ترندفورس: اپل تولید آیفون ۱۲ مینی را پیش از موعد متوقف کرده است

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون ۱۲ مینی / iPhone 12 Mini اپل در دست
به گفته‌ی شرکت تحقیقاتی ترندفورس، اپل تولید آیفون ۱۲ مینی را پیش از موعد و در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی متوقف کرده است.
تبلیغات

اپل پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، سال گذشته آیفون ۱۲ مینی را به‌عنوان کوچک‌ترین آیفون در سالیان اخیر رونمایی کرد. این گوشی به تمامی قابلیت‌های برادرهای بزرگ‌تر خود مجهز شده؛ با این‌ تفاوت که نمایشگر آن ۵٫۴ اینچ است که به واسطه‌ی کاهش حاشیه‌ها، کالبدی کوچک‌تر از آیفون SE 2020 دارد؛ اما گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که این محصول با توجه به گرایش خریداران به گوشی‌های بزرگ‌تر، آن‌طور که اپل انتظار داشت با استقبال مواجه نشده و در مقایسه با سایر اعضای سری آیفون ۱۲ فروش کم‌تری تجربه کرده است.

البته باید به این نکته توجه داشت که فروش آیفون ۱۲ مینی آن‌چنان پایین نیست؛ زیرا برآوردها نشان می‌دهد که فروش این گوشی در سه‌ماهه گذشته حتی از مجموع فروش چندین شرکت فعال در بازار گوشی‌ هوشمند (مانند سونی) فراتر رفته است؛ البته استانداردهای اپل بسیار فراتر از این است. حال به‌ دنبال سیلی از شایعات مبنی بر عملکرد ضعیف‌تر گوشی یادشده از سایر مدل‌های آیفون ۱۲، شرکت تحقیقاتی ترندفورس مدعی است که غول دنیای فناوری تولید آیفون ۱۲ مینی را پیش از موعد متوقف کرده.

طبق ادعای ترندفورس، آیفون ۱۲ مینی در سه‌ماهه دوم سال جاری و زودتر از موعد به پایان عمر خود رسیده است که نشان می‌دهد اپل کانون توجه خود را روی فروش دستگاه‌های موجود و بدون تولید واحدهای اضافه معطوف کرده است. درواقع  آیفون ۱۲ مینی در اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۹) به‌منظور جلب رضایت علاقه‌مندان به گوشی‌ هوشمند کوچک با برچسب قیمتی ۶۹۹ دلار به بازار عرضه شد. اعتقاد بر این است که اپل این محصول را برای بازارهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا هدف‌گذاری کرده بود؛ اما به‌عنوان بخشی از رکود و محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، نتوانست این محصول را در کشورهای هدف بازاریابی کند و از آن، به‌عنوان یکی از دلایل اصلی فروش کم‌تر از انتظار این گوشی یاد می‌شود. این در حالی است که سایر مدل‌های آیفون ۱۲ فروش دیوانه‌واری به‌خصوص در کشورهای آسیایی تجربه کرده‌اند.

درحالی‌که گفته می‌شود تولید متوقف شده است، آیفون ۱۲ مینی بدون هیچ‌گونه تأخیر در حمل و نقل در وب‌سایت رسمی اپل در دسترس است. این دستگاه در شش رنگ، از جمله گزینه بنفش که از اواخر آوریل معرفی شد، به فروش می‌رسد. انتظار می‌رود اپل در اواخر سال جاری میلادی از آیفون ۱۳ مینی رونمایی کند؛ اما شایعات حاکی از آن است که مدل ۵٫۴ اینچی در سال ۲۰۲۲ تولید نخواهد شد و احتمالا دیگر شاهد آیفون در این ابعاد نخواهیم بود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات