ماکت آیفون ۱۳ ناچ کوچک این گوشی را به نمایش می‌گذارد

دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق شایعات، بریدگی آیفون ۱۳ می‌تواند به مقدار قابل‌ توجهی کاهش یابد. اپل برای تحقق این امر، قصد دارد چینش اجزای ناچ را تغییر بدهد.
تبلیغات

اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، می‌دانید که تاکنون شایعات متعددی از کاهش ابعاد ناچ در نسل بعدی آیفون منتشر شده است. به نقل از اپل‌اینسایدر، غول دنیای فناوری قصد دارد با تغییر چینش اجزای فیس آی‌دی و استفاده‌ی بهینه از فضا، به این مهم دست یابد. مانند هر سال پیش از معرفی رسمی، با استفاده از چاپگر سه‌بعدی ماکت‌هایی از خانواده آیفون ۱۳ ساخته و رسانه‌ای شده است که مهر تأیید دیگری بر کاهش ابعاد ناچ می‌زند.

وب‌سایت ژاپنی MacOtakara، مدعی است که این ماکت‌ها بر اساس آیفون ۱۳ پرو ساخته شده و آن‌ها را از منابع ناشناس شرکت علی‌بابا تهیه کرده است. تصاویر نشان می‌دهد که بریدگی از نظر ابعاد کمی متفاوت و کوچک‌تر از برش‌های نسل فعلی است. گفته می‌شود ارتفاع بریدگی به دلیل قرارگیری بلندگو در قسمت فوقانی نمایشگر، از ۵٫۳ میلی‌متر کنونی به ۵٫۳۵ میلی‌متر افزایش و عرض آن، از ۳۴٫۸۳ میلی‌متر به ۲۶٫۸ میلی‌متر کاهش می‌یابد.

تصویری ماکت سه‌بعدی آیفون ۱۳ مجهز به ناچ کوچک

تصور می‌شود چینش دوربین مادون قرمز و نورافکن در سمت چپ بلندگو به سمت میانی بریدگی تغییر کرده باشد. همچنین ممکن است دوربین سلفی از سمت راست ناچ به سمت چپ منتقل شود. هیچ تغییر عمده دیگری در طراحی فیزیکی دستگاه ساختگی مشاهده نمی‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که مشخص نیست این ماکت تا چه اندازه به واقعیت نزدیک خواهند بود؛ زیرا این احتمال وجود دارد که به‌ جای استفاده از طرح‌های رسمی، بر اساس شایعات درباره‌ی تغییرات بریدگی ساخته شده باشند.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، این نخستین بار نیست که شایعات و تصاویری با موضوع کاهش ابعاد ناچ منتشر می‌شود. در ماه گذشته، تصاویری از سه محافظ شیشه‌ای نمایشگر در ابعاد مختلف رسانه‌ای شد و ادعا می‌شد که این پنل‌ها برای استفاده در سری آیفون ۱۳، در اندازه‌های ۵٫۴ اینچ، ۶٫۱ اینچ و ۶٫۷ اینچی در نظر گرفته شده‌اند. نکته اصلی تصاویر این بود که بریدگی بالای صفحه بسیار کوچک‌تر از نسخه‌های فعلی به نظر می‌رسید.

بر اساس گزارش‌های قبلی، اپل در صدد این است که آیفون ۱۳ پرو مکس را به یک لنز با گشودگی دیافراگم f/1.5 و زاویه دید عریض مجهز کند و به کمک آن، به‌طور بالقوه کیفیت تصاویر در محیط‌های کم‌نور را افزایش بدهد. از مشخصات دیگر می‌توان به رنگ‌ها و پوشش جدید به ‌منظور به حداقل رساندن جذب لکه‌، طراحی جدید سیستم دوربین عقب، نمایشگر ۱۲۰ هرتز از نوع LTPO، افزایش حجم باتری و احتمال حذف درگاه لایتنینگ اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات