شایعه: می میکس 4 شیائومی در ماه آگوست معرفی خواهد شد

سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعاتی از می میکس 4 شیائومی منتشر شده است که علاوه بر زمان احتمالی معرفی آن، به مشخصات سخت‌افزاری این محصول شیائومی اشاره دارد.
تبلیغات

اخبار مختلفی در مورد کنفرانس خبری آینده‌ی شیائومی وجود دارد؛ رویدادی که انتظار می‌رود محصولات مختلفی ازجمله گوشی‌های هوشمند می میکس ۴، می CC11 و تبلت می پد ۵ در آن معرفی شود. البته شرکت چینی در نظر دارد MIUI 13 را نیز برای علاقه‌مندان رونمایی کند.

GizmoChina به بررسی اطلاعاتی پرداخته که در مورد مشخصات سخت‌افزاری می میکس ۴ منتشر شده است. گویا افشاگری در ویبو به انتشار ویژگی‌های سخت‌افزاری پرچم‌دار بعدی شیائومی و زمان احتمالی معرفی آن پرداخته که بر این اساس، می میکس ۴ از صفحه‌نمایشی ۶٫۶۷ اینچی برخوردار خواهد بود. از ویژگی‌های صفحه‌نمایش پرچم‌دار بعدی شیائومی می‌توان به برخورداری از پنل OLED، رزولوشن +FHD و لبه‌های منحنی اشاره کرد.

در دل می میکس ۴ شیائومی پردازنده‌ی جدید کوالکام به نام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس قرار می‌گیرد که درواقع مدلی بهینه‌شده از اسنپدراگون ۸۸۸ است. گویا شیائومی برای این تلفن هوشمند خود باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته است و می‌خواهد از دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش در آن استفاده کند. این ویژگی در حال حاضر با اکسون ۲۰ ZTE در بازار وجود دارد و انتظار می‌رود در محصولاتی مانند گلکسی زد فلیپ ۳، زد فولد ۳ سامسونگ و اکسون ۳۰ ZTE مورد استفاده قرار بگیرد.

از نظر فناوری شارژ می میکس ۴ ویژگی‌های در خور توجهی دارد. این گوشی از فناوری شارژ ۱۲۰ وات و در حالت بی‌سیم از فناوری شارژ ۷۰ یا ۸۰ وات برخوردار خواهد بود که یعنی کاربر می‌تواند در زمان بسیار کوتاهی باتری می میکس ۴ را شارژ کند. در پنل پشتی پرچم‌دار بعدی شیائومی ماژول دوربین سه‌گانه وجود دارد که از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر GN1s سامسونگ بهره می‌برد.

در برخی از گزارش‌ها آمده که می میکس ۴ دارای صفحه‌نمایش ثانویه است؛ اما احتمال برخورداری پرچم‌دار بعدی شیائومی از این ویژگی بسیار کم است و به نظر می‌رسد می میکس ۴ تنها از یک صفحه‌نمایش برخوردار باشد. شیائومی برای این محصول خود از uMCP5 میکرون استفاده خواهد کرد؛ تراشه‌ای که شامل رم LPPDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 روی یک قطعه می‌شود. استفاده از چنین تراشه‌ای به بهبود عملکرد گوشی هوشمند ختم خواهد شد.

می میکس ۴ از ۲۲۶ گرم وزن برخوردار است؛ اما اطلاعات دیگر مانند ابعاد یا ضخامت آن هنوز مشخص نیست. در مورد دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش باید گفت برای کاربر قابل تشخیص نخواهد بود؛ یعنی بخشی که دوربین سلفی قرار گرفت است، از تراکم پیکسلی بالایی بهره می‌برد. انتظار می‌رود می میکس ۴ با قیمتی معادل ۹۲۴ دلار روانه‌ی بازار چین شود. البته قیمت آن برای بازار جهانی متفاوت با چین خواهد بود و باید انتظار داشت برچسب قیمت گران‌تری حمل کند.

بر اساس گزارش دیگری از GizmoChina، می میکس ۴ و می CC11 شیائومی توانسته‌اند تأییدیه‌ی سازمان رگولاتوری TENNA برای عرضه به بازار چین را دریافت کنند. طبق گزارش، می میکس ۴ از شماره مدل 2106118C برخوردار است و می CC11 با شماره مدل 2107119DC روانه‌ی بازار خواهد شد.

در مورد می CC11 باید گفت انتظار می‌رود در کنار مدل استاندارد، مدل دیگری با نام می CC11 پرو نیز به بازار چین عرضه شود. البته با توجه به برنامه‌های گذشته‌ی شیائومی در مورد سری می CC، باید انتظار داشت دو گوشی هوشمند این سری با نام دیگری به بازار جهانی راه یابند. انتظار می‌رود مدل استاندارد این سری با یکی از دو تراشه‌ی اسنپدراگون 778G یا 780G روانه‌ی بازار شود. می CC11 پرو احتمالا تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ را به همراه خواهد داشت. 

اطلاعات بسیار کمی از مدل‌های بعدی سری می CC11 شیائومی وجود دارد؛ اما انتظار می‌رود مدل استاندارد این سری دارای صفحه‌نمایش OLED و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز باشد و از ماژول سه‌گانه‌ی دوربین با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در پنل پشتی برخوردار شود. انتظار می‌رود با نزدیک‌تر شدن به ماه آگوست (بین مرداد و شهریور) اطلاعات بیشتری از این محصولات شیائومی در فضای مجازی قرار بگیرد. شیائومی در نظر دارد محصولات ذکرشده را طی رویداد خبری در ماه آگوست معرفی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات