قابلیت App Tracking Transparency برای برخی کاربران iOS 14.5 غیرفعال است

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گروهی از کاربران متوجه شده‌اند پس از نصب iOS 14.5، قابلیت App Tracking Transparency به‌صورت پیش‌فرض برای آن‌ها غیرفعال است. داستان چیست و چه کاری می‌توان انجام داد؟
تبلیغات

روز گذشته، اپل سرانجام با انتشار iOS 14.5، قابلیت App Tracking Transparency را به آیفون‌ها اضافه کرد. App Tracking Transparency به کاربران امکان می‌دهد نگذارند اپلیکیشن‌های متفرقه اطلاعاتشان را در سراسر سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر پایش کنند. به‌نظر می‌رسد گزینه‌ی فعال‌سازی App Tracking Transparency برای بعضی از کاربران به‌شکل مرموزی از دسترس خارج شده و آن‌ها را سردرگم کرده است.

به‌گزارش 9to5Mac، انتظار می‌رود گزینه‌ی فعال‌سازی App Tracking Transparency به‌صورت پیش‌فرض دردسترس باشد تا انتخاب کنید کدام اپلیکیشن‌ها اجازه‌ی پایش اطلاعاتتان را نداشته باشند. همچنین، این گزینه‌ امکان می‌دهد ا‌زطریق منو تنظیمات iOS،‌ قابلیت App Tracking Transparency را به‌طور‌کلی غیرفعال کنید.

برخی از کاربران در توییتر نوشته‌اند که پس از نصب iOS 14.5، منو App Tracking Transparency را در بخش تنظیمات گوشی می‌بینند؛ اما گزینه‌ی مربوط به آن غیرفعال است و به هیچ روشی امکان فعال‌سازی آن وجود ندارد. به‌نظر می‌رسد این رفتار iOS به‌نوعی به بخش Personalized Ads ارتباط دارد که آن را نیز می‌توان در زیرشاخه‌ی حریم خصوصی در منو تنظیمات آیفون مشاهده کرد.

هنوز اطلاعات گسترده‌ای در این زمینه منتشر نشده؛ اما ظاهرا 9to5Mac فهمیده موضوع از چه قرار است. کارشناس این وب‌سایت پیش از به‌روزرسانی آیفون به iOS 14.5 قابلیت Personalized Ads را فعال کرده و پس از به‌روزرسانی متوجه شده است که App Tracking Transparency به‌صورت پیش‌فرض دردسترس قرار دارد.

روی دستگاه‌هایی که Personalized Ads خاموش باشد، App Tracking Transparency پس از نصب به‌روزرسانی iOS 14.5 کار نمی‌کند. در‌حال‌حاضر، مشخص نیست اپل این کار را از قصد انجام داده یا نتیجه‌ی بروز باگ در iOS است. 

منابعی غیررسمی گفته‌اند قابلیت یادشده برای اپل آی‌دی‌هایی به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال می‌شود که صاحب آن‌ها کمتر از ۱۸ سال دارد. همچنین، این گفته برای آن دسته از دستگاه‌هایی صدق می‌کند که پروفایل MDM آن‌ها تنظیمات Allow Apps to Request to Track را محدود می‌کند. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد در مواقعی که کاربر بیشتر از ۱۸ سال دارد و پروفایل MDM دستگاه تنظیمات مذکور را محدود نمی‌کند، غیرفعال‌بودن App Tracking Transparency نیز پیش آمده است. 

متأسفانه در‌حال‌حاضر اگر دستگاهتان را به iOS 14.5 به‌روزرسانی کرده‌اید و App Tracking Transparency غیرفعال شده است، کار خاصی نمی‌توانید انجام دهید. 

App Tracking Transparency قابلیت بحث‌برانگیزی در iOS به‌حساب می‌آید که اپل نخستین جزئیات مربوط به آن را سال گذشته منتشر کرد. این قابلیت کابوسی برای آژانس‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود و بارها انتقاد فیسبوک را به‌دنبال داشته است. پیش‌بینی می‌شود اکثر کاربران از اشتراک‌گذاری داده‌هایشان جلوگیری کنند که در نتیجه‌ی این اتفاق، قطعا کسب‌و‌کار تبلیغاتی فیسبوک با ضرر مواجه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات