HMD Global برای معرفی گوشی هوشمند مقاوم نوکیا آماده می‌شود

پنج‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
صفحه‌ی رسمی توییتر نوکیا تصویری از گوشی هوشمندی به همراه ذکر تاریخی منتشر کرده است که انتظار می‌رود محصول بعدی این برند، یعنی نوکیا XR20 باشد.
تبلیغات

انتظار می‌رود HMD به‌زودی نوکیا C30 را به علاقه‌مندان معرفی و راهی بازار کند؛ اما بر اساس گزارش‌های جدید، این گوشی نوکیا تنها محصول در دست توسعه‌ی HMD نیست. درواقع این شرکت در نظر دارد تلفن هوشمند دیگری با بدنه‌ی مقاوم در برابر ضربه یا به‌اصطلاح جان‌سخت نیز معرفی کند.

این موضوع توسط HMD Global به‌صورت رسمی تأیید شده است. به گزارش GizmoChina، حساب رسمی توییتر نوکیا تصویری از گوشی هوشمندی منتشر کرده است که به تاریخ ۲۷ جولای (۵ مرداد) اشاره دارد. HMD در مورد این محصول گفته است کاربران با گوشی هوشمند بعدی این شرکت از برند نوکیا دیگر نیازی به خرید قاب محافظ نخواهند داشت. این گفته روی تصویر توییت آمده است و اشاره به استقامت محصول بعدی این شرکت در برابر ضربه دارد.

در مورد نام محصول بعدی نوکیا نیز شایعاتی وجود دارد. گفته می‌شود این گوشی هوشمند با نام نوکیا ایکس آر ۲۰ (Nokia XR20) به بازار عرضه خواهد شد. به ادعای افشاگری که نام تلفن هوشمند بعدی HMD را فاش کرده است، ماژول دوربین نوکیا XR20 طراحی متفاوتی با آنچه در تصاویر منتشر شده، خواهد داشت و از لنز زایس استفاده خواهد کرد.

نوکیا X20 از ماژول دوربینی در پنل پشتی با طراحی دایره‌ای استفاده می‌کند؛ اما به گفته‌ی افشاگر، HMD در نظر دارد ماژولی با طراحی متفاوت با نسخه‌ی موجود در نوکیا X20 استفاده کند. البته اشاره‌ای به نوع طراحی ظاهری ماژول یا مشخصات دوربین‌های نوکیا XR20 نشده است و باید تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر صبر کنیم.

توییت نوکیا در مورد گوشی جدید

متأسفانه اطلاعات بیشتری از نوکیا XR20 یا گوشی هوشمند جان‌سخت HMD Global منتشر نشده است و نمی‌دانیم از چه سخت‌افزاری استفاده می‌کند یا قیمت آن چقدر خواهد بود؛ اما می‌دانیم HMD Global برای معرفی نوکیا C30 و نوکیا XR20 در آینده‌ای نزدیک آماده می‌شود.

در مورد نوکیا C30 گفته می‌شود صفحه‌نمایش ۶٫۸۲ اینچی خواهد داشت و از رزولوشن +FHD استفاده می‌کند. محصول بعدی HMD Global گویا از باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و  پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای برخوردار خواهد بود. متأسفانه نام تراشه‌ی مورد استفاده در نوکیا C30 هنوز مشخص نشده است.

معرفی محصولات میان‌رده و پایین‌رده با برند نوکیا، اتفاقی بوده که طی ماه‌های اخیر چندین بار صورت گرفته است و حتی انتظار می‌رود محصولات بیشتری در رده‌های سخت‌افزاری ذکرشده رونمایی شود؛ اما انتقادی که علاقه‌مندان از HMD Global دارند، معرفی نکردن پرچم‌داری تمام‌عیار است. در واقع مدتی است HMD Global گوشی هوشمند بالارده با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که توان رقابت با پرچم‌داران موجود در بازار داشته باشد، معرفی نکرده و رونمایی از چنین محصولی را به آینده موکول می‌کند.

البته گزارش‌هایی وجود دارد که HMD در حال کار روی محصولی با سخت‌افزار بالارده است؛ اما زمان دقیق معرفی آن مشخص نشده و نمی‌دانیم چه زمانی شاهد گوشی هوشمند بالارده‌ی برند نوکیا در بازار خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات