فناوری UWB احتمالا در گوگل پیکسل 6 استفاده خواهد شد

دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق شایعات، احتمالا گوشی پرچم‌دار بعدی گوگل قرار است دارای فناوری UWB باشد. این فناوری پیش‌تر در آیفون‌‌های اپل و گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی سامسونگ به کار رفته است.
تبلیغات

طی چند وقت اخیر فناوری باند فوق وسیع (UWB) را روی شماری از گوشی‌های هوشمند نظیر آیفون‌های اپل و گلکسی‌های پرچم‌دار سامسونگ مشاهده کرده‌ایم. فناوری باند فوق وسیع رهگیری لوکیشن و برقراری ارتباط را به‌ شکل دقیق‌تر ممکن می‌کند. به‌ نظر می‌رسد گوگل نیز قصد دارد در ماه‌های آینده سراغ استفاده از این فناوری برود.‌

بر اساس آنچه Android Authority می‌نویسد، گوگل در حال آزمایش API باند فوق وسیع در اندروید 12 روی گوشی ناشناسی با کدنام «رِیوِن» است. XDA-Developers می‌گوید ریون، کدنام مدل بعدی سری پیکسل است که از تراشه‌ی اختصاصی گوگل استفاده می‌کند. در حال حاضر مشخص نیست ریون به پیکسل 6 اشاره می‌کند یا پیکسل 6 ایکس ال. شاید این کدنام به گوشی دیگری غیر از این دو دستگاه ارتباط داشته باشد.

همچنین فعلاً نمی‌دانیم گوگل چه برنامه‌هایی برای استفاده از فناوری باند فوق وسیع در سر می‌پروراند. 9to5Google موفق به پیدا کردن بخشی در کد منبع اندروید 12 شده است که نشان می‌دهد این سیستم می‌تواند فاصله‌ی دو دستگاه مجهز به UWB و زاویه‌ی قرارگیری آن‌ها نسبت‌ به یکدیگر را تشخیص بدهد. ظاهرا قابلیت UWB در حال حاضر صرفا به اپلیکیشن‌های سیستمی محدود است.

اپل و سامسونگ پیش‌تر ردیاب هوشمند با پشتیبانی از UWB عرضه کرده‌اند. محصولات اپل و سامسونگ اساسا نسخه‌ی دقیق‌تر ردیاب‌های هوشمندی هستند که شرکت تایل می‌سازد؛ بنابراین احتمال دارد گوگل نیز به‌دنبال عرضه‌ی ردیاب اختصاصی باشد. سامسونگ پیش‌تر در همکاری با خودروسازان، فناوری UWB را در خودروها نیز مورد استفاده قرار داده است.

شیائومی در سال گذشته‌ی میلادی نشان داد چگونه می‌توان از UWB در وسایل هوشمند خانگی استفاده کرد. در مثال شیائومی، کاربر به‌راحتی گوشی را به سمت وسیله‌ی خانگی مجهز به UWB می‌گرفت تا با آن ارتباط برقرار کند. منوهای کنترل در داخل گوشی بسته به دستگاهی که گوشی را به سمت آن می‌گرفتید، به شکل فوری تغییر می‌کرد. گوگل وسایل هوشمند متنوعی نظیر اسپیکر، صفحه‌نمایش و دوربین امنیتی سری نست دارد و UWB قابلیتی کاربردی برای آن‌ها به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات