دیجی‌تایمز: آیفون ۱۳ مینی را فاکسکان و پگاترون مشترکا مونتاژ می‌کنند

سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دیجی‌تایمز در گزارش جدیدی ادعا می‌کند پگاترون، تأمین‌کننده تایوانی اپل، همچنان اصلی‌ترین مونتاژ‌کننده آیفون ۱۳ مینی است و ظاهرا فاکسکان نیز بخشی کوچکی از تولید این گوشی را برعهده گرفته است.
تبلیغات

شایعات اخیر حاکی از آن است که آیفون ۱۲ مینی با‌توجه‌به گرایش خریداران به گوشی‌های بزرگ‌تر، مطابق با انتظار اپل با استقبال مواجه نشده و در‌مقایسه‌با سایر اعضای سری آیفون ۱۲ فروش کمتری تجربه کرده است؛ ازاین‌رو، اپل تولیدش را پیش از موعد مقرر متوقف کرده است. ظاهرا امسال آخرین سالی است که اپل آیفون ۱۲ مینی مجهز به نمایشگر ۵٫۴ اینچی را عرضه می‌کند و اکنون مشخص شده است که پگاترون مانند سال گذشته تولیدکننده اصلی این گوشی خواهد بود، با این‌ تفاوت که غول مونتاژ جهان، یعنی فاکسکان، نیز آن را همراهی خواهد کرد.

به‌گزارش MacRumors و با استناد به منابع دیجی‌تایمز، پگاترون سفارش‌های جدیدی برای مدل آیفون ۵٫۴ اینچی سال جاری و بخشی از سفارش‌های مدل ۶٫۱ اینچی به‌دست آورده است. منابع موثق معتقدند آیفون ۱۳ مینی آخرین مدل از گوشی‌های ۵٫۴ اینچی اپل باشد که روانه بازار خواهد شد و شاید آن را بتوان وداع تلخی با گوشی‌های به‌اصطلاح کامپکت بازار توصیف کرد.

به‌گفته مینگ‌چی کو، تحلیگر نام‌آشنای محصولات اپل، کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۲۲ دو آیفون ۶٫۱ اینچی و دو آیفون ۶٫۷ اینچی عرضه خواهند کرد. آیفون‌های ۱۴ استاندارد و پرو هرکدام در دو گزینه با ابعاد متفاوت روانه بازار خواهند شد.

پگاترون بعد از فاکسکان دومین مونتاژکننده بزرگ گوشی‌های آیفون محسوب می‌شود و ماه فوریه ۱۴٫۲ میلیون دلار برای خرید حق زمین برای ساخت کارخانه در چنای هند هزینه کرد. این هزینه پس از پیشنهادی بود که در اواخر سال گذشته میلادی هیئت‌مدیره آن با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری برای ساخت اولین کارخانه تولید آیفون در خاک هند موافقت کرد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که پگاترون در سال گذشته با اپل بر سر مسائل نقض حقوق کارگری به مشکل خورد؛ جایی که پگاترون دانشجویان را به‌عنوان کارگران عادی طبقه‌بندی و آن‌ها را برخلاف قوانین اپل به اضافه‌کاری وادار می‌کرد. در آن زمان، گفته می‌شد اپل تا وقتی پگاترون رویکردش را اصلاح نکند، از تجارت جدید با آن خودداری خواهد کرد. اگرچه پیش‌بینی نمی‌شد تجارت فعلی آیفون تحت‌تأثیر قرار گیرد، در ابتدا انتظار می‌رفت پگاترون برخی سفارش‌های آیفون ۱۲ را به سایر شرکت‌های مونتاژکننده اپل نظیر Luxshare از دست بدهد. ناگفته نماند دیجی‌تایمز مدعی است لوکس‌شیر در سال جاری به زنجیره مونتاژ گوشی‌های آیفون افزوده خواهد شد.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات