انتوتو به دلیل تقلب ریلمی GT، این گوشی را سه ماه مسدود کرد

یک‌شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اعضای تیم انتوتو پس از بالا بودن شبهه‌آور امتیاز ریلمی GT بررسی دقیقی روی آن انجام دادند و متوجه تقلب ریلمی شدند. در نتیجه‌ این گوشی در انتوتو موقتا مسدود شده است.
تبلیغات

تقلب در بنچمارک گوشی هوشمند اتفاق جدیدی نیست و پیش‌تر چند بار نمونه‌ی آن‌ را مشاهده کرده‌ایم. اخیرا بنچمارک انتوتو از مسدود کردن موقتی ریلمی جی تی (Realme GT) خبر داده است. به نظر می‌رسد انتوتو به امتیاز ریلمی GT مشکوک است و می‌گوید این امتیاز به شکل مصنوعی افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش GSMArena، اعضای تیم انتوتو پستی در ویبو منتشر کرده‌اند تا توضیحاتی در این زمینه ارائه بدهند و مدارکی برای اثبات ادعای خود به اشتراک بگذارند.

پیش از رونمایی رسمی ریلمی GT، قائم‌مقام ریلمی تصویری در ویبو منتشر کرد که امتیاز انتوتوی ۷۷۰,۲۲۱ را برای این دستگاه نشان می‌داد. این امتیاز بسیار بیشتر از امتیازی است که دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 کسب می‌کند؛ اکثر دستگاه‌ها به امتیاز ۷۱۰,۰۰۰ دست می‌یابند و حتی نمونه‌ی مرجع کوالکام امتیاز ۷۳۵,۴۳۹ کسب کرده بود. اعضای تیم انتوتو منتظر عرضه‌ی گوشی ماندند و یک دستگاه ریلمی GT خریداری کردند تا شخصا آن را بررسی کنند.

 موبایلی که انتوتو خریداری کرد قوی‌ترین مدل ریلمی GT با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بود (رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی روی نتیجه‌ی بنچمارک اثر می‌گذارند). دستگاهی که اعضای انتوتو خریدند، امتیاز عالی ۷۵۰,۰۰۰ را کسب کرد، بااین‌حال وقتی آن‌ها عمیق‌تر موضوع را بررسی کردند متوجه وجود دو مشکل شدند.

مشکل هسته بزرگ و هسته کوچک ریلمی GT در بنچمارک انتوتو

نخستین مشکل به آزمایش چند هسته‌ای ارتباط داشت. سیستم برنامه‌ریز ریلمی GT به هنگام اجرای آزمایش انتوتو، مانع فعالیت برخی از تردهایی می‌شود که باید روی هسته‌های کوچک CPU اجرا شوند و این تردها سراغ هسته‌های بزرگ می‌روند.

دومین مشکل، در آزمایش تجربه‌ی کاربری و به‌طور مشخص‌تر سیستمِ خارج کردن تصاویر JPG از حالت فشرده ظاهر شد. اعضای انتوتو متوجه شدند ریلمی GT از انجام بسیاری از پردازش‌هایی که به سیستم استخراج تصویر JPG از حالت فشرده ارتباط دارند صرف ‌نظر می‌کند و تصویر نهایی به‌شدت پیکسلی می‌شود. از آن‌جایی که تصاویر این‌چنینی به کاربر نشان داده نمی‌شوند، این موضوع به‌سرعت کشف نشد.

تصویر منظره درخت رندر ریلمی GT در تست انتوتو

در همین راستا انتوتو تصمیم گرفت بنچمارک‌گیری از ریلمی GT را به ‌مدت سه ماه به حالت تعلیق دربیاورد. اگر ریلمی نرم‌افزار گوشی را تغییر بدهد تا به شکل مورد نظر فعالیت کند، ریلمی GT پس از پایان دوره‌ی سه‌‌ماهه به فهرست گوشی‌های تحت پشتیبانی انتوتو برمی‌گردد. اگر این اتفاق رخ ندهد، ریلمی GT برای همیشه مسدود می‌ماند.

GSMArena با ریلمی ارتباط برقرار کرده است تا جزئیات ماجرا را جویا شود. فردی به نمایندگی از ریلمی می‌گوید این شرکت هیچ قانونی را نقض نکرده و در حال همکاری با انتوتو است تا مشکل را رفع کند. 

اعضای تیم انتوتو در حال کار روی نسخه‌ی ۹ سیستم بنچمارک‌گیری خود هستند که دارای قابلیت‌های اضافه‌ای برای جلوگیری از تقلب خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات