سامسونگ برای تولید گلکسی S21 FE‌ فقط از تراشه اسنپدراگون 888 استفاده نخواهد کرد

پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد گلکسی S21 FE را علاوه‌بر نسخه‌ اسنپدراگون با نسخه اگزینوس عرضه کند. دلیل این تصمیم کمبود تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ اعلام شده است.
تبلیغات

طبق گزارش‌های مختلف منتشرشده تاکنون‌، می‌دانیم عرضه گلکسی S21 FE‌ به‌دلیل ادامه کمبود تراشه چند ماه به تأخیر افتاده است. انتظار می‌رفت این گوشی جذاب آگوست ۲۰۲۱ (مرداد و شهریور ۱۴۰۰) رونمایی شود؛ اما تاریخ معرفی‌اش به سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ موکول شده است. گوشی یادشده در ابتدا قرار بود تنها به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شود؛ اما حالا در گزارشی از Sammobile، مشخص شده است نسخه دیگری از آن با تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ نیز وجود خواهد داشت.

با این تفاسیر، گلکسی S21 FE در انواع تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ و اسنپدراگون ۸۸۸ دردسترس خواهد بود. براساس گزارشی از کره‌جنوبی، نسخه اسنپدراگون ۸۸۸ گلکسی S21 FE در اروپا و ایالات متحده و برخی دیگر از بازارهای جهانی و نسخه اگزینوس در دیگر بازارها عرضه خواهد شد. هنوز مشخص نیست نسخه اگزینوس گلکسی S21 FE در کدام بازارها فروخته می‌شود. افزون‌براین، گزارش مذکور تأیید می‌کند سامسونگ گلکسی S21 FE را در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ رونمایی خواهد کرد.

در گزارش قبلی، ادعا شده بود احتمال دارد سامسونگ مجبور شود عرضه گلکسی S21 FE را به اروپا و ایالات متحده محدود کند؛ اما از گزارش امروز تأخیر و احتمالاً لغو کامل این موضوع استنباط می‌شود. به‌هرحال، ترکیبی از تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون بخشی از استراتژی معمول سامسونگ برای دستگاه‌هایش است. افزون‌براین، عملکرد اگزینوس ۲۱۰۰ بسیار نزدیک به اسنپدراگون ۸۸۸ است؛ بنابراین، بسیاری از کاربرانی که احتمال دارد به نسخه اسنپدراگون گلکسی S21 FE دسترسی نداشته باشند، ناراحت نخواهند شد.

مشخصات گلکسی S21 FE

انتظار می‌رود پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه سامسونگ به صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی Super AMOLED اینفینیتی-او (بریدگی حفره‌ای در بالای صفحه‌نمایش) با رزولوشن Full HD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شود. گلکسی S21 FE احتمالاً به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، مجموعه‌دوربین سه‌گانه با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، شش یا هشت گیگابایت حافظه رم، ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، بلندگوهای استریو، وای‌فای ۶، گواهی IP68، بلوتوث ۵، GPS، فناوری ارتباطی 5G، سامسونگ پی، NFC، پورت USB Type-C و باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی مجهز خواهد بود.

حسگر اثر انگشت گلکسی S21 FE در زیر نمایشگر تعبیه شده است و با شارژر سریع سیمی ۴۵ وات و شارژ سریع بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس روانه بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات