شایعه: تنها مدل‌های پرو آیفون ۱۳ به اسکنر لایدار مجهز می‌شوند

دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل مانند سال گذشته، تنها مدل‌های پرو آیفون ۱۳ را به اسکنر لایدار مجهز خواهد کرد و احتمالا مدل‌های استاندارد به بهبود حسگر و لنزهای دوربین بسنده خواهند کرد.
تبلیغات

تاکنون، شایعات ضدونقیضی درباره استفاده از اسکنر لایدار در خانواده آیفون ۱۳ منتشر شده است. برخی شایعات حاکی از آن بود که دامنه استفاده از حسگر لایدار در آیفون‌های ۲۰۲۱ می‌تواند گسترش یابد؛ زیرا زنجیره تأمین به‌طورکلی سفارش‌های بیشتری از قطعات حسگر لایدار را برای بازه سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ و زمان رونمایی آیفون‌های جدید در نظر گرفته است. بااین‌حال، مینگ‌چی کو و تحلیلگران بارکلیز ادعا می‌کنند این حسگر به مدل‌های پرو محدود خواهد بود.

گفتنی است اخیرا تصاویری از قالب‌های ساخت کیس و لوازم جانبی سری گوشی‌های آیفون ۱۳ رسانه‌ای شده است که از قرار معلوم، هیچ‌یک از نسخه‌های استاندارد از اسکنر لایدار بهره نمی‌برند. به‌تازگی یکی از افشاگران در توییتر با نام کاربری Dylandkt، باردیگر تأیید کرده است که احتمالا فقط مدل‌های پرو به حسگر مذکور مجهز خواهند شد. درواقع، لایدار فاصله نوری و عمق اشیاء را در یک مکان اندازه‌گیری می‌کند تا محدوده‌ای به فاصله پنج‌ متر دورتر را ترسیم کند. این قابلیت تجارب واقعیت افزوده دقیق‌تری فراهم می‌کند و فوکوس خودکار را در مکان‌های کم‌نور بهبود می‌بخشد.

با استناد به گزارش‌های قبلی، اپل درصدد است آیفون ۱۳ پرو مکس را به لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.5 و زاویه دید عریض مجهز کند و به‌طور بالقوه، کیفیت تصاویر در محیط‌های کم‌نور را افزایش دهد. این در حالی است که سایر مدل‌ها شامل آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو از لنز واید با گشودگی f/1.6 و مشابه با لنز به‌کاررفته در خانواده آیفون ۱۲ بهره خواهند گرفت. مانند آیفون‌های فعلی، دوربین عکاسی با زاویه دید عریض لنز هفت‌تکه برای بهینه‌سازی قابلیت جمع‌آوری نور و کاهش انحرافات رنگی دارد و گویا اپل در سال‌های آینده، دوربین‌های پشت تمام مدل‌های آیفون را به لنزهای هفت‌تکه مجهز خواهد کرد.

همچنین، شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۳ پرو ممکن است از لنز تله‌فوتو ارتقایافته‌ای بهره‌مند شود که به‌طور انحصاری در آیفون ۱۲ پرو مکس معرفی شد و سری ‌آیفون ۱۳ همانند سال گذشته به استفاده از لنزهای هفت‌تکه در دوربین اصلی متکی خواهند بود.

دراین‌میان، گفته می‌شود در ماژول دوربین مدل‌های پرو از حسگر تصویر بزرگ‌تر و بازطراحی‌شده CMOSا (CIS) با وضوح بهبودیافته استفاده خواهد شد؛ درحالی‌که مدل‌های معمولی (آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی)، CISهای استفاده‌شده در آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را به ارث می‌برند. اعتقاد بر این است که سونی، غول ژاپنی صنعت حسگر، اصلی‌ترین تأمین‌کننده CIS در تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ خواهد بود.

افشاگر یادشده سوابق نسبتا خوبی در ارائه جزئیات محصولات آینده اپل دارد. برای مثال، وی پنج ماه مانده به رونمایی آیپد پرو ۲۰۲۱، ادعا کرد این محصول به پردازنده M1 مجهز خواهد شد و اخیرا نیز گزارش داده است که مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ نخستین محصولی خواهد بود که در آن نسل بعدی تراشه‌های اپل با نام احتمالی M2 قرار خواهد گرفت. البته همیشه این احتمال وجود دارد که اپل محصول نهایی را متفاوت با شایعات ارائه بدهد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود این خبر را تا انتشار اخبار رسمی و موثق‌تر به‌عنوان شایعه در نظر بگیرید.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات