ریلمی GT رونمایی شد؛ اسنپدراگون 888، شارژ 66 وات و نمایشگر سوپر AMOLED با قیمت ۴۳۰ دلار

پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ریلمی گوشی جدید Realme GT را با پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 و صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز سوپر AMOLED و شارژ ۶۵ وات رونمایی کرد. قیمت پایه‌ی این دستگاه در کمال ناباوری، ۴۳۰ دلار است.
تبلیغات

ریلمی پیش‌تر مدعی شده بود که روی گوشی پرچمداری با پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 کوالکام کار می‌کند و پس از مدتی، سرانجام دستگاه مورداشاره با نام ریلمی جی تی فایوجی (Realme GT 5G) رونمایی شد. بر اساس گزارش خبرگزاری GSMArena، گوشی پرچم‌دار جدید ریلمی سخت‌افزار بسیار قدرتمندی دارد، از فناوری شارژ پرسرعت بهره می‌گیرد و به جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز مجهز است. جک هدفون در تعداد کمی از گوشی‌های امروزی به‌چشم می‌خورد.

گوشی ریلمی GT از صفحه‌نمایش ۶٫۴۳ اینچ سوپر AMOLED با وضوح فول HD پلاس استفاده می‌کند که نرخ نوسازی (رفرش ریت)‌ ۱۲۰ هرتز دارد و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن به ۳۶۰ هرتز می‌رسد. ریلمی می‌گوید نرخ نمونه‌برداری لمسی صفحه‌نمایش پنج حالت مختلف دارد و کاربر بنابه‌سلیقه‌ی خود می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. 

پردازنده‌ی رده‌بالای اسنپدراگون 888 کوالکام در گوشی ریلمی GT در کنار هشت یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 3.1 قرار می‌گیرد. امکان ارتقا حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی ازطریق کارت میکرو SD وجود ندارد. اسلات تعبیه‌شده در گوشی، دو سیم‌کارت نانو را در خود جای می‌دهد.

ریلمی GT با سخت‌افزار توانمند و قیمت ۴۳۰ دلاری قاتل پرچمداران محسوب می‌شود

گوشی ریلمی GT در پنل پشتی خود از سه دوربین میزبانی می‌کند که از بین آن‌ها، دو دوربین کاربردی هستند. دوربین اصلی گوشی حسگر ۶۴ مگاپیکسلی دارد و در دوربین دوم از حشگر هشت مگاپیکسلی با لنز فوق عریض استفاده شده است. دوربین سوم ریلمی GT حسگر دو مگاپیکسلی را در پشت لنز ماکرو قرار می‌دهد. دوربین‌های ماکرو خصوصا با این وضوح پایین در گوشی‌های هوشمند کاربرد خاصی ندارند. در پنل جلویی گوشی ریلمی GT شاهد حفره‌ای دایره‌ای‌شکل هستیم که از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

از آن‌جایی که ریلمی GT پردازنده‌ای در کلاس پرچمداران دارد، از سیستم لرزش‌گیر الکترونیکی تصور (EIS) بهره می‌برد و به‌سادگی می‌تواند ویدئوی 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه ضبط کند. گوشی موردبحث ریلمی از پس ضبط ویدئوی حرکت آهسته‌ی 720p با نرخ ۴۸۰ فریم‌برثانیه برمی‌آید.

باتری ریلمی GT دارای ظرفیت ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعت است و می‌توان آن را با توان ۶۵ وات شارژ کرد. گوشی ریلمی GT از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. این گوشی دارای بلوتوث 5.2 و وای فای 6E است و از استاندارد صوتی دالبی اتموس (Dolby Atmos) پشتیبانی می‌کند. سیستم صوتی محصول شامل اسپیکری در بخش زیرین و اسپیکر مکالمه است. این مجموعه‌اسپیکر می‌تواند صدای استریو پخش کند.

ریلمی GT از رابط کاربری Realme UI 2.0 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید 11 استفاده می‌کند و از قابلیت HyperBoost 4.0 بهره می‌برد. قابلیت HyperBoost 4.0 بیشترین مقدار از منابعِ در دسترس را به بازی‌ها اختصاص می‌دهد تا بتوانید از تجربه‌ی بازی لذت بیشتری ببرید.

گوشی ریلمی GT در سه رنگ نقره‌ای (Galactic Silver) و آبی (Deep Sea Blue) و زرد (Dawn Yellow) با پوششی شبیه به چرم به بازار عرضه می‌شود. کانفیگ پایه‌ی گوشی ریلمی GT هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و با قیمت ۲٬۷۹۹ یوآن (۴۳۰ دلار) عرضه می‌شود. امکان تهیه‌ی این کانفیگ با رنگ زرد وجود ندارد.

دومین کانفیگ گوشی ریلمی GT با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برچسب قیمت ۳٬۲۹۹ یوآن (۵۱۰ دلار) را یدک می‌کشد. نخستین دور از فروش فوری گوشی جدید ریلمی امروز در چین آغاز می‌شود. مشخص نیست که این گوشی در چه زمانی به بازارهای جهانی می‌آید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات