نسخه بتای اندروید 12 برای دارندگان وان‌پلاس 9 و 9 پرو دردسرساز شد

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گویا کاربران پس از نصب نسخه بتای اندروید 12 روی وان‌پلاس 9 و وان‌پلاس 9 پرو به‌مشکل خورده‌اند. این اتفاق برای مدل‌هایی رخ داده که در بخش تنظیمات، بوت‌لودر در حالت قفل قرار داشته است.
تبلیغات

کمتر از ۲۴ ساعت از برگزاری کنفرانس خبری گوگل در رویداد I/O می‌گذرد؛ کنفرانسی که در آن محصولاتی مانند سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و نسخه به‌روزشده Wear OS معرفی شدند. با اینکه گفته شد اندروید ۱۲ در اواخر سال ۲۰۲۱ دراختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، سران گوگل گفتند نسخه بتای اندروید ۱۲ از هم‌اکنون دراختیار علاقه‌مندان قرار دارد و افرادی که گوشی هوشمندشان از نسخه‌ بتای سیستم‌عامل جدید گوگل پشتیبانی می‌کند، می‌توانند نسخه بتا را آزمایش کنند.

حال‌ به‌گفته یکی از نویسندگان وب‌سایت AndroidPolice، پس از نصب نسخه‌ بتای اندروید ۱۲ روی گوشی هوشمندش با مشکلات متعددی مواجه شده است. به‌ادعای وی، مشکل زمانی به‌وجود می‌آید که پیش از نصب نسخه‌ بتای اندروید ۱۲ از بخش تنظیمات، حالت بوت‌لودر را فعال نکنید. درصورتی‌که بوت‌لودر قفل باشد، دستگاه در زمان شناسایی حساب‌های کاربری قدیمی گوگل به‌مشکل می‌خورد و پروتکل‌های ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه (FRP) را نمی‌تواند انجام دهد. 

درصورتی‌که با چنین مشکلی مواجه شوید، امکان بازگشت به تنظیمات قبلی و برطرف‌ساختن ایرادات ایجادشده وجود دارد و باید از حالت EDL استفاده کنید. بااین‌حال، اگر تاکنون چنین کاری انجام نداده‌اید یا روش انجامش را نمی‌دانید، بهتر است از فردی متخصص کمک بگیرید.

درحال‌حاضر، وان‌پلاس به مشکلات پیش‌آمده واکنش نشان داده و لینک دانلود نسخه بتای اندروید ۱۲ را از وب‌سایت رسمی‌اش حذف کرده است تا نواقص موجود را برطرف سازد. پیشنهاد می‌شود اگر دستورالعمل‌های لازم برای انجام EDL را نمی‌توانید انجام دهید، بهتر است تا زمان انتشار نسخه جدیدتری از بتای عمومی اندروید صبر کنید تا به‌مشکل برنخورید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات