شایعه: اپل امسال تولید آیفون ۱۲ را در هند شروع می‌کند

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل تولید آیفون ۱۲ را به کشور هند منتقل خواهد کرد و احتمالا سرمایه‌گذاری در این کشور را برای ساخت محصولات خود افزایش خواهد داد.
تبلیغات

اپل قصد دارد خط تولید محصولات بیشتری را به هند منتقل کند و منابع داخلی به این موضوع اشاره می‌کنند که روند تولید یکی از جدیدترین محصولات این شرکت هم به‌زودی به هند انتقال پیدا می‌کند.

تأسیسات ویسترون در نزدیک بنگلور، اولین جایی خواهد بود که وظیفه تولید آیفون ۱۲ در هند را به عهده خواهد گرفت و به گفته‌ی  جی‌اس‌ام‌آرنا، تا آخر سال ۲۰۲۱ کارخانه پگاترون هم به تولید آیفون ۱۲ در این کشور کمک خواهد کرد.

‌اکنون نسل‌های قبلی آیفون در این کارخانه تولید می‌شوند و از آنجا ‌که اپل در این کارخانه ۲۲ درصد کمتر مالیات پرداخت می‌کند، ساخت گوشی در این تأسیسات سود بالایی دارد.

اپل اکنون آیفون SE، آیفون XR و آیفون ۱۱ را در هند تولید می‌کند و تولید آیپد هم به‌زودی در این کشور شروع خواهد شد. دولت هند طرحی به ‌ارزش یک میلیارد دلار برای حمایت از تولید داخل تصویب کرده است که یک تا چهار درصد بازپرداخت نقدی به تولیدکنندگان را نیز در بر می‌گیرد.

این محرک اقتصادی برای کسب‌وکارهای داخلی هند، باعث شده است انتظار برود اپل نزدیک به ۲٫۹ میلیارد روپیه هند در تأسیسات ویسترون سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه‌گذاری باعث می‌شود ویسترون بتواند تعداد کارمندان خود را افزایش بدهد و از ۱۰۰۰ نفر به ۲۰۰۰ نفر برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات