مینگ چی کو: آیفون ۲۰۲۳ به دوربین پریسکوپی و لنزهای بهبودیافته مجهز می‌شود

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد نسل بعدی گوشی‌های آیفون را به لنزهای هفت‌تکه مجهز کند و در سال ۲۰۲۳ از دوربین پریسکوپی برای ارائه‌ی بزرگ‌نمایی اپتیکال بیشتر بهره ببرد.
تبلیغات

به‌گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به گفته‌های مینگ‌چی کو، اپل می‌خواهد سخت‌افزار دوربین گوشی‌های آیفون آینده را با بهره‌گیری از لنزهای قوی‌تر و دوربین پریسکوپی ارتقا دهد. استفاده از سیستم لنزهای تاشو (پریسکوپی) می‌تواند از برجستگی دوربین پشتی گوشی‌‌های آیفون بکاهد؛ زیرا دوربین‌های پریسکوپی با خم‌کردن نور این امکان را فراهم می‌کنند که گوشی بزرگ‌نمایی اپتیکال بیشتری ارائه دهد.

درعین‌حال، طراحی این نوع لنزها به‌گونه‌ای است که باعث افزایش ضخامت ماژول دوربین نخواهند شد؛ اما باتوجه‌به ابعاد بزرگ آن، باید فضای کافی برای لنز فیزیکی دوربین ایجاد شود. اعتقاد بر این است که اهالی کوپرتینو مدت زیادی را صرف تحقیق‌وتوسعه‌ی استفاده از این فناوری کرده‌اند و برای اثبات آن، می‌توان انبوهی از پتنت‌ها را در نظر گرفت.

مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران، پیش‌بینی جدیدی از طراحی لنزهای تک‌بدنه (Unibody) و استفاده از آرایه‌های پریسکوپ ارائه داده است. وی معتقد است آیفون ۲۰۲۲ از طراحی تک‌بدنه استفاده خواهد کرد که موتور سیم‌پیچ صوتی دوربین را با آرایه‌ی لنز آن ادغام می‌کند. در‌مقایسه‌با ماژول‌های فعلی که از اجزای مشابه قطعات جداگانه و مجزا بهره می‌برند، طراحی جدید می‌تواند فضای داخلی دستگاه را آزاد کند و مقاومت دستگاه را افزایش دهد.

این تحلیلگر همچنین ادعا می‌کند اپل قصد دارد سال آینده دوربین تله‌فوتو آیفون‌های پرچم‌دار (احتمالا مدل‌های پرو) را از لنزهای شش‌تکه به هفت‌تکه ارتقا دهد. لنز هفت‌تکه که سال گذشته با آیفون ۱۲ معرفی شد، برای افزایش جمع‌آوری نور و کاهش انحرافات رنگی، در بالای ماژول دوربین عریض (واید) قرار دارد و در‌مقایسه‌با آرایه‌ی شش‌تکه با گشودگی دیافراگم f/1.8، گشودگی دیافراگم f/1.6 را به‌ارمغان می‌آورد. همچنین، انتظار می‌رود اپل در سال‌های آینده تمام دوربین‌های پشتی را به لنزهای یادشده مجهز کند.

به‌گفته‌ی مینگ‌چی کو، کوپرتینویی‌ها سال ۲۰۲۳ اولین‌بار طراحی لنز تله پریسکوپ را به آیفون می‌آورند. لنزهای پریسکوپ یا لنزهای تاشو معمولا از مجموعه‌ای از منشور و آینه تشکیل شده‌اند که به‌طورمؤثر فاصله کانونی آرایه‌ی دوربین را در ابعادی جمع‌وجور افزایش می‌دهند.

سرانجام ادعا می‌شود اپل به‌دنبال اصلاح مکانیزم فیس آی‌دی در آیفون ۱۳ است که به‌موجب آن، انتقال نور از شیشه به مواد پلاستیکی تغییر می‌کند. علاوه‌براین، کو می‌گوید مدل‌های پرو آیفون ۱۳ از لنز تله‌فوتو شش‌تکه جدید بهره‌مند می‌شوند که در‌مقایسه‌با لنز پنج‌تکه کنونی عملکرد به‌مراتب بهتری ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات