شایعه: وان پلاس نورد 2 دارای نسخه‌ی سفارشی تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ خواهد بود

شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود وان‌پلاس در نظر دارد با هدف بهبود ویژگی‌های هوش مصنوعی، نسخه‌ای اختصاصی از تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ را در وان‌پلاس نورد 2 استفاده کند.
تبلیغات

چندی پیش خبری منتشر شد که مدیاتک برنامه‌ای با نام «معماری منبع باز 5G دایمنسیتی» آغاز کرده است و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تراشه‌هایی مانند دایمنسیتی ۱۲۰۰ را با توجه به نیازشان شخصی‌سازی کنند و سفارش ساخت آن را به مدیاتک بدهند. طرح مدیاتک گویا مورد استقبال برخی از شرکت‌ها از جمله وان‌پلاس قرار گرفته است؛ زیرا بر اساس گزارش GSMArena، انتظار می‌رود در محصول بعدی این شرکت یعنی وان‌پلاس نورد ۲ نسخه‌ی سفارشی دایمنسیتی ۱۲۰۰ مورد استفاده قرار گیرد.

در گزارش آمده است که تراشه‌ی مورد نظر با نام Dimensity 1200-AI سفارش داده شده که البته از نام آن می‌توان حدس زد چه تغییراتی در تراشه رخ داده است. به نظر می‌رسد وان‌پلاس خواسته است بخش هوش مصنوعی تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ را بهینه‌تر کند تا در زمینه‌هایی مانند عکاسی، صفحه‌نمایش و مدت‌زمان پاسخگویی در زمان اجرای بازی، گوشی هوشمند عملکرد بهتری داشته باشد.

بخش بهینه‌سازی عکاسی در هوش مصنوعی گویا دارای ۲۲ سناریوی از پیش نوشته‌شده است که می‌تواند با توجه به شرایط عکاسی، گزینه‌ی مناسب را انتخاب و با اعمال تنظیمات مرتبط با آن سناریو، تصویری با کیفیت به‌مراتب بهتر ثبت کند؛ برای مثال هوش مصنوعی می‌تواند با توجه به نور محیط، تصویری ثبت کند نویز کمتری داشته باشد و جزئیات موجود در تصویر به‌خوبی نمایش داده شوند. چنین اتفاقاتی در فیلم‌برداری نیز رخ می‌دهد؛ برای مثال دستگاه قادر به فعال‌سازی حالت HDR در زمان ضبط ویدئو خواهد بود.

تراشه‌ی شخصی‌سازی‌شده‌ی وان‌پلاس از ویژگی DOL-HDR نیز پشتیبانی می‌کند. این ویژگی در سری وان‌پلاس ۹ استفاده می‌شود و اجازه می‌دهد که دستگاه به‌صورت هم‌زمان چند اکسپوژر را ثبت کند. ویژگی مورد نظر به افزایش کیفیت ویدئو کمک می‌کند و مانع تار شدن سوژه‌های موجود در ویدئو می‌شود.

تراشه شخصی ساز دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک

در بخش صفحه‌نمایش، هوش مصنوعی از ویژگی Smart Ambient Display یا سنجش هوشمند محیط صفحه‌نمایش استفاده می‌کند. با استفاده از هوش مصنوعی، دستگاه می‌تواند داده‌های محیط را بررسی کند و با توجه به اپلیکیشنی که کاربر در حال استفاده از آن است، نور صفحه‌نمایش را تنظیم کند. این ویژگی نه‌تنها سبب می‌شود فشار کمتری به چشم کاربر وارد شود، بلکه به صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز تا حدودی کمک می‌کند.

در حال حاضر تنها اطلاعاتی که از محصول وان‌پلاس منتشر شده است به استفاده از تراشه‌ی سفارشی Dimensity 1200-AI ختم نمی‌شود؛ بلکه می‌دانیم وان‌پلاس نورد ۲ قرار است صفحه‌نمایشی ۶/۵۳ اینچی داشته باشد. صفحه‌نمایش محصول شرکت چینی دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، پنل AMOLED و رزولوشن +FHD خواهد بود. 

وان‌پلاس برای محصول خود باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته است؛ اما فناوری شارژ آن مشخص نشده و نمی‌دانیم شارژ وان‌پلاس نورد ۲ در چه مدت‌زمانی از صفر به ۱۰۰ درصد می‌رسد. گفته می‌شد وان‌پلاس نورد ۲ از حسگر IMX766 سونی استفاده خواهد کرد؛ اما در گزارش‌های جدیدتر ذکر شده است که برای این محصول شرکت چینی، حسگر IMX789 در نظر گرفته شده که در وان‌پلاس ۹ مورد استفاده قرار گرفته است.

زمان معرفی وان پلاس نورد 2

چنین موضوعی کاملا منطقی به نظر می‌رسد؛‌ زیرا حسگر ذکرشده قابلیت سازگاری با ویژگی DOL-HDR دارد. انتظار می‌رود در کنار حسگر IMX789 در پنل پشتی، ماژول سه‌گانه‌ی دوربین از دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی با ویژگی تشخیص عمق تصویر استفاده کند و در پنل جلو، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در بالای صفحه‌نمایش وجود داشته باشد.

در حال حاضر ابهامات بسیاری در مورد وان‌پلاس نورد ۲ وجود دارد؛ اما انتظار می‌رود با فرا رسیدن زمان رونمایی آن در ۲۲ جولای (۳۱ تیر)، وان‌پلاس اطلاعات نهایی در مورد این محصول را در دسترس عموم قرار بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات