سامسونگ به استفاده از شیشه بی‌کیفیت در دوربین پشت سری گلکسی S20 متهم شد

شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اخبار منتشرشده، دارندگان ناراضی سری گلکسی S20 با مشکل شکستگی یا خرد شدن شیشه‌ی ماژول دوربین پشت گوشی هوشمند سامسونگ روبه‌رو شده‌اند.
تبلیغات

به‌ گزارش 9to5google، سامسونگ دوباره در معرض دعوی قانونی قرار گرفته و بر اساس دادخواستی جدید، غول کره‌ای فناوری از پوشش شیشه‌ای معیوب برای دوربین پشت گوشی‌های سری گلکسی S20 استفاده کرده است.

گفته می‌شود  موارد بروز این مشکل بسیار محدود است؛ اما به‌ گفته‌ی شرکت حقوقی هاگنز برمن، این دادخواست سامسونگ را به کلاه‌برداری، نقض ضمانت‌نامه و چندین قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده متهم می‌کند.

برخی از مالکان گوشی، در مورد پوشش شیشه‌ای دوربین پشت آن با مشکلاتی رو‌به‌رو شدند. به‌ نظر می‌رسد بدون اینکه فشاری به گوشی وارد شود، پوشش شیشه‌ای خودبه‌خود می‌شکند یا ترک می‌خورد. گزارش‌ها در فروم‌های سامسونگ و شبکه‌های اجتماعی در زمان کوتاهی پس از وقوع این مشکل منتشر و جدی بودن این دادخواست تشدید شد.

شکستن شیشه‌ی دوربین عقب سری گلکسی اس 20

استیو برمن، وکیل مصرف‌کنندگان و مدیر شرکت هاگنز برمن، می‌گوید: «سامسونگ، گلکسی S20 را به‌عنوان گوشی هوشمندی با کیفیت بالا و دوربین حرفه‌ای به فروش می‌رساند؛ اما با وقوع این مشکلات بخش عمده‌ای از عملکرد گوشی از بین می‌رود.»

اگر پوشش شیشه‌ای دوربین گوشی شکسته شود، عملا نمی‌توان از دوربین استفاده کرد و هرگونه درجه‌بندی IP (مقیاس بین‌المللی برای تعیین مقاومت در برابر آب و گردوغبار) را باطل می‌کند. طبق دادخواست هنگز برمن، صدها گزارش آنلاین در مورد شکسته شدن و ترک خوردن ناگهانی شیشه دوربین پشت سری گلکسی S20 سامسونگ گزارش شده است. سامسونگ این مسئله را تأیید و حتی اعتراف کرده است که مصرف‌کنندگان مقصر نبوده‌اند.

گفته می‌شود این مشکل برای تعداد قابل توجهی از گوشی‌های سامسونگ از جمله همه‌ی اعضای سری گلکسی S20 نسخه‌ی 4G و 5G و حتی گلکسی S20 FE نسخه‌ی 4G و 5G را شامل می‌شود. اگر مقیم ایالات متحده هستید و با دستگاه و شیشه‌ی دوربین پشت گوشی سامسونگ خود مشکلی دارید، می‌توانید با پر کردن فرم در وبسایت Hagens Berman به این دادخواست که علیه سامسونگ تشکیل شده است بپیوندید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات