iOS 14.5 با قابلیت بحث‌برانگیز App Tracking Transparency منتشر شد

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل در iOS 14.5 و iPadOS 14.5 قابلیت App Tracking Transparency را برای جلوگیری اشتراک‌گذاری داده‌های کاربر فعال کرده است. iOS 14.5 همچنین باز کردن قفل آیفون با اپل واچ را ممکن می‌کند.
تبلیغات

اپل از روز گذشته روند انتشار iOS 14.5 و iPadOS 14.5 را برای دستگاه‌های مقصد آغاز کرده است. آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری اپل قابلیت بحث‌برانگیز App Tracking Transparencyا(ATT) را رسما فعال می‌کند. ATT به کاربران امکان می‌دهد تعیین کنند که داده‌هایشان «در سراسر اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های شرکت‌های دیگر» با اهداف تبلیغاتی پایش شود یا خیر.

به گزارش ورج، از این پس هر گاه وارد اپلیکیشنی شوید که می‌تواند داده‌‌های شما را بدین طریق به اشتراک بگذارد، نوتیفیکیشنی شناور روی صفحه ظاهر می‌شود.

 اپل اضافه شدن این قابلیت به iOS را در سال گذشته‌ی میلادی اعلام کرد و از همان زمان انتقادات شدید فیسبوک به اپل آغاز شد. فیسبوک مدعی شده است که سیستم ATT «مصالحه‌ای غلط بین تبلیغات شخصی‌سازی‌شده و حریم خصوصی» به‌حساب می‌آید. قابلیت حریم خصوصی جدید iOS 14.5 می‌تواند تأثیر مخربی روی کسب‌و‌کار تبلیغاتی فیسبوک بگذارد. اپل در ویدئویی نحوه‌ی کارکرد سیستم ATT را شرح داده است.

پنجره شناور App Tracking Transparency در iOS 14.5 آیفون 12 اپل

نکته‌ی مهم‌تر iOS 14.5 برای کاربرانی که از آیفون به شکل روزانه استفاده می‌کنند، سازگاری جدید این سیستم‌عامل و ساعت‌ هوشمند اپل است. در صورت تمایل می‌توانید آیفون را بدون نیاز به فیس آی‌دی یا وارد کردن رمز عبور، صرفا از طریق اپل واچ آنلاک کنید.

در دنیای امروز بسیاری از ما ماسک به‌ صورت داریم و استفاده از ماسک باعث می‌شود فیس آی‌دی آیفون کار نکند. به لطف قابلیت جدید، باز کردن قفل گوشی بسیار سریع‌تر و ساده‌تر می‌شود. در نظر داشته باشید که برای استفاده از قابلیت جدید باید آیفون را به iOS 14.5 و اپل واچ را به watchOS 7.4 به‌روزرسانی کنید. اپل از روز گذشته watchOS 7.4 را نیز منتشر کرده است.

آخرین نسخه‌ی iOS و iPadOS شامل ده‌ها ایموجی جدید است. در این به‌روزرسانی  می‌توانید تمرین‌های سرویس اپل فیتنس پلاس را از طریق ایرپلی 2 روی تلویزیون مشاهده کنید. اپلیکیشن پادکست اپل در این به‌روزرسانی بازطراحی شده و مدل اشتراکی را روی کار آورده است.

به‌ لطف به‌روزرسانی iOS و iPadOS، کنترلر کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس با آیفون و آیپد سازگار می‌شود. تمامی گوشی‌های سری آیفون 12 با دریافت iOS 14.5 دسترسی به فناوری 5G در حالت دو سیم‌کارت را در کشورهای بیشتری ارائه می‌دهند.

از نسخه‌ی ۱۴٫۵ سیستم‌های عامل اپل به بعد، دستیار هوشمند سیری به‌صورت پیش‌فرض دارای صدای زنانه نیست؛ در مراحل راه‌اندازی دستگاه از کاربر درخواست می‌شود که صدای مورد نظر خود را انتخاب کند. اپل در پستی به تمامی جزئیات آخرین به‌روزرسانی‌های اشاره کرده است. 

نسخه‌ی جدید iOS و iPadOS اکنون در حال انتشار برای آیفون‌ و آیپد است. با مراجعه به بخش به‌روزرسانی نرم‌افزار در منوی تنظیمات دستگاه می‌توانید جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل را نصب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات