کانترپوینت: آیفون ۱۲ با فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه، نخستین ابرچرخه از زمان آیفون ۶ را تجربه می‌کند

یک‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، خانواده گوشی‌های آیفون ۱۲ تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه فروش رفته‌اند و اپل اولین اَبَرچرخه فروش آیفون را از زمان عرضه آیفون ۶ تجربه می‌کند.
تبلیغات

تاکنون، گزارش‌های متعددی دال‌بر فروش فراتر از انتظار خانواده آیفون ۱۲ منتشر شده است و شواهد نشان می‌دهد گوشی‌های مذکور در چرخه فروش بی‌سابقه‌ای موسوم به بازار گاوی قرار گرفته‌اند که می‌تواند به شکسته‌‌شدن رکورد فروش آیفون ۶ منجر شود. اکنون، MacRumors با استناد به آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت گزارشی تدوین کرده است که نشان می‌دهد فروش خانواده آیفون ۱۲ از ۱۰۰ میلیون دستگاه فراتر رفته است و وضعیتی مشابه آیفون ۶ تجربه می‌کند.

در این گزارش، آمده است سری ۱۲ ماه آوریل فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه را پشت‌سر گذاشته؛ یعنی گوشی‌های مذکور فقط در مدت هفت ماه پس از عرضه به‌ رقم درخورتوجهی دست یافته‌اند. این آمار حاکی از آن است که گوشی‌های آیفون ۱۲ دو ماه زودتر از سری آیفون ۱۱ به فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه دست یافته‌اند و تقریبا عملکردی مشابه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آیفون ۶ دارند که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ فروش چشمگیری تجربه کرد و پرفروش‌ترین گوشی هوشمند تاریخ محسوب می‌شود. درحقیقت، این اولین دوره‌ای است که بعد از آیفون ۶ گوشی‌های آیفون درون اَبَرچرخه قرار گرفته‌اند.

تجزیه‌وتحلیل کانترپوینت نشان می‌دهد دلیل جذابیت آیفون‌های ۱۲ برای خریداران به قابلیت‌هایی نظیر پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) و نمایشگر OLED در تمامی مدل‌ها باز می‌گردد؛ درحالی‌که آیفون ۶ اغلب به‌دلیل داشتن نمایشگر بزرگ‌تر درمقایسه‌با آیفون ۵ اس فروش کم‌نظیری تجربه کرد.

به‌طورکلی، انتظار می‌رود اَبَرچرخه درآمد حاصل از فروش سری آیفون ۱۲ را به بیشترین میزان تاریخی‌اش برساند و به متعاقب آن، اپل بیشترین سهم بازار گوشی‌های هوشمند را در آوریل ازآنِ خود کرده است. از قرار معلوم، این شرکت از اکتبر سال گذشته به‌طور مداوم به رکوردی جدید در سهم بازار در ایالات متحده آمریکا دست یافته است و انتظار می‌رود این روند ادامه یابد.

افزون‌براین، گفته می‌شود علایق مصرف‌کنندگان به تهیه مدل‌های مختلف نیز کمی متفاوت از گذشته شده است. برای مثال، در میان چهار عضو از خانواده آیفون ۱۲، مدل پرو مکس در مدت هفت‌ ماه پس از عرضه توانسته ۲۹ درصد از حجم فروش را کسب کند. این رقم برای آیفون ۱۱ پرو مکس در بازه مشابه سال گذشته ۲۵ درصد برآورد می‌شد و این دقیقا همان جایی است که به رکورد تاریخی درآمد اپل از گوشی‌های آیفون منجر شده است.

درپایان، کانترپوینت می‌گوید مدل پرو مکس بیش از ۴۰ درصد از سهم این خانواده در بازار آمریکا را دراختیار دارد و از دسامبر ۲۰۲۰ به‌بعد، به پرفروش‌ترین دستگاه در ایالات متحده آمریکا تبدیل شده است.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات