شایعه: سامسونگ توسعه‌ی اندروید 12 را برای سری گلکسی S21 آغاز کرد

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق تازه‌ترین اخبار، سامسونگ توسعه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را آغاز کرده است و به‌زودی نسخه‌ی بتای عمومی اندروید ۱۲ برای صاحبان گلکسی اس ۲۱ منتشر خواهد شد.
تبلیغات

گوگل ماه گذشته در کنفرانس توسعه‌دهندگان (I/O)، فهرست گوشی‌های هوشمندی که نسخه‌ی بتا اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند منتشر کرد و همان‌طور که اطلاع دارید، نام گوشی‌های سامسونگ در این فهرست نبود؛ یعنی دارندگان گوشی‌ هوشمند گلکسی امکان دسترسی به بتا اندروید ۱۲ نخواهند شد.

این خبر برای صاحبان گوشی‌ هوشمند گلکسی که مشتاقانه می‌خواستند در توسعه‌ی اندروید ۱۲ شرکت کنند، ناامید‌کننده بود. از طرفی دیگر، مشخص نبود سامسونگ چه‌ زمانی اولین نسخه‌ی اندروید ۱۲ را برای پرچم‌داران گلکسی منتشر می‌کند. زمان گذشت و حالا Sammobile در گزارشی اعلام کرده که سامسونگ در حال توسعه‌ی اندروید ۱۲ است.

هنوز هیچ کاربری نمی‌تواند بتای اندروید ۱۲ را دریافت کند؛ اما طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال کار روی این نسخه است و طبق گفته‌ی کاربر MaxWinebach در توییتر، سامسونگ به‌تازگی توسعه‌ی اندروید ۱۲ را برای سری گلکسی اس ۲۱ آغاز کرده است.

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره‌ی بازه‌های زمانی انتشار اندروید ۱۲ وجود ندارد؛ اما سامسونگ نسبت به سال گذشته روند سریع‌تری در توسعه‌ی اندروید ۱۲ برای سری گلکسی اس ۲۱ در پیش گرفته است. اولین اطلاع‌‌رسانی سامسونگ در زمینه‌ی توسعه‌ی اندروید ۱۱ برای سری گلکسی اس ۲۰ در اواخر جولای ۲۰۲۰ (مرداد ۱۳۹۹) ارائه شد و اولین نسخه‌ی عمومی در اواسط دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) پس از یک دوره‌ی آزمایشی سه‌ماهه که از ابتدای اکتبر (آبان ۱۳۹۹) آغاز شده بود، منتشر شد.

سامسونگ یک‌ ماه زودتر توسعه‌ی اندروید ۱۲ را برای گلکسی اس ۲۱ آغاز کرده است؛ البته این موضوع تضمین نمی‌کند که اولین نسخه‌ی عمومی نیز یک ماه زودتر، یعنی در ماه نوامبر (آبان ۱۴۰۰) عرضه شود. با این تفاسیر، احتمالا نسخه‌ی بتای عمومی به‌زودی برای دارندگان گلکسی اس ۲۱ برای ارائه‌ی بازخورد و تسریع در روند توسعه منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات