پتنت‌های جدید شیائومی طراحی گوشی‌های آینده این شرکت را فاش می‌کنند

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود شیائومی حداقل در سه گوشی هوشمند از طراحی‌هایی استفاده خواهد کرد که جزئیات آن‌ها در پتنت‌های جدید این شرکت ذکر شده است.
تبلیغات

اصولا شیائومی برای ثبت پتنت‌هایی شناخته می‌شود که طراحی‌های جاه‌طلبانه دارند یا تکنولوژی را معرفی می‌کنند که آوردن آن‌ها از مرحله کاغذ به واقعیت کار ساده‌ای نیست و شرکت‌های بزرگ حاضر در بازار نیز به‌دنبال ساخت چنین محصولاتی نیستند. دراین‌بین، گزارشی منتشر شده است که شرکت چینی پتنت‌های جدیدی ثبت کرده است؛ پتنت‌هایی که بیشتر روی ماژول دوربین تمرکز دارند و استفاده از حسگرهایی با ابعاد مختلف را هدف قرار می‌دهند.

آنچه در پتنت‌های شیائومی مشاهده می‌شود، محصولی با ویژگی‌های کاربردی است تا گوشی هوشمندی با طراحی عجیب و ساختار شکن. AndroidAuthority گزارش می‌دهد پتنت‌هایی برای حداقل تولید سه گوشی هوشمند با طراحی‌های جالب ثبت کرده که درادامه بررسی‌شان می‌‌کنیم.

مدل اول که احتمالا گوشی هوشمندی با سخت‌افزار پرچم‌دار خواهد بود، شباهت جزئی ازنظر طراحی ظاهری به سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ دارد. در پنل پشتی، ماژول دوربینی قرار دارد که درمقایسه‌با مدل‌های مشابه، فضای نسبتا بیشتری از پنل پشتی را اشغال می‌کند. این ماژول از چهار دوربین تشکیل می‌شود که چینشی عمودی دارند و دوربین اصلی نیز در جایگاه بالاتری درمقایسه‌با دوربین‌های دیگر قرار می‌گیرد.

پتنت جدید شیائومی

دو دوربین با ابعاد نسبتا مشابه، پایین‌تر از دوربین اصلی قرار می‌گیرند و دوربین چهارم نیز آخرین حسگر دوربین موجود روی ماژول خواهد بود. در سمت چپ دوربین‌ها، فلش LED قرار گرفته که ابعاد درخورتوجهی نیز دارد. به‌غیر از ماژول دوربین چهارگانه، پتنت مدنظر ویژگی خاص دیگری ندارد. دوربین سلفی در درون حفره‌ای بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته و در لبه‌های گوشی هوشمند نیز می‌توان دکمه پاور و راکرهای ولوم صدا را مشاهده کرد. در انتهای گوشی نیز، درگاه USB-C برای انتقال اطلاعات و شارژ گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.

در پتنت دوم، ماژول دوربینی پنج‌گانه مشاهده می‌شود که دو حسگر دوربین با ابعاد نسبتا بزرگ در دو طرف بالا و انتهای ماژول را شامل خواهد بود و بین دو حسگر بزرگ سایر حسگرها قرار می‌گیرند. البته امکان دارد یکی از حسگرها درواقع فلش LED باشد. پتنت سوم نیز ماژول دوربین سه‌گانه دارد که حسگری با ابعاد بزرگ در بالای ماژول قرار می‌گیرند و حسگرهای کوچک‌تر نیز درست در پایین حسگر بزرگ خواهند بود. پتنت‌های مدنظر مارس ۲۰۲۱ ثبت شده‌اند. با این حساب، دور از انتظار نیست که به‌زودی اخباری از احتمال عرضه محصولاتی با استفاده از طراحی موجود در پتنت‌ها در فضای مجازی قرار گیرد.

پتنت جدید شیائومی

شیائومی پتنت‌های مختلفی ثبت کرده است که برای مثال می‌توان به طراحی‌های جالب دوربین سلفی کشویی یا بلندگوهای استریوی هیبریدی اشاره کرد. با‌این‌حال، محصولی با استفاده از چنین پتنت‌هایی به مرحله تولید انبوه نرسیده است؛ اما موضوع درباره پتنت‌های ثبت‌شده کمی فرق دارد. درواقع، طراحی‌های موجود در پتنت‌ها بسیار واقع‌گرایانه‌تر از پتنت‌های پیشین شیائومی به‌نظر می‌رسند و دور از ذهن نیست که به‌زودی محصولاتی برگرفته از طراحی موجود در پتنت‌ها به بازار عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات