مینگ چی کو: سال آینده آیفون ۱۴ مکس جایگزین آیفون ۱۳ مینی خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی مینگ‌چی کو، اپل قصد دارد در سال آینده میلادی آیفون ۱۴ مکس مجهز به نمایشگر ۶٫۷ اینچی را جایگزین آیفون ۱۳ مینی کند.
تبلیغات

طبق گزارشی از مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، غول دنیای فناوری در حال بررسی ساخت یک نسخه آیفون استاندارد با نمایشگر بزرگ ۶٫۷ اینچی و قیمت مقرون‌به‌صرفه است تا متعاقباً دیدگاه افرادی که توانایی خرید مدل پرو مکس را ندارند، به این محصول جلب کند. اعتقاد بر این است که گوشی هوشمند یادشده آیفون ۱۴ مکس نام خواهد داشت و احتمالا جایگزین آیفون ۱۳ مینی خواهد شد.

آیفون ۱۴ مکس احتمالا از همان ویژگی‌های آیفون ۶٫۱ اینچی بهره خواهد برد با این‌تفاوت‌که نمایشگر آن متناسب با نسخه پرو مکس، ۶٫۷ اینچ خواهد بود و ظاهرا یک دوربین بهبودیافته با لنز فوق‌عریض و قابلیت فوکوس خودکار آن را همراهی خواهد کرد. همچنین ممکن است این نمایشگر دارای همان فناوری اکسید پلی‌کریستالی دماپایین موسوم به LTPO باشد که انتظار می‌رود در مدل‌های پرو امسال ارائه شود.

شایعات اخیر حاکی از آن است که آیفون ۱۲ مینی با‌توجه‌به گرایش خریداران به گوشی‌های بزرگ‌تر، مطابق با انتظار اپل با استقبال مواجه نشده و در‌مقایسه‌با سایر اعضای سری آیفون ۱۲ فروش کمتری تجربه کرده است؛ ازاین‌رو، اپل تولیدش را پیش از موعد مقرر متوقف کرده است. ظاهرا امسال آخرین سالی است که اپل آیفون ۱۲ مینی مجهز به نمایشگر ۵٫۴ اینچی را عرضه می‌کند. درواقع این خبر اصلا تعجب‌آور نیست؛ زیرا برآوردهای اخیر شرکت تحقیقاتی کانترپوینت نشان می‌دهد نسخه پرو مکس امسال بیشترین فروش را در خانواه آیفون ۱۲ تجربه کرده است و به موجب آن، فروش گوشی‌های آیفون تنها در ۷ ماه به ۱۰۰ میلیون دستگاه رسیده که آن را هم‌سو با فروش فوق‌العاده چشمگیر آیفون ۶ اس در سال ۲۰۱۴ - ۲۰۱۵ قرار داده است.

در میان چهار عضو از خانواده آیفون ۱۲، مدل پرو مکس در مدت هفت‌ ماه پس از عرضه توانسته ۲۹ درصد از حجم فروش را کسب کند. این رقم برای آیفون ۱۱ پرو مکس در بازه مشابه سال گذشته ۲۵ درصد برآورد می‌شد و این دقیقا همان جایی است که به رکورد تاریخی درآمد اپل از گوشی‌های آیفون منجر شده است. کانترپوینت می‌گوید مدل پرو مکس بیش از ۴۰ درصد از سهم این خانواده در بازار آمریکا را دراختیار دارد و از دسامبر ۲۰۲۰ به‌بعد، به پرفروش‌ترین دستگاه در ایالات متحده آمریکا تبدیل شده است.

به‌طورکلی، گوشی‌های بزرگ در چند سال اخیر از محبوبیت بالایی برخوردار بوده‌اند و فروش خوبی را در سطح جهانه تجربه کرده‌اند. سازندگان گوشی‌های هوشمند سعی می‌کنند با برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه و ساخت گوشی‌هایی در ابعاد بزرگ، سهم خود را در بازار گوشی‌های هوشمند افزایش دهند و در صورت صحت گزارش یادشده، اپل نیز می‌تواند با ارائه آیفون ۱۴ مکس رقابت همه‌جانبه‌ای را با سایر شرکت‌ها آغاز کند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات