نسخه‌ی بتای اندروید 12 به پیکسل 6 و گوشی تاشوی گوگل اشاره دارد

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در نسخه‌ی بتای اندروید ۱۲ اطلاعاتی شامل شماره مدل‌ چند گوشی‌ هوشمند یافت شده است که حدس زده می‌شود مرتبط با محصولات آینده‌ی گوگل باشد.
تبلیغات

گوگل شب گذشته پس از معرفی سیستم‌عامل اندروید ۱۲ اعلام کرد که کاربران می‌توانند به نسخه‌ی بتای عمومی اندروید ۱۲ دسترسی داشته باشند و آن را پس از نصب روی گوشی هوشمندشان، تجربه کنند؛ البته در حال حاضر تنها تعداد کمی از گوشی‌های اندرویدی قادر به دریافت نسخه‌ی بتای عمومی اندروید ۱۲ هستند که در مقاله‌ای نام آن‌ها را ذکر کرده‌ایم.

PhoneArena گزارش می‌دهد که شماره مدل برخی از محصولات آینده‌ی گوگل از جمله سری پیکسل ۶ در نسخه‌ی بتای اندروید ۱۲ یافت شده است. در میان اطلاعات، می‌توان شماره مدل گوشی‌های هوشمندی - که حدس زده می‌شود پیکسل ۶، پیکسل ۶ پرو و گوشی قابل انعطاف باشند - را مشاهده کرد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پیکسل ۶ با شماره مدل GF5KQ و نام مستعار Raven
  • پیکسل ۶ پرو با شماره مدل GR1YH و نام مستعار Oriole
  • پیکسل قابل انعطاف با شماره مدل GPQ72 و نام مستعار Passport

به ادعای منبع، در میان اطلاعات به تلفن هوشمندی با نام مستعار Barbet و شماره مدل G4S1M نیز رسیده‌اند که حدس زده می‌شود مرتبط با پیکسل 5a نسخه‌ی 5G باشد. انتظار می‌رود محصول میان‌رده‌ی گوگل یعنی پیکسل 5a نسخه‌ی 5G در ماه آگوست (بازه‌ی مرداد تا شهریور) روانه‌ی بازار شود.

گفته می‌شود پیکسل قابل انعطاف گوگل از صفحه‌نمایش ۷٫۶ اینچی با پنل OLED برخوردار خواهد بود و در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار خواهد شد. البته هنوز نمی‌دانیم این محصول گوگل از چه مشخصات سخت‌افزاری دیگری استفاده می‌کند. 

نکته‌ی دیگری که در مورد سری پیکسل ۶ وجود دارد امکان استفاده‌ی آن‌ها از تراشه‌ی گوگل به نام وایت‌چپل است؛ تراشه‌ای که حواشی بسیاری در مورد آن وجود دارد و گزارش‌های اخیر رنگ و بوی واقعیت به آن بخشیده است. این تراشه که با شماره مدل GS101 در گوگل شناخته می‌شود، انتظار می‌رود حداقل در دو مدل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو مورد استفاده قرار بگیرد.

تراشه‌ی وایت‌چپل گوگل با لیتوگرافی ۵ نانومتری و توسط سامسونگ به تولید انبوه خواهد رسید. انتظار می‌رود گوگل در طراحی محصولات جدید خود دست ببرد و تغییرات گسترده‌ای نسبت به مدل‌های پیشین اعمال کند؛ برای مثال طراحی ماژول دوربین در پنل پشتی تغییر  خواهد کرد و طراحی دایره‌ای خواهد داشت. از تغییرات دیگر، کاهش حاشیه‌ی صفحه‌نمایش و استفاده از حسگر اثر انگشت ادغام‌شده با صفحه‌نمایش به‌جای حسگرهای فیزیکی خواهد بود.

در مورد مدل پیکسل ۶ گفته می‌شود ماژول دوربین دوگانه آن متشکل از دوربین اصلی با لنز واید و دوربین دیگری با لنز اولتراواید خواهد بود؛ اما مدل پیکسل ۶ پرو به ماژول دوربین سه‌گانه مجهز خواهد شد. متأسفانه اطلاعات بیشتری در مورد این محصولات گوگل در دسترس نیست؛ اما انتظار می‌رود در ماه اکتبر (بازه‌ی زمانی مهر تا آبان) به بازار عرضه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات