مقایسه دوربین محبوب‌ترین گوشی‌های میان‌رده

شنبه 15 خرداد 1400 - 22:00
مطالعه 16 دقیقه
در مقاله‌ی پیش‌رو عملکرد دوربین ۶ گوشی در بازه‌ی قیمتی ۵ تا ۱۰ میلیون تومان را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم؛ با مقایسه دوربین میان‌رده های محبوب بازار همراه زومیت باشید.
تبلیغات

حتی اگر کشور خودمان و قدرت خرید اندک مردمش را کنار بگذاریم، در مقیاس جهانی نیز اقبال عمومی به دستگاه‌های میان‌رده و اقتصادی به‌صورت فزاینده‌ای بیشتر از دستگاه‌های گران‌قیمت است؛ به‌طوری‌که به‌گواه آمار مؤسسه‌ی Omdia، حتی یک پرچم‌دار اندرویدی نیز در فهرست ۱۰ گوشی هوشمند پرفروش سال ۲۰۲۰ وجود ندارد؛ بنابراین مایه‌ی تعجب نیست که شرکت‌ها تمرکز ویژه‌ای روی محصولات میان‌رده‌شان داشته باشند.

از وب‌گردی و مطالعه گرفته تا گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی و اجرای بازی‌های گوناگون؛ امروزه گوشی‌های میان‌رده، به‌ویژه مدل‌های پریمیوم‌تر، تقریبا در هر زمینه‌‌ای نیاز کاربران عادی را پوشش می‌دهند؛ اما به‌باور نویسنده، تجربه‌ی عکاسی دستگاه‌های میان‌رده کماکان با ایده‌آل فاصله دارد و یکی از اصلی‌ترین وجوه تمایز گوشی‌های هوشمند ارزان‌تر با محصولات هزار دلاری به‌شمار می‌آید.

اغلب میان‌رده‌های کنونی از ترکیب آشنای «واید، اولتراواید، ماکرو و عمق‌سنج» در دوربین پشتی خود استفاده می‌کنند و حتی گاهی سخت‌افزار دوربین آن‌ها نیز یکسان است؛ اما تجربه نشان می‌دهد که سخت‌افزار یکسان، لزوما به‌مفهوم تجربه‌ی عکاسی یکسان نیست، چراکه تشخیص صحیح سوژه، پیاده‌سازی مناسب پارامترهای عکاسی از سوی نرم‌افزار دوربین و الگوریتم پردازش تصویر نیز تأثیر فاحشی بر کیفیت عکس ثبت‌شده دارند.

درمقاله‌ی پیش‌رو قصد داریم عملکرد دوربین ۶ مدل از کارآمدترین و محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند بازه‌ی قیمتی ۵ تا ۱۰ میلیون تومان را در هفت زمینه‌ی «جزئیات و HDR، رنگ‌ها، بزرگ‌نمایی، عکاسی در تاریکی، پرتره، عکاسی سلفی و ماکرو» زیر ذره‌بین قرار دهیم. دستگاه‌های مدنظر، ردمی نوت ۱۰، گلکسی A32، می ۱۱ لایت، گلکسی M62، گلکسی A52 و می ۱۰ تی هستند. ابتدا بهتر است تا در قالب یک جدول با مشخصات فنی دوربین گوشی‌ها آشنا شویم.

مشخصات فنی دوربین گوشی‌های میان‌رده

مشخصات/گوشی

می ۱۰ تی

گلکسی A52

گلکسی M62

می ۱۱ لایت

گلکسی A32

ردمی نوت ۱۰

دوربین واید

حسگر ۶۴ مگاپیکسل و 1/1.73 اینچ IMX682 سونی

پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری

لنز واید ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.9 و بدون لرزش‌گیر اپتیکال

فوکوس خودکار تشخیص فاز

حسگر ۶۴ مگاپیکسل و 1/1.73 اینچ IMX682 سونی

پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری

لنز واید ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال

فوکوس خودکار تشخیص فاز

حسگر ۶۴ مگاپیکسل و 1/1.73 اینچ IMX682 سونی

پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری

لنز واید ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 و بدون لرزش‌گیر اپتیکال

فوکوس خودکار تشخیص فاز

حسگر ۶۴ مگاپیکسل و 1/1.97 اینچ S5KGW3 سامسونگ

پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری

لنز واید ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 و بدون لرزش‌گیر اپتیکال

فوکوس خودکار تشخیص فاز

حسگر ۶۴ مگاپیکسل و 1/1.97 اینچ S5KGW3 سامسونگ

پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری

لنز واید ۲۵ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 و بدون لرزش‌گیر اپتیکال

فوکوس خودکار تشخیص فاز

حسگر ۴۸ مگاپیکسل و 1/2.0 اینچ IMX582 سونی

پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری

لنز واید ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.79 و بدون لرزش‌گیر اپتیکال

فوکوس خودکار تشخیص فاز

دوربین اولتراواید

حسگر ۱۳ مگاپیکسل و 1/3.06 اینچ

پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری

لنز اولتراواید با میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای و دیافراگم f/2.4

فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر

حسگر ۱۲ مگاپیکسل و 1/3.1 اینچ

پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری

لنز اولتراواید با میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای و دیافراگم f/2.2

فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر

حسگر ۱۲ مگاپیکسل و 1/3.1 اینچ

پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری

لنز اولتراواید با میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای و دیافراگم f/2.2

فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر

حسگر ۸ مگاپیکسل و 1/4 اینچ IMX355 سونی

پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری

لنز اولتراواید با میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای و دیافراگم f/2.2

فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر

حسگر ۸ مگاپیکسل و 1/4 اینچ

پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری

لنز اولتراواید با میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای و دیافراگم f/2.2

فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر

حسگر ۸ مگاپیکسل و 1/4 اینچ

پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری

لنز اولتراواید با میدان دید ۱۱۸ درجه‌ای و دیافراگم f/2.2

فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر

دوربین سلفی

حسگر ۲۰ مگاپیکسل و 1/3.4 اینچ

پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری

لنز واید ۲۷ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2

فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر

حسگر ۳۲ مگاپیکسل و 1/2.8 اینچ

پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری

لنز واید ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2

فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر

حسگر ۳۲ مگاپیکسل و 1/2.8 اینچ

پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری

لنز واید ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2

فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر

حسگر ۱۶ مگاپیکسل و 1/3 اینچ IMX471 سونی

پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری

لنز واید ۲۵ میلی‌متری با دیافراگم f/2.5

فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر

حسگر ۲۰ مگاپیکسل SK Hynix

پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری

لنز واید ۲۵ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2

فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر

حسگر ۱۳ مگاپیکسل و 1/3.1 اینچ

پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری

لنز واید ۲۹ میلی‌متری با دیافراگم f/2.5

فاقد فوکوس خودکار و لرزش‌گیر تصویر

دوربین ماکرو

حسگر ۵ مگاپیکسل و 1/5.0 اینچ

لنز با دیافراگم f/2.4

فوکوس خودکار

حسگر ۵ مگاپیکسل

لنز با دیافراگم f/2.4

فاقد فوکوس خودکار

حسگر ۵ مگاپیکسل

لنز با دیافراگم f/2.4

فاقد فوکوس خودکار

حسگر ۵ مگاپیکسل و 1/5.0 اینچ

لنز با دیافراگم f/2.4

فوکوس خودکار

حسگر ۵ مگاپیکسل

لنز با دیافراگم f/2.4

فاقد فوکوس خودکار

حسگر ۲ مگاپیکسل

لنز با دیافراگم f/2.4

فاقد فوکوس خودکار

عمق‌سنج

ندارد

حسگر ۵ مگاپیکسل

لنز با دیافراگم f/2.4

حسگر ۵ مگاپیکسل

لنز با دیافراگم f/2.4

ندارد

حسگر ۵ مگاپیکسل

لنز با دیافراگم f/2.4

حسگر ۲ مگاپیکسل

لنز با دیافراگم f/2.4

برای مشاهده‌ی هرکدام از عکس‌ها در ابعاد واقعی، روی آن‌ کلیک کنید.

جزئیات و HDR عکس دوربین واید و اولتراواید

عکس HDR دوربین واید

برقراری تعادل بین نوردهی بخش‌های روشن و سایه‌ی تصویر، نقشی کلیدی در عکس‌های HDR دارد؛ اما گوشی‌های هوشمند گاهی با زیاده‌روی یا محافظه‌کاری در این امر، به‌ترتیب باعث از دست‌رفتن جزئیات در نقاط روشن و سایه می‌شوند. صرف‌نظر از بحث نورپردازی، پردازش تصویر و ثبت جزئیات به‌ویژه در نواحی پرتراکم تصویر نقش بسیار مهمی در عکاسی موبایل دارد. 

در سناریوی نخست، جزئیات در نواحی سایه‌روشن، پردازش تصویر به‌ویژه در نواحی پرتراکم نظیر شاخ‌وبرگ درختان و نویز عکس‌ها، بیش‌از هرچیز دیگری حائز اهمیت است.

عکس HDR دوربین واید می ۱۱ لایت
دوربین واید می ۱۱ لایت
عکس HDR دوربین واید گلکسی M62
دوربین واید گلکسی M62
عکس HDR دوربین واید گلکسی A32
دوربین واید گلکسی A32
عکس HDR دوربین واید می ۱۰ تی
دوربین واید می ۱۰ تی
عکس HDR دوربین واید گلکسی A52
دوربین واید گلکسی A52
عکس HDR دوربین واید ردمی نوت ۱۰
دوربین واید ردمی نوت ۱۰

برش ۱۰۰ درصدی عکس HDR دوربین واید

با نگاهی عمیق به برش ۱۰۰ درصدی عکس‌ها، می‌توان متوجه شد که گلکسی A52 پردازش خوشایندتری به‌ویژه در شاخ‌وبرگ درختان انجام داده و سطح نویز را در حد معقولی نگه داشته است. A52 با تمایل به سمت نوردهی بیشتر، روی شمشیر دو لبه‌‌ای قدم می‌گذارد؛ جزئیات در سایه‌ها بیشتر نمود پیدا کرده‌اند؛ اما روی سنگ‌فرش پیاده‌رو شاهد از دست‌رفتن اندکی از جزئیات هستیم.

صرف‌نظر از A52، دو دستگاه می ۱۱ لایت و گلکسی M62 نیز عملکرد رضایت‌بخشی در سناریوی نخست زومیت داشتند.

عکس HDR دوربین اولتراواید

در نگاه نخست به عکس‌های دوربین اولتراواید، صرف‌نظر از تمایل شدید گلکسی A52 به اشباع‌کردن رنگ‌ها، به‌سختی می‌توان متوجه تفاوت دیگری بین عکس‌ها شد؛ اما با نگاه عمیق‌تر، تفاوت‌ها نمایان می‌شوند.

عکس HDR دوربین اولتراواید می ۱۱ لایت
دوربین اولتراواید می ۱۱ لایت
عکس HDR دوربین اولتراواید گلکسی M62
دوربین اولتراواید گلکسی M62
عکس HDR دوربین اولتراواید گلکسی A32
دوربین اولتراواید گلکسی A32
عکس HDR دوربین اولتراواید می ۱۰ تی
دوربین اولتراواید می ۱۰ تی
عکس HDR دوربین اولتراواید گلکسی A52
دوربین اولتراواید گلکسی A52
عکس HDR دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۰
دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۰

برش ۱۰۰ درصدی عکس دوربین اولتراواید

در برش ۱۰۰ درصدی عکس‌های اولتراواید، با نگاهی به داخل حوض، می‌توان متوجه شد که دو گوشی گلکسی M62 و گلکسی A32 گستره‌ی دینامیکی محدودتری درمقایسه‌با سایر رقبا دارند.

گلکسی A52 در زمینه‌ی گستره‌ی دینامیکی عملکرد رضایت‌بخشی دارد؛ اما رنگ‌های گرم و اشباع آن به‌ویژه در سبزی شاخ‌وبرگ درختان، به افت جزئیات انجامیده است. گوشی‌های دیگر نیز از نظر جزئیات چنگی به‌دل نمی‌زنند؛ اما به‌نظر می‌رسد که می ۱۱ لایت عکس طبیعی‌تری ثبت کرده باشد.

رنگ‌ها در عکس دوربین واید و اولتراواید

عکس دوربین واید

محبوبیت شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام بین مردم، شرکت‌ها را وامی‌دارد که نرم‌افزار دوربین گوشی‌های هوشمندشان به سراغ اشباع‌کردن و چشم‌نوازتر کردن رنگ‌ها بروند؛ اما در این بین، تأکید بیش‌از حد بر اشباع‌کردن رنگ‌ها، گاهی به از دست‌رفتن جزئیات در عکس‌ها می‌انجامد.

آنچه در سناریوی دوم زومیت اهمیت دارد، دقت گوشی‌ها در ثبت رنگ‌ها است؛ موضوعی که شاید در نگاه نخست به عکس‌ها، چندان به چشم نیاید.

رنگ‌ها در عکس دوربین واید می ۱۱ لایت
دوربین واید می ۱۱ لایت
رنگ‌ها در عکس دوربین واید گلکسی M62
دوربین واید گلکسی M62
رنگ‌ها در عکس دوربین واید گلکسی A32
دوربین واید گلکسی A32
رنگ‌ها در عکس دوربین واید می ۱۰ تی
دوربین واید می ۱۰ تی
رنگ‌ها در عکس دوربین واید گلکسی A52
دوربین واید گلکسی A52
رنگ‌ها در عکس دوربین واید ردمی نوت ۱۰
دوربین واید ردمی نوت ۱۰

برش ۱۰۰ درصدی عکس دوربین واید

دو گوشی گلکسی A52 و گلکسی M62 تمایل زیادی به اشباع‌کردن رنگ‌ها داشته‌اند و این موضوع باعث از دست‌رفتن بخشی از جزئیات شده است [به شیارهای روی سرسره دقت کنید]؛ به‌نظر می‌رسد که می ۱۰ تی عملکرد دقیق‌تری در ثبت رنگ‌ها داشته باشد. با نگاهی به کلاهک آبی‌رنگ ابزار بازی، می‌توان بار دیگر متوجه تمایل شدید گلکسی A52 به نوردهی شد.

صرف‌نظر از می ۱۰ تی، به‌نظر می‌رسد که می ۱۱ لایت نیز تعادل مناسبی میان دقت رنگ و سطح جزئیات داشته است؛ هرچند که عکس آن نویز بیشتری درمقایسه‌با گلکسی A52 و می ۱۰ تی دارد.

عکس دوربین اولتراواید

رنگ‌ها در عکس اولتراواید می ۱۰ تی شباهت زیادی به رنگ‌های دوربین واید آن دارند؛ درحالی‌که عکس اولتراواید گلکسی A52 با تمایل زیاد گوشی به نوردهی، بسیار متفاوت از عکس دوربین واید دستگاه است. در سوی دیگر، رنگ‌های می ۱۱ لایت، گلکسی M62 و ردمی نوت ۱۰ بسیار اشباع هستند و رنگ‌های گلکسی A32 نیز مرده به‌نظر می‌رسند.

در حالت کلی هیچ‌یک از عکس‌ها چه به لحاظ رنگ، چه سایر پارامترها از جمله جزئیات و نویز مطلوب نیستند؛ اما رنگ‌های می ۱۰ تی اندکی بهتر از رقبا است.

رنگ‌ها در عکس دوربین اولتراواید می ۱۱ لایت
دوربین اولتراواید می ۱۱ لایت
رنگ‌ها در عکس دوربین اولتراواید گلکسی M62
دوربین اولتراواید گلکسی M62
رنگ‌ها در عکس دوربین اولتراواید  گلکسی A32
دوربین اولتراواید گلکسی A32
رنگ‌ها در عکس دوربین اولتراواید می ۱۰ تی
دوربین اولتراواید می ۱۰ تی
رنگ‌ها در عکس دوربین اولتراواید  گلکسی A52
دوربین اولتراواید گلکسی A52
رنگ‌ها در عکس دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۰
دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۰

برش ۱۰۰ درصدی از عکس دوربین اولتراواید

عملکرد بزرگ‌نمایی

هیچ‌یک از ۶ گوشی از دوربین تله‌فوتو بهره نمی‌برند و برهمین اساس، برای بزرگ‌نمایی از ایجاد برش دیجیتال روی تصاویر دوربین اصلی استفاده می‌کنند. ابعاد بزرگ حسگر دوربین اصلی و وضوح ۴۸ یا ۶۴ مگاپیکسلی آن به گوشی اجازه می‌دهد تا عملکرد کم‌وبیش رضایت‌بخشی در بزرگ‌نمایی‌های حدود ۲ یا ۳ برابر به‌نمایش بگذارد.

در سناریوی سوم، با هر ۶ گوشی، بزرگ‌نمایی ۴ برابری انجام دادیم.

بزرگ‌نمایی ۴ برابری دوربین واید می ۱۱ لایت
بزرگ‌نمایی ۴ برابری می ۱۱ لایت
بزرگ‌نمایی ۴ برابری دوربین واید گلکسی M62
بزرگ‌نمایی ۴ برابری گلکسی M62
بزرگ‌نمایی ۴ برابری دوربین واید گلکسی A32
بزرگ‌نمایی ۴ برابری گلکسی A32
بزرگ‌نمایی ۴ برابری دوربین واید می ۱۰ تی
بزرگ‌نمایی ۴ برابری می ۱۰ تی
بزرگ‌نمایی ۴ برابری دوربین واید گلکسی A52
بزرگ‌نمایی ۴ برابری گلکسی A52
بزرگ‌نمایی ۴ برابری دوربین واید ردمی نوت ۱۰
بزرگ‌نمایی ۴ برابری ردمی نوت ۱۰

برش ۱۰۰ درصدی از بزرگ‌نمایی ۴ برابری

با نگاهی به برش ۱۰۰ درصدی عکس‌ها، می‌توان متوجه شد که از بین هر ۶ گوشی، گلکسی A52 در ثبت جزئیات و نگه‌داری سطح نویز در سطحی معقول [به‌صفحه‌ی ساعت و واژه‌ی «شهرداری» دقت کنید]، عملکرد بهتری داشته است.

عملکرد عکاسی در تاریکی

گوشی‌های هوشمند در زمینه‌ی عکاسی در تاریکی راه دور و درازی طی کرده و پیشرفت چشم‌گیری را در طول سالیان گذشته تجربه کرده‌اند و امروزه به‌مدد حسگرهای بزرگ و الگوریتم پردازش تصویر پیشرفته‌شان عکس‌های کم‌وبیش مطلوبی را ثبت می‌کنند.

در سناریوی چهارم، دوربین اصلی گوشی‌ها را در محیطی کم‌نور به‌چالش کشیدیم. سناریوی چهارم را یک‌بار با عکاسی خودکار (حالت Photo) و بار دیگر با حالت Night گوشی‌ها به‌چالش کشیدیم.

حالت Photo

به‌نظر می‌رسد که از بین ۶ گوشی، گلکسی A52 عملکرد مناسبی در ثبت جزئیات و کنترل سطح نویز داشته است. عکس Photo می ۱۰ تی نیز وضعیت مشابهی با A52 دارد؛ اما به‌‌همان اندازه روشن نیست.

عکاسی در تاریکی با حالت Photo دوربین واید می ۱۱ لایت
حالت Photo می ۱۱ لایت
عکاسی در تاریکی با حالت Photo دوربین واید گلکسی M62
حالت Photo گلکسی M62
عکاسی در تاریکی با حالت Photo دوربین واید گلکسی A32
حالت Photo گلکسی A32
عکاسی در تاریکی با حالت Photo دوربین واید می ۱۰ تی
حالت Photo می ۱۰ تی
عکاسی در تاریکی با حالت Photo دوربین واید گلکسی A52
حالت Photo گلکسی A52
عکاسی در تاریکی با حالت Photo دوربین واید ردمی نوت ۱۰
حالت Photo ردمی نوت ۱۰

برش ۱۰۰ درصدی از عکس‌های حالت Photo در تاریکی

حالت Night

حالت Night در دستگاه‌های ارزان‌قیمت‌تر مثل می ۱۱ لایت، ردمی نوت ۱۰ یا گلکسی A32 اغلب اوقات صرفا سطح ISO را برای روشن‌تر کردن عکس‌ها بالا می‌برند؛ اما گوشی‌هایی همچون گلکسی A52 یا می 10 تی، مدت نوردهی را نیز افزایش می‌دهند.

عکاسی در تاریکی با حالت Night دوربین واید می ۱۱ لایت
حالت Night می ۱۱ لایت
عکاسی در تاریکی با حالت Night دوربین واید گلکسی M62
حالت Night گلکسی M62
عکاسی در تاریکی با حالت Night دوربین واید گلکسی A32
حالت Night گلکسی A32
عکاسی در تاریکی با حالت Night دوربین واید می ۱۰ تی
حالت Night می ۱۰ تی
عکاسی در تاریکی با حالت Night دوربین واید گلکسی A52
حالت Night گلکسی A52
عکاسی در تاریکی با حالت Night دوربین واید ردمی نوت ۱۰
حالت Night ردمی نوت ۱۰

برش ۱۰۰ درصدی از عکس‌های Night در تاریکی

متأسفانه حالت Night در هیچ‌یک از گوشی‌ها به بهبود چشم‌گیری در کیفیت عکس‌ها نمی‌انجامد و حتی در پاره‌ای از موارد از جمله گلکسی A52، عکس سافت‌تر با جزئیات کمتر ارائه می‌دهد.

با نگاهی به پای عروسک و متن روزنامه متوجه می‌شویم که در می ۱۱ لایت و گلکسی A32 به‌صورت جزئی عملکرد بهتری در ثبت جزئیات داشته‌اند؛ اما هر دو گوشی با افزایش چشم‌گیر سطح نویز مواجه شده‌اند.

عملکرد عکاسی پرتره

هر ۶ گوشی برای عکاسی پرتره از دوربین وایدشان استفاده می‌کنند و غیر از می ۱۰ تی و می ۱۱ لایت، باقی دستگاه‌ها از ماژول دیگری موسوم به عمق‌سنج برای تفکیک بهتر سوژه از پس‌زمینه نیز کمک می‌گیرند.

عکس پرتره می ۱۱ لایت
عکس پرتره می ۱۱ لایت
عکس پرتره گلکسی M62
عکس پرتره گلکسی M62
عکس پرتره گلکسی A32
عکس پرتره گلکسی A32
عکس پرتره می ۱۰ تی
عکس پرتره می ۱۰ تی
عکس پرتره گلکسی A52
عکس پرتره گلکسی A52
عکس پرتره ردمی نوت ۱۰
عکس پرتره ردمی نوت ۱۰

برش ۱۰۰ درصدی از عکس پرتره

با نگاهی به برش ۱۰۰ درصدی عکس‌های پرتره متوجه می‌شویم که گلکسی A52 چه در زمینه‌ی تفکیک سوژه از پس‌زمینه [به تارهای مو دقت کنید] چه سطح جزئیات [به پیشانی و موها دقت کنید] عملکرد بهتری درمقایسه‌با رقبا دارد.

عکاسی سلفی

برای سناریوی محبوب عکاسی سلفی، به‌سراغ دو شرایط پرکاربرد عکاسی در محیط‌های سربسته با نور مناسب و عکاسی در تاریکی رفتیم.

سلفی در نور مناسب

عکس سلفی در نور مناسب می ۱۱ لایت
عکس سلفی می ۱۱ لایت
عکس سلفی در نور مناسب گلکسی M62
عکس سلفی گلکسی M62
عکس سلفی در نور مناسب گلکسی A32
عکس سلفی گلکسی A32
عکس سلفی در نور مناسب می ۱۰ تی
عکس سلفی می ۱۰ تی
عکس سلفی در نور مناسب گلکسی A52
عکس سلفی گلکسی A52
عکس سلفی در نور مناسب ردمی نوت ۱۰
عکس سلفی ردمی نوت ۱۰

برش ۱۰۰ درصدی از عکس سلفی در نور مناسب

چنانچه به جزئیات پیشانی، زیر چشم و موهای سر و صورت به‌دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که می ۱۰ تی و گلکسی M62 به‌صورت جزئی عملکرد بهتری از ۴ محصول دیگر داشته‌اند.

سلفی در تاریکی

عکس سلفی در نور کم می ۱۱ لایت
عکس سلفی می ۱۱ لایت
عکس سلفی در نور کم گلکسی M62
عکس سلفی گلکسی M62
عکس سلفی در نور کم گلکسی A32
عکس سلفی گلکسی A32
عکس سلفی در نور کم می ۱۰ تی
عکس سلفی می ۱۰ تی
عکس سلفی در نور کم گلکسی A52
عکس سلفی گلکسی A52
عکس سلفی در نور کم ردمی نوت ۱۰
عکس سلفی ردمی نوت ۱۰

برش ۱۰۰ درصدی از عکس سلفی در تاریکی

متأسفانه هیچ‌یک از گوشی‌ها در محیط‌های تاریک، عکس‌های سلفی مطلوبی ثبت نمی‌کنند؛ اما از بین آن‌ها، به‌نظر می‌رسد که گلکسی A52 اندکی بهتر ظاهر شده است.

عکاسی ماکرو

ابعاد کوچک حسگر، فقدان لرزش‌گیر اپتیکال و وضوح اندک باعث می‌شود تا چندان نتوان به دوربین ماکروی گوشی‌های میان‌رده امیدوار بود؛ اما از بین گوشی‌های مورد بررسی، می ۱۱ لایت و می ۱۰ تی به‌لطف قابلیت فوکوس خودکار، به‌مراتب بهتر از ۴ دستگاه دیگر ظاهر شدند.

می ۱۱ لایت اجازه‌ی عکاسی از فواصل بسیار نزدیک را نیز به کاربر می‌دهد.

عکس ماکرو می ۱۱ لایت
عکس ماکرو می ۱۱ لایت
عکس ماکرو گلکسی M62
عکس ماکرو گلکسی M62
عکس ماکرو گلکسی A32
عکس ماکرو گلکسی A32
عکس ماکرو می ۱۰ تی
عکس ماکرو می ۱۰ تی
عکس ماکرو گلکسی A52
عکس ماکرو گلکسی A52
عکس ماکرو ردمی نوت ۱۰
عکس ماکرو ردمی نوت ۱۰

به‌نظر شما دوربین کدام گوشی عملکرد کلی بهتری داشت؟ لطفا دیدگاهتان را با ما و سایر کاربران عزیز زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
تبلیغات

نظرات