ماکت‌ جدید مدل‌های آیفون ۱۳ طراحی بزرگ ماژول دوربین آن‌ها را نشان می‌دهد

جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
ماکت‌های خانواده آیفون ۱۳ که توسط سانی دیکسون منتشر شده‌اند، طراحی احتمالی و ابعاد بزرگ‌تر ماژول دوربین این گوشی‌ها را نشان می‌دهند.
تبلیغات

با نزدیک شدن به بازه‌ی تاریخی معرفی گوشی‌های هوشمند اپل، طبیعتاً انتشار اخبار و شایعات  در مورد آن‌ها افزایش می‌یابد. به‌طور کلی، انتظار نمی‌رود غول دنیای فناوری تغییرات گسترده‌ای در مؤلفه‌های طراحی آیفون ۱۳ اعمال کند و احتمالاً این خانواده‌ی آیفون از همان زبان طراحی آیفون‌های ۲۰۲۰ بهره خواهد گرفت؛ البته می‌توان روی پیشرفت دوربین، پردازنده سریع‌تر، تراشه و مودم 5G جدید، افزایش عمر باتری و برخی بهبودهای طراحی حساب کرد. سانی دیکسون، افشاگر مطرح محصولات اپل، چهار ماکت از نسل بعدی آیفون به اشتراک گذاشته است که می‌تواند دید خوبی از ابعاد این گوشی‌ها ارائه بدهد و به محصول نهایی بسیار نزدیک باشد.

تصاویر منتشرشده فقط نمایانگر ابعاد فیزیکی دستگاه هستند که می‌تواند برای سازندگان لوازم جانبی بسیار مفید باشد؛ اما این بدان معنا نیست که شکل محصول نهایی دقیقاً می‌تواند این‌گونه باشد. همان‌طور که گفتیم، چیز زیادی برای دیدن وجود ندارد و ماکت‌ها بیشتر شبیه آیفون ۱۲ هستند که ابعاد دوربین و ضخامت شاسی‌ آن‌ها افزایش یافته است. همان‌طور که قبلاً شایعه شده بود، آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی به جای چینش عمودی لنزهای دوگانه دوربین، از طراحی مورب در امتداد دو گوشه‌ی ماژول کلی دوربین بهره می‌گیرند.

سانی دیکسون خاطرنشان می‌کند که آیفون ۱۳ پرو مکس کمی بزرگ‌تر از برادران خود است. انتظار می‌رود شاسی و ماژول دوربین تمامی مدل‌ها کمی ضخیم‌تر باشد. در سالیان اخیر استفاده از حسگرها، لنزها و سایر سخت‌افزار پیشرفته، منجر به بزرگ‌تر شدن دوربین گوشی‌های هوشمند شده است و آیفون نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود؛ بنابراین، اعتقاد بر این است که ضخامت شاسی و دوربین خانواده آیفون ۱۳ نیز افزایش خواهد یافت.

طبق گزارش‌های قبلی، به احتمال زیاد هر چهار مدل دارای لرزش‌گیر اپتیکال از نوع سنسور-شیفت هستند. پیش‌بینی می‌شود لرزش‌گیر یادشده در مدل‌های پرو گسترش یابد. این شرکت ظاهراً مدل‌های پرو را به دو تثبیت‌کننده‌ی Sensor-Shift در لنز‌های واید و اولتراواید مجهز می‌کند و پایداری تصاویر را به‌صورت چشم‌گیری افزایش خواهد داد. همچنین ماژول فوق عریض (اولترا واید) که در هر چهار آیفون وجود دارد، دارای لنزهای بهبودیافته شش‌تکه با فوکوس خودکار خواهد بود؛ اما همچنان فقط مدل‌های پرو به اسکنر لایدار مجهز می‌شوند.

اپل همچنین در صدد است که آیفون ۱۳ پرو مکس را به یک لنز با گشودگی دیافراگم f/1.5 و زاویه دید عریض مجهز کند و به‌طور بالقوه، کیفیت تصاویر در محیط‌های کم‌نور را افزایش بدهد. سایر مدل‌ها شامل آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو از لنز واید با گشودگی f/1.6، مشابه با لنز به‌کاررفته در خانواده آیفون ۱۲ بهره خواهند گرفت؛ مانند آیفون‌های فعلی، دوربین عکاسی با زاویه دید عریض دارای لنز هفت‌تکه برای بهینه‌سازی قابلیت جمع‌آوری نور و کاهش انحرافات رنگی است. برای دید بهتر نسبت به اِلِمان‌های طراحی این گوشی‌ها می‌توانید تصاویر مفهومی زیر که توسط سازندگان لوازم جانبی رندر شده  است تماشا کنید:

ماکت آیفون ۱۳ پرو مکس
ماکت آیفون ۱۳ پرو مکس
ماکت آیفون ۱۳ پرو مکس
ماکت آیفون ۱۳ پرو مکس

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی می‌توانید روی آن‌ها کلیک کنید

گفته می‌شود اپل از سری آیفون ۱۳ در ماه سپتامبر رونمایی خواهد کرد که در حقیقت، بازگشت به رویدادهای سُنتی معرفی گوشی‌های هوشمند این شرکت است. برای یادآوری، سال گذشته اپل به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تبعاتش، مجبور شد خانواده آیفون ۱۲ را یک‌ ماه دیرتر رونمایی و در دو مرحله روانه‌ی بازار کند. انتظار می‌رود غول دنیای فناوری در سری آیفون ۱۳ از بریدگی کوچک‌تری برای تعبیه حسگر فیس آی‌دی استفاده کند و نمایشگر آن به فناوری اکسید پلی‌کریستالی دماپایین (LTPO) مجهز شود که توانایی نوسازی تصویر با سرعت ۱۲۰ هرتز با مصرف بهینه‌ی انرژی به ارمغان می‌آورد.

گزارشی‌های پیشین حاکی از آن است که ظرفیت باتری آیفون ۱۳ مینی با ۸ درصد افزایش، از ۲۲۲۷ به ۲۴۰۶ میلی‌آمپر ساعت خواهد رسید؛ درحالی‌که آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو افزایش ۹٫۹ درصدی تجربه خواهند کرد و ظرفیت باتری بالغ بر ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت ارائه خواهند داد. در مقام مقایسه، آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو به یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند. گفته می‌شود آیفون ۱۳ پرو مکس بیشترین تغییر را خواهد داشت. انرژی بزرگ‌ترین گوشی ۲۰۲۱ اپل را باتری دوگانه با ظرفیت ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعت تأمین خواهد کرد که ۱۸ درصد ظرفیت بیشتری در مقایسه با آیفون ۱۲ پرو مکس خواهد داشت.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات