وان پلاس نورد CE 5G با سخت‌افزار بهبود یافته راهی بازار می‌شود

جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
وان‌پلاس جدیدترین محصول میان‌رده‌ی خود به نام وان‌پلاس نورد CE 5G را با تراشه‌ی جدید و افزایش ظرفیت باتری معرفی کرد.
تبلیغات

وان‌پلاس مدتی پیش وارد بازار محصولات میان‌رده و پایین‌رده شد. شرکت چینی بیشتر روی معرفی و عرضه‌ی محصولات بالارده تمرکز داشت؛ به‌گونه‌ای که گوشی‌های هوشمند خود را با نام قاتل پرچم‌داران به بازار عرضه می‌کرد. گوشی‌های هوشمند وان‌پلاس از مشخصات سخت‌افزاری بالارده استفاده می‌کنند، اما با قیمتی به مراتب ارزان‌تر به بازار راه یافته‌اند تا رقیب جدی برای پرچم‌داران مطرح سامسونگ، شیائومی و هواوی باشند.

پس از مدتی مدیرعامل وان‌پلاس اعلام کرد که شرکت چینی در نظر دارد به بازار محصولات میان‌رده وارد شود و برهمین اساس محصولاتی تحت سری نورد نیز معرفی شد. حال، جدیدترین نسخه از سری نورد به نام وان‌پلاس CE 5G رونمایی شده که ویژگی‌های جالبی را نیز به همراه دارد. TheVerge گزارش می‌دهد CE معادل Core Edition یا نسخه‌ی پایه است و درواقع شرکت چینی با انتخاب چنین نامی نشان داده که گوشی هوشمند مد نظر به منظور ارائه‌ی ویژگی‌های کاربردی و پرطرفدار طراحی شده و فاقد امکانات غیرضروری یا کم کاربرد خواهد بود.

وان‌پلاس در نظر دارد تلفن هوشمند جدید خود را به بازارهای کشورهای اروپایی و هند عرضه کند؛ اما مشخص نیست که آیا وان‌پلاس نورد CE 5G روانه‌ی بازارهای دیگر دنیا ازجمله ایالات متحده خواهد شد یا خیر. وان‌پلاس نورد CE 5G برخلاف مدل پیشین از دوربین اصلی با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی به جای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد؛ اما تفاوت‌های دو نسخه تنها به رزولوشن دوربین اصلی خلاصه نمی‌شود.

شرکت چینی در نظر گرفته برای دوربین سلفی وان‌پلاس نورد CE 5G تنها از یک حسگر دوربین ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کند و خبری از ماژول دوربین دوگانه در نسخه‌ی پیشین نخواهد بود. در پنل پشتی نیز کنار دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای و دوربین ۲ مگاپیکسلی مونوکروم وجود دارد.

در درون قاب وان‌پلاس نورد CE 5G تراشه‌ی اسنپدراگون 750G قرار گرفته و درواقع جانشین تراشه‌ی اسنپدراگون 765G مدل سال گذشته شده است. وان‌پلاس می‌گوید پردازنده‌ی اصلی وان‌پلاس نورد CE 5G نسبت به مدل پیشین حدود ۲۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند و عملکرد مدل پردازنده‌ی گرافیکی نیز با افزایش ۱۰ درصدی همراه خواهد بود. علاقه‌مندان به خرید محصول جدید وان‌پلاس می‌توانند یکی از سه گزینه‌ی حافظه‌ی رم ۶، ۸ یا ۱۲ گیگابایتی را انتخاب کنند. البته در گزارش آمده که گزینه‌های قابل ارائه در بازارهای مختلف جهان می‌تواند متفاوت باشد.

نمای پشت وان پلاس نورد CE 5G

یکی دیگر از تفاوت‌های وان‌پلاس نورد CE 5G با نسخه‌ی سال گذشته در میزان ظرفیت باتری است. درواقع ظرفیت باتری از ۴،۱۱۵ میلی‌آمپرساعت به ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعت افزایش یافته تا کاربران زمان بیشتری برای کار با گوشی هوشمند داشته باشند. برای شارژ دستگاه نیز فناوری شارژ سریع 30T پلاس به محصول جدید شرکت چینی اضافه شده که می‌تواند تنها در ۳۰ دقیقه، میزان شارژ باتری را از صفر به ۷۰ درصد برساند.

با وجود تفاوت‌های سخت‌افزاری، وان‌پلاس نورد CE 5G از نظر طراحی ظاهری بسیار شبیه به نسخه‌ی سال گذشته خواهد بود. در بالای صفحه‌نمایش، حفره‌ای تعبیه شده تا دوربین سلفی قرار گیرد. در لبه‌ی پایینی گوشی نیز جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری قرار دارد. وان‌پلاس نورد CE 5G دارای صفحه‌نمایشی ۶/۴۳ اینچی خواهد بود که پنل OLED دارد و از مشخصاتی مانند رزولوشن FHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند.

انتظار می‌رود وان‌پلاس نورد CE 5G در سه رنگ‌بندی آبی، مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه شود. در مورد تاریخ عرضه‌ی محصول جدید وان‌پلاس نیز به ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) اشاره می‌شود و انتظار می‌رود مدل‌های مختلف وان‌پلاس نورد CE 5G قیمتی به شرح زیر داشته باشند:

  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۲۹۹ یورو
  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۳۲۹ یورو
  • ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۳۹۹ یورو

جالب است بدانید مدل پایه‌ی وان‌پلاس نورد در سال گذشته با ۸ گیگابایت  رم و قیمت ۳۹۹ یورو وارد بازار شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات