شایعه: گلکسی S21 FE تا قبل از سه‌ماهه‌ی آخر ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد

چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق شایعات، انتظار می‌رود سامسونگ، گلکسی اس ۲۱ اف ای را بین ماه اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۱ (بین مهر تا دی ۱۴۰۰) معرفی کند.
تبلیغات

همان‌طور که اطلاع دارید، سامسونگ قبلاً عرضه‌ نشدن گوشی جدید گلکسی نوت را در سال جاری میلادی تأیید و یکی‌ از دلایل را کمبود تراشه عنوان کرد. در گزارش‌های بعدی اعلام شد که سامسونگ به‌ جای گلکسی نوت، گلکسی اس ۲۱ اف ای را عرضه خواهد کرد تا در غیاب گلکسی نوت ۲۱، به سامسونگ کمک کند تا دستگاهی در سطح پرچم‌دار ۲۰۲۱ ارائه کند. در گزارشی از Sammobile، اکنون شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه سامسونگ مجبور شده‌ است عرضه‌ی گلکسی اس ۲۱ اف ای را به تأخیر بیندازد.

سامسونگ در سال ۲۰۲۰ با معرفی مدل اف ای (FE) یا فن ادیشن (Fan Edition) که نسخه‌ای به‌صرفه‌تر از گوشی‌های پرچم‌دار سری S محسوب می‌شود، درنهایت گلکسی اس ۲۰ اف ای را رونمایی کرد. افزون‌ بر این، سامسونگ تأیید کرده است که از این پس یک مدل FE برای هر پرچم‌دار گلکسی S عرضه خواهد کرد.

انتظار می‌رود گلکسی اس ۲۱ اف ای کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند. طبق شایعات، گوشی مذکور به صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی اینفینیتی-او (بریدگی به‌صورت حفره در بالای صفحه‌نمایش) با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ با حداکثر رم ۸ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز خواهد شد. این گوشی در بخش دوربین  از ماژول سه‌گانه ۱۲+۱۲+۱۲ مگاپیکسل در پشت و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل بهره خواهد برد.

چندی پیش شایعاتی منتشر شد که سامسونگ تصمیم گرفته است عرضه‌ی گلکسی اس ۲۱ اف ای را به سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ موکول کند. به‌ نظر می‌رسد دلیل اصلی تأخیر، کمبود تراشه است و این کمبود فقط گوشی‌های سامسونگ را تحت تأثیر قرار نداده؛ حتی برخی از لپ‌تاپ‌های جدیدی که سامسونگ ارائه کرده است، در بسیاری از کشور‌ها با همین مشکل روبه‌رو شده‌اند.

وضعیت کمبود تراشه ایده‌آل نیست؛ اما متأسفانه در جهانی که اکنون زندگی می‌کنیم، تقریباً تمامی صنایع تحت تأثیر این کمبود قرار گرفتند. با وجود تلاش برای بهبود روند عرضه، به نظر می‌رسد این مشکل تا مدتی به همین وضع ادامه داشته باشد.

در مجموع با توجه به احتمال عرضه‌ی گلکسی اس ۲۱ اف ای در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱، انتظار می‌رود این گوشی بین بازه‌ی زمانی اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۱ (بین مهر تا دی ۱۴۰۰)، معرفی شود و با این تفاسیر، سامسونگ احتمالاً تمایل ندارد گلکسی اس ۲۱ اف ای را نزدیک به پایان سال ۲۰۲۱ رونمایی کند؛ زیرا در آن زمان کاربران زیادی در انتظار عرضه‌ی گلکسی اس ۲۲ هستند و از این جهت، توجه کم‌تری به گلکسی اس ۲۱ اف ای خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات