شایعه: پیکسل 5a گوگل به تراشه اسنپدراگون 750G مجهز خواهد بود

پنج‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، گوشی هوشمند جدید گوگل، پیکسل 5a، برخلاف گفته‌ها به تراشه اسنپدراگون 750G به‌جای اسنپدراگون 765G مجهز خواهد بود.
تبلیغات

سال گذشته، گوگل گوشی هوشمندی به نام پیکسل 4a معرفی کرد؛ محصولی میان‌رده که در دو مدل 4G و 5G روانه بازار شد. حال انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، مدل جانشین آن رونمایی شود؛ البته با این تفاوت که تنها از مدل 5G برخوردار است و از مدل 4G خبری نخواهد بود.

تاکنون اخبار و گزارش‌های مختلفی از پیکسل 5a منتشر شده که طراحی ظاهری و مشخصات سخت‌افزاری آن را نشان می‌دهد. چندی پیش، گفته شد پیکسل 5a از تراشه اسنپدراگون 765G استفاده خواهد کرد؛ تراشه‌ای که در پیکسل 4a مدل 5G و پیکسل ۵ استفاده شد؛ اما گزارش GizmoChina، خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

طبق گزارش جدید، پیکسل 5a از تراشه‌ای به نام اسنپدراگون 750G استفاده خواهد کرد که برخلاف مدل اسنپدراگون 765G به‌جای تولید انبوه با لیتوگرافی هفت‌نانومتری، بر‌اساس فرایند تولید هشت‌نانومتری ساخته شده است. تفاوت‌های بسیاری میان این دو تراشه وجود دارد: اسنپدراگون 750G پردازنده‌ای هشت‌هسته‌ای متشکل از دو پردازنده کرتکس A77 با فرکانس ۲/۲ گیگاهرتز و شش هسته کرتکس A55 با فرکانس ۱/۸ گیگاهرتز، اما اسنپدراگون 765G پردازنده‌ای هشت‌هسته‌ای است که پردازنده اصلی آن از یک هسته کرتکس A76 با فرکانس ۲/۴ گیگاهرتز و یک هسته کرتکس A76 دیگر با فرکانس ۲/۲ گیگاهرتز و شش هسته کرتکس A55 با فرکانس ۱/۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند.

شاید از نگاه برخی از کاربران اسنپدراگون 765G گزینه بهتری درمقایسه‌با مدل اسنپدراگون 750G به‌نظر برسد؛ اما چنین موضوعی بسته به مؤلفه مدنظر می‌تواند متفاوت باشد. درواقع، درحالی‌که اسنپدراگون 765G به‌دلیل برخورداری از فرایند تولید هفت‌نانومتری از‌نظر مصرف انرژی گزینه بهتری به‌نظر می‌رسد، اسنپدراگون 765G از‌نظر توان پردازشی قدرتمندتر است.

منبع خبر اشاره می‌کند پیکسل 5‌a از شش گیگابایت حافظه رم برخوردار و حافظه ذخیره‌سازی‌اش از نوع UFS 3.1 است؛ حافظه‌ای که درمقایسه‌با مدل‌ موجود در پیکسل 4a سریع‌تر است. با این حساب، اگر از کاربران پیکسل 4a باشید، در مدل جدید می‌توانید اطلاعاتتان را با سرعت بیشتری انتقال دهید. به‌نظر می‌رسد از‌نظر ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی، تنها یک گزینه ۱۲۸ گیگابایتی در‌اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و به‌نظر می‌رسد از درگاه کارت حافظه میکرو SD برای افزایش ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی خبری نیست.

باتری محصول جدید گوگل ۳۸۴۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۰ واتی است. پیکسل 5a مانند مدل پیشین انتظار می‌رود صفحه‌نمایش ۶/۲ اینچی OLED داشته باشد. نکته جالب دیگر اینکه پیکسل 5a از ماژول دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد.

متأسفانه در متن گزارش به زمان دقیق رونمایی پیکسل 5a گوگل اشاره‌ای نشده است و نمی‌دانیم محصول جدید این شرکت در چه زمانی به کاربران معرفی می‌شود. همچنین، قیمت احتمالی یا مشخصات سخت‌افزاری دیگر پیکسل 5a همچنان مشخص نیست. طبق گزارش‌های قبلی، انتظار می‌رود پیکسل 5a زودتر از انتشار اندروید ۱۲ معرفی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات