شایعه: آیفون ۱۳ دارای قابلیت شارژ معکوس و کویل‌ شارژ بی‌سیم بزرگ‌تر خواهد بود

دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس شایعه‌ای جدید، آیفون ۱۳ دارای سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم بزرگ‌تری در مقایسه با آیفون ۱۲ خواهد بود که می‌تواند شارژ معکوس ارائه کند و سرعت شارژ را افزایش بدهد.
تبلیغات

اگر به خاطر داشته باشید، در سال ۲۰۱۹ شایعاتی مبنی بر ویژگی شارژ بی‌سیم معکوس در خانواده آیفون ۱۱ وجود داشت؛ اما در نهایت اپل گوشی‌های یادشده را بدون قابلیت مذکور رونمایی و روانه‌ی بازار کرد. گفته می‌شود اپل سخت‌افزار لازم برای استفاده از شارژ بی‌سیم را در بطن آیفون ۱۱ قرار داده، اما ظاهراً آن را به دلایلی نام معلوم غیر فعال کرده است. حال اپل‌اینسایدر با استناد به گفته‌های افشاگری به نام مکس وینباخ گزارشی تدوین کرده است که نشان می‌دهد غول دنیای فناوری بالاخره آیفون ۱۳ را به قابلیت مورد بحث مجهز خواهد کرد.

اپل در زمان معرفی خانواده‌ی آیفون‌ ۱۲ از شارژر مگ‌سیف (MagSafe) رونمایی کرد که با استفاده از آهن‌رباهای استفاده‌شده در پشت آیفون‌های جدید، به‌صورت بی‌سیم به گوشی متصل می‌شود و آن ‌را شارژ می‌کند. سیستم شارژ بی‌سیم مگ‌سیف این امکان را برای سری آیفون ۱۲ فراهم می‌کند که با سرعت ۱۵ وات به‌صورت بی‌سیم شارژ شوند که تقریبا دوبرابر سریع‌تر از شارژهای بی‌سیم شخص ثالث است. بااین‌حال، اپل می‌تواند در نسل بعدی آیفون این ۱۵ وات را به سطوح بالاتری برساند.

طبق گفتهی منابع وینباخ، اپل میتواند از کویل‌ (سیمپیچ القایی) بسیار بزرگتری در آیفون ۱۳ استفاده کند. کویل بزرگتر سطح مورد استفاده برای شارژ بیسیم را افزایش میدهد که مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. این شامل سهولت در مدیریت تجمع گرما و همچنین امکان استفاده از سرعت شارژ بالاتر است.

اندازه کویل شارژ همچنین ممکن است آیفون را قادر به شارژ دستگاههای دیگر در حالت شارژ معکوس کند. این قابلیت به کاربران اجازه میدهد  محصولاتی نظیر کیس شارژ بیسیم ایرپاد را با بهرهگیری از سطح پشتی آیفون (محل قرارگیری کویل‌) شارژ کنند. چندی پیش مارک گِرمن از بلومبرگ در گزارشی ادعا کرد که اپل مشتاق است نسل بعدی آیپد پرو را به قابلیت شارژ بیسیم و شارژ معکوس مجهز کند. از قرار معلوم، این شرکت همچنان در حال کار روی دستگاهی در شکل و شمایل شارژ بیسیم چندگانه ایرپاور است که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد؛ اما هیچوقت به بازار عرضه نشد.

اپل همچنین در حال آزمایش فناوریهای مرتبط با شارژ بیسیم با خروجی بالا است. برای مثال، کوپرتینوییها چند سال پیش PowerbyProxi را خریداری کردند. شرکت یادشده سیستمی ارائه میدهد که به لطف آن، میتوان ۱۰۰ وات برق را بهصورت بیسیم با کویل ۶۵ میلیمتری منتقل کرد.

پاوربایپروکسی که توسط کارآفرینی به نام فادی مشریکی در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد، قبل از خریده شدن توسط اپل، بخشی از پروژه دانشگاه اوکلند محسوب میشد. جالب است بدانید که شرکت یادشده برای توسعه سیستمهای شارژ بیسیم بر اساس استاندارد Qi، کنسرسیوم برق بیسیم، اعتبار بینالمللی بهدستآورده است. مهمترین محصول این شرکت، پلتفرم Proxi-Module است که یک سیستم انتقال انرژی بیسیم ماژولار با قدرت بالا محسوب میشود و با استفاده از کویل ۶۵ میلیمتری که با کارایی ۹۱ درصدی کار میکند، میتواند ۱۰۰ وات نیرو را به هواپیماهای بدون سرنشین، رباتهای انبار، تجهیزات پزشکی و سایر ماشینآلات مجهز به باتری تحویل بدهد. در این سیستم، طراحی شاسی ماژولار ضد آب، امکان ارائه اتصال انعطافپذیر را فراهم میکند؛ درحالیکه مدارهای داخلی از تشخیص جسم خارجی، جفت شدن دینامیک و سایر ویژگیهای پیشرفته پشتیبانی میکند.

پاوربای‌پروکسی همچنین Proxi-Com را به بازار عرضه می‌کند. این محصول یک واحد الحاقی است که با Proxi-Module ادغام می‌شود و سیگنال‌های داده سیمی مانند اِترنت و GPIO را به استاندارد بی‌سیم تبدیل می‌کند. خرید PowerbyProxi توسط اپل نشان می‌دهد که این شرکت در حال کار روی ابتکارات شارژ بی‌سیم با قدرت بالا برای دستگاه‌های بزرگ‌تر مانند آیپد و کامپیوترهای مک است. یک شارژر القایی که قادر به تولید جریان مداوم ۱۰۰ وات است می‌تواند جایگزین بزرگ‌ترین آداپتور دیواری ۹۶ وات اپل برای مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی شود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات