قالب‌های منتسب به سری آیفون ۱۳ از تغییرات جزئی طراحی حکایت دارند

شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از سازندگان لوازم جانبی، تصویر چهار قالب بدنه‌ی منتسب به خانواده آیفون ۱۳ را در ویبو منتشر کرده است که در واقع مُهر تأییدی بر شایعات اخیر محسوب می‌شود.
تبلیغات

اپل مانند هر سال در حال تدارک برای برگزاری رویدادی در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) است که طبق سنت همیشگی، احتمالاً در آن از  نسل بعدی آیفون، اپل واچ و سایر محصولاتش رونمایی خواهد کرد. تاکنون شایعات بسیاری از جدیدترین گوشیهای هوشمند غول دنیای فناوری منتشر شده است که با استناد به آنها، انتظار نمیرود امسال تغییرات بنیادی در ساختار طراحی و فناوریهای جدیدی در گوشیهای مذکور شاهد باشیم.

در این میان، تصاویری از چهار قالب بدنه‌ی منتسب به خانواده آیفون ۱۳ توسط یکی از سازندگان لوازم جانبی در ویبو منتشر شده است که علاوه بر تأیید شایعات پیشین، دید خوبی از ابعاد شاسی و ماژول دوربین این گوشی‌ها ارائه می‌دهد. تصاویر مذکور بلافاصله توسط دو افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل، یعنی Ice Universe و DuanRui در توییتر نیز به‌ اشتراک گذاشته شد که به احتمال واقعی بودن آن‌ها می‌افزاید.

بهطور معمول، سازندگان لوازم جانبی گوشیهوشمند پیش از رونمایی رسمی از نسل بعدی آیفونبا توجه به شایعات و گزارشهای زنجیرهی تأمین، تولید اولیه لوازم جانبی را برای گوشیهای جدید آغاز میکنند تا در روزهای ابتدایی عرضه بتوانند پاسخگوی تقاضای خریداران باشند؛ اما این سیاست را میتوان مانند تیغ دولبه توصیف کرد و در صورت اشتباه بودن اطلاعات، لوازم جانبی تولیدشده، بهاصطلاح «پِرت» میشوند. بهنظر میرسد چهار قالب جدید نیز با شایعات و ماکتهایی که اخیراً با استفاده از پرینتر سهبعدی ساختهشدهاند، منطبق هستند.

قالبهای یادشده شامل یک نسخه ۵٫۴ اینچی (آیفون ۱۳ مینی) دو نسخه ۶٫۱ اینچی (آیفون ۱۳ استاندارد و ۱۳ پرو) و یک نسخه ۶٫۷ اینچی (آیفون ۱۳ پرو مکس) هستند که همان اِلِمانهای طراحی سال گذشته نظیر نمایشگر و لبههای تخت را بهنمایش میگذارند. از نظر ظاهری، اعتقاد بر این است که تفاوت اصلی در سال جاری به تعبیه ناچ کمی کوچکتر در نمای جلویی دستگاه، یک آرایهی دوربین دوگانه در سطح پشتی با چینش مورب لنزها در آیفون ۱۳ مینی و استاندارد ۶٫۱ اینچی و یک ماژول دوربین بزرگتر در آیفون ۱۳ پرو خلاصه میشود. گفته میشود به ضخامت شاسی نیز کمی افزوده میشود؛ اما تفاوت آن‌چنان مشهود نخواهد بود.

ماژول‌های بزرگ‌تر دوربین احتمالاً به دلیل شایعه گنجاندن لرزشگیر اپتیکال از نوع سنسور-شیفت برای تمامی مدل‌ها و سایر بهبودهای دوربین نظیر استفاده از لنزهای شش‌تکه در دوربین اولتراواید مربوط می‌شود. نسخه‌های پرو به نمایشگر مبتنی بر فناوری اکسید پلی‌کریستالی دماپایین (LTPO) مجهز خواهند شد که منجر به پشتیبانی از محتوای بصری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در ثانیه می‌شود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات