مشخصات احتمالی وان پلاس نورد 200 در فضای مجازی قرار گرفت

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
ایوان بلس در حساب توییتر خود فهرستی منتشر کرده است که مشخصات سخت‌افزاری احتمالی وان پلاس نورد 200 را مشخص می‌سازد.
تبلیغات

مدتی است اطلاعات مختلف از محصول بعدی وان‌پلاس در فضای مجازی منتشر می‌شود؛ محصولی که گفته شده است در رده‌ی گوشی‌های هوشمند اقتصادی قرار می‌گیرد و می‌تواند با توجه به سخت‌افزار و ویژگی‌هایی که دارد تلفن‌های هوشمند رده‌ی رقابتی خود را به چالش بکشد.

این محصول، وان‌پلاس نورد ۲۰۰ است که جانشینی برای وان‌پلاس نورد ۱۰۰ محسوب می‌شود. تاکنون تصاویری از وان‌پلاس نورد ۲۰۰ منتشر شده است و حال، AndroidAuthority گزارش می‌دهد که مشخصات سخت‌افزاری کامل وان‌پلاس نورد ۲۰۰ توسط افشاگر معروف، ایوان بلس فاش شده است.

به گفته‌ی ایوان بلس، نورد ۲۰۰ دارای تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۸۰ کوالکام است که از مودمی با امکان پشتیبانی از ارتباطات موبایل نسل نوین 5G بهره می‌برد؛ تراشه‌ای که اکنون در محصولاتی مانند اوپو ای ۹۳ نسخه‌ی 5G، نوکیا ایکس ۲۰ و تلفن‌های هوشمند دیگر استفاده می‌شود. وان‌پلاس نورد ۲۰۰ علاوه بر تراشه‌ی ذکرشده، مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است که البته امکان افزایش حافظه‌ی ذخیره‌سازی تا سقف ۲۵۶ گیگابایت با استفاده از کارت حافظه‌ی میکرو SD وجود دارد.

شرکت چینی برای این گوشی هوشمند صفحه‌نمایش ۶٫۴۹ اینچی با پنل LCD در نظر گرفته که دارای رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز است. صفحه‌نمایش وان‌پلاس نورد ۲۰۰ از نسبت ابعاد ۲۰ به ۹ برخوردار است که نشان می‌دهد با نمایشگری کشیده مواجه خواهیم شد. در دل محصول اقتصادی وان‌پلاس، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت قرار گرفته است که امکان شارژ ۱۸ وات آن وجود دارد. 

با در نظر گرفتن فناوری‌های شارژ سریع در محصولات فعلی، فناوری شارژ ۱۸ وات مزیت خاصی ندارد؛ اما وان‌پلاس سعی کرده است با استفاده از مدل‌های قدیمی‌تر فناوری‌های مختلف مانند استفاده از فناوری شارژ ۱۸ وات یا پنل LCD به جای OLED و موارد مشابه به کاهش قیمت وان‌پلاس نورد ۲۰۰ کمک کند. طبیعتا با کاهش قیمت محصول جدید وان‌پلاس کاربران بیشتری می‌توانند از فناوری ارتباطات نوین 5G برخوردار شوند و برای استفاده از این فناوری، هزینه‌ی به‌مراتب کمتری پرداخت کنند.

در پنل پشتی دستگاه، ماژول دوربین سه‌گانه قرار گرفته که متشکل شده است از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر با امکان ثبت تصاویر مونوکروم. کاربران می‌توانند با استفاده از این دوربین از حالت HDR و ثبت تصاویر در حالت پرتره نیز استفاده کنند. در پنل جلو دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در بالای صفحه‌نمایش به چشم می‌خورد.

دوربین سلفی در حفره‌ای قرار گرفته است که بالا، سمت چپ صفحه‌نمایش قرار دارد. اصولا دوربین‌های سلفی در مرکز صفحه‌نمایش قرار می‌گیرند اما وان‌پلاس نورد ۲۰۰ طراحی خاص خود را حفظ می‌کند. در لبه‌ی کناری دستگاه، حسگر فیزیکی اثر انگشت تعبیه شده است و کاربران می‌توانند به درگاه‌هایی مانند جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری برای اتصال هدست‌های قدیمی به گوشی هوشمند و درگاه USB-C دسترسی داشته باشند. در این بین تنها اطلاعاتی که در اختیار نداریم، قیمت نهایی است که وان‌پلاس نورد ۲۰۰ خواهد داشت؛ اما حدس زده می‌شود که یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند با برخورداری از مودم 5G باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات