شایعه: تمامی مدل‌های آیفون ۲۰۲۳ به مودم 5G اختصاصی اپل مجهز خواهند شد

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل در راستای کاهش وابستگی به شرکای تجاری مانند کوالکام، قصد دارد نخستین مودم سلولار خود را در تمامی مدل‌های آیفون ۲۰۲۳ تعبیه کند.
تبلیغات

به گزارش MacRumors، اپل در حال توسعه‌‌ی مودم‌ 5G اختصاصی برای کاهش بیشتر وابستگی به کوالکام است و از قرار معلوم، نخستین محصولات مجهز به مودم‌ اختصاصی در سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار خواهند شد. چندی پیش گفته می‌شد آخرین تلاش اپل برای تولید ماژول‌ AiP، منجر به پیشرفت‌هایی در توسعه‌ی ماژول‌RF جلویی (RF-FEM) شده است و با سرعت به‌ سمت هدف نهایی‌اش یعنی تأمین مودم ارتباطی محصولاتش حرکت می‌کند.

تحلیل‌گران بارکلیز، بلین کرتیس و توماس اومالی، در یادداشت تحقیقاتی متمرکز بر زنجیره‌ی تأمین، ادعا می‌کنند که تراشه‌سازانی همچون Qorvo و Broadcom از جمله معدود شرکت‌هایی هستند که از ساخت مودم‌ داخلی اپل بهره‌مند می‌شوند. افزون بر این، مارک سالیوان از شرکت فست و مارک گورمن از بلومبرگ منابع معتبری هستند که گزارش داده‌اند اپل در حال کار روی مودم خود برای آیفون‌های آینده است. گفته می‌شود اپل پس از به‌ دست ‌آوردن بخش مودم گوشی‌ هوشمند اینتل، توسعه‌ی مودم سلولار خود را در سال ۲۰۲۰ آغاز کرده است. بارکلی پیش از این گفته بود نخستین مودم این شرکت از هر دو باند زیر 6GHz و mmWave پشتیبانی خواهد کرد.

اپل در سال ۲۰۱۷ از کوالکام به دلیل هزینه‌های صدور مجوز ثبت اختراع شکایت کرد و سرانجام در آوریل ۲۰۲۰، دو شرکت یادشده به توافق رسیدند. اپل بعد از توافق با کوالکام، به‌ منظور ارائه‌ی فناوری 5G در خانواده‌ی آیفون ۱۲ از مودم‌های X55 این شرکت موسوم بهره می‌گیرد. طبق مفاد قرارداد، اپل احتمالا از مودم X60 در آیفون‌های ۲۰۲۱ و به‌ دنبال آن، مودم X65 در آیفون‌های ۲۰۲۲ استفاده خواهد کرد. در نقشه‌راه یادشده احتمال تعبیه مودم X70 در آیفون‌های ۲۰۲۳ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و گزارش مذکور می‌تواند مُهر تأییدی بر کنار گذاشتن مودم‌های کوالکام باشد.

در این گزارش آمده است که غول دنیای فناوری برای تولید انبوه مودم احتمالا از بازوی تولیدی شریک قدیمی‌اش یعنی TSMC بهره خواهد گرفت. طبق گزارش‌های قبلی، اپل کار را از توسعه‌ی فناوری 5G فراتر گذاشته و در یک چشم‌انداز بلندمدت به‌ دنبال جذب مهندسانی برای تکمیل تیم توسعه‌ی فناوری 6G است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات