربین زیر نمایشگر تنها برای تماس‌ تصویری استفاده کند نه ثبت عکس و اگر چنین باشد، ۴ مگاپیکسل برای ضبط فیلم 1440p مناسب است.

باید به این مسئله نیز توجه کرد که عملکرد دوربین زیر نمایشگر به اندازه سنسور ارتباط خاصی ندارد. به‌عنوان مثال، ZTE Axon 20 دارای دوربین زیر نمایشگر ۳۲ مگاپیکسلی است؛ اما تصاویر ثبت‌‎شده کیفیت بالایی ندرند. اگر سامسونگ بتواند این مشکل را حل کند، ممکن است اندازه سنسور به چشم نیاید. با وجود کمبود پیکسل در دوربین زیر نمایشگر گوشی‌ هوشمند آینده سامسونگ، این شرکت می‌تواند اندازه پیکسل‌های مختلف را بزرگ‌تر کند. این امر همچنین می‌تواند باعث افزایش حساسیت به نور و کیفیت تصویر، به‌ویژه در مکان‌های کم‌نور مانند دفاتر کار شود.

طبق اطلاعات منتشرشده توسط یکی دیگر از افشاگران دنیای فناوری با نام Ice Universe، کیفیت دوربین این دستگاه اصلا بد نیست؛ اما قبل از اینکه نظری درباره دوربین گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ بدهیم، باید با آن کار کنیم. 

طبق اطلاعات منتشرشده، سایر سخت‌افزار دوربین این دستگاه شامل سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود که مانند گلکسی زد فولد ۲ هستند؛ بنابراین انتظار می‌رود که لنزهای تله‌فوتو و اولتراواید دوربین اصلی را همراهی کنند.

بلس اشاره کرده است که Galaxy Z Fold 3 از یک صفحه‌نمایش داخلی ۷٫۶ اینچی با نمایشگر خارجی ۶٫۲  اینچی بهره می‌برد. همچنین گفته می‌شود به همراه این دستگاه دو گزینه برای S Pen ارائه می‌شود‌ که مدل‌های S Pen Pro و Fold Edition هستند.

دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فلیپ ۳

گلکسی زد فلیپ ۳ دوربین سلفی زیر نمایشگر نخواهد داشت. طبق گفته‌های بلس، این دستگاه دوربین ۱۰ مگاپیکسلی دارد که در نمایشگر ۶٫۷ اینچی آن قرار گرفته که در تصویر رندر منتشرشده توسط WinFuture کاملا برجسته است. در ادامه این تصویر را مشاهده می‌کنید.

گلکسی زد فلیپ ۳ رندر

این دستگاه یک نمایشگر ۱٫۹ اینچی نیز خواهد داشت که با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. اگر فردی بخواهد تصاویر سلفی باکیفیت‌تری ثبت کند، می‌تواند از دوربین این بخش و نمایشگر آن استفاده کند.

بلس در افشاگری‌های پیشین خود به این مسئله اشاره کرده است که گلکسی زد فلیپ ۳ و  گلکسی زد فولد ۳ دارای گواهی IPX8 هستند؛ در نتیجه انتظار می‌رود بتوانند در برابر قطرات آب مقاومت خوبی نشان بدهند. متأسفانه تاکنون هیچ‌کدام از این اطلاعات توسط سامسونگ تأیید نشده‌ است. انتظار می‌رود این شرکت در رویداد ۱۱ آگوست خود درباره دوربین هر دو گوشی صحبت کند.

نظر شما همراهان زومیت درباره دوربین زیر نمایشگر ۴ مگاپیکسلی گلکسی زد فولد ۳ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات