تصویر کیس آیفون ۱۳ پرومکس ماژول دوربین غول‌آسای آن را نشان می‌دهد

سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
تصویر منتشرشده از کیس آیفون ۱۳، ماژول دوربین بسیار بزرگ این گوشی را در مقایسه با مدل نسل گذشته نشان می‌دهد. این افزایش اندازه احتمالا به دلیل استفاده از دو لرزش‌گیر اپتیکال از نوع سنسور شیفت است.
تبلیغات

در سالیان اخیر استفاده از حسگرها، لنزها و سایر سخت‌افزار پیشرفته، منجر به بزرگ‌تر شدن دوربین گوشی‌های هوشمند شده است و آیفون نیز از این قاعده مستثنا نیست. شایعات اخیر حاکی از آن است که اپل قصد دارد سخت‌افزار دوربین آیفون‌های سال جاری را دست‌خوش تغییر کند و ظاهرا تمامی مدل‌ها به لرزش‌گیر اپتیکال از نوع سنسور شیفت مجهز خواهند شد؛ با این تفاوت که احتمالا مدل پرو مکس از دو لرزشی‌تر سنسور شیفت روی لنز‌های واید و اولترا واید میزبانی خواهد کرد که منجر به افزایش در خور توجه ابعاد ماژول دوربین آن می‌شود.

در فضای مجازی تصاویری از کیس احتمالی آیفون ۱۳ پرو مکس منتشر شده است که مُهر تأییدی بر افزایش ابعاد دوربین این گوشی میزند. تصویر یادشده ابتدا توسط حساب کاربری UnclePanPan در ویبو به اشتراک گذاشته شد و سپس افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل، DuanRui آن را در توییتر به نمایش گذاشت که در واقع، به اعتبار آن می‌افزاید. تصویر مذکور یک کیس سیلیکونی منطبق با ابعاد آیفون ۱۲ پرو مکس را نشان می‌دهد که شکاف محل قرارگیری دوربین آن بسیار بزرگ‌تر از آیفون ۱۲ پرو مکس است.

اگر زومیت را دنبال کرده باشید، می‌دانید که طی هفته‌های پیشین تصاویر زیادی از ماکت‌های آیفون ۱۳ به اشتراک گذاشته شده است و اغلب آن‌ها نشان‌دهنده‌ی تغییر چینش لنزهای آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی بودند؛ اما تصویری که امروز به اشتراک گذاشته شده است، می‌تواند نگاه دقیق‌تری به افزایش اندازه ماژول دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس در مقایسه با ماژول دوربین آیفون پیشرفته فعلی داشته باشد. علاوه بر این، شایعاتی پیشین حاکی از آن بودند که مساحت دوربین آیفون ۱۳ استاندارد و مدل پرو نیز افزایش می‌یابد.

در حال حاضر، مساحت دوربین آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو تقریبا ۲۸ در ۳۰ میلی‌متر است؛ اما گفته می‌شود آیفون ۱۳، سطح تقریبا مربعی‌ ۲۹ در ۲۹ میلی‌متر ارائه می‌دهد که تغییر محسوسی محسوب نمی‌شود. اصلی‌ترین تغییر در آیفون ۱۳ پرو رخ خواهد داد. پیش‌بینی می‌شود دوربین آیفون ۱۳ پرو ابعادی در حدود ۳۶ در ۳۷ میلی‌متر داشته باشد که بسیار شبیه به آیفون ۱۲ پرو مکس است.

اعتقاد بر این است که اپل به‌منظور تعبیه باتری حجیم‌تر، ضخامت بدنه‌ی گوشی‌های سری آیفون ۱۳ را نیز کمی افزایش خواهد داد. انتظار می‌رود آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو از ضخامت بدنه‌ی ۷٫۵۷ میلی‌متری برخوردار باشند؛ این در حالی است که ضخامت بدنه‌ی آیفون ۱۲ به ۷٫۴ میلی‌متر می‌رسد. در واقع ضخامت نسل بعدی گوشی‌های مذکور، ۰٫۱۷ میلی‌متری افزایش می‌یابد که برای اکثر کاربران آن‌چنان ملموس نخواهد بود؛ زیرا ممکن است تغییراتی که در برجستگی دوربین آیفون‌های بعدی ایجاد می‌شود، بیشتر به چشم بیاید.

با استناد به گزارش‌های قبلی، اپل در صدد این است که آیفون ۱۳ پرو مکس را به یک لنز با گشودگی دیافراگم f/1.5 و زاویه دید عریض مجهز کند و به‌طور بالقوه، کیفیت تصاویر در محیط‌های کم‌نور را افزایش بدهد. سایر مدل‌ها شامل آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو از لنز واید با گشودگی f/1.6، مشابه با لنز به‌کاررفته در خانواده آیفون ۱۲ بهره خواهند گرفت؛ مانند آیفون‌های فعلی، دوربین عکاسی با زاویه دید عریض دارای لنز هفت‌تکه برای بهینه‌سازی قابلیت جمع‌آوری نور و کاهش انحرافات رنگی است و از قرار معلوم، اپل در سال‌های آینده دوربین‌های پشت تمام مدل‌های آیفون را به لنزهای هفت‌تکه مجهز خواهد کرد.

شایعات همچنین حاکی از آن است که آیفون ۱۳ پرو می‌تواند از لنز تله‌فوتو ارتقا یافته‌ای بهره‌مند شود که به‌طور انحصاری در آیفون ۱۲ پرو مکس معرفی شد. سری ‌آیفون ۱۳ همانند سال گذشته به استفاده از لنزهای هفت‌تکه در دوربین اصلی متکی خواهند بود. البته گفته می‌شود در بطن ماژول دوربینِ مدل‌های پرو از حسگر تصویر بزرگ‌تر و بازطراحی‌شده‌ی CMOSا(CIS) با وضوح بهبودیافته استفاده خواهد شد؛ درحالی‌که مدل‌های معمولی (آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی)، CIS-های مورد استفاده در آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را به ارث می‌برند. اعتقاد بر این است که سونی به‌عنوان غول ژاپنی صنعت حسگر، اصلی‌ترین تأمین‌کننده‌ی CIS در تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ خواهد بود.

باید به این نکته توجه داشت که با اینکه اطلاعات زیادی دال‌ بر افزایش اندازه دوبین آیفون ۱۳ منتشر شده است، همیشه این احتمال وجود دارد که این اطلاعت با محصول نهایی منطبق نباشند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود تا انتشار اخبار موثق‌تر، تصویر منتشرشده را شایعه در نظر بگیرید.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات