اپل سفارش تولید خانواده آیفون ۱۲ را به‌طور چشمگیری افزایش داده است

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌دنبال فروش فراتر از انتظار آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو، اپل میزان سفارش تولید آیفون را درمقایسه‌با سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش داده است.
تبلیغات

گزارش‌های متعددی از فروش فراتر از انتظار آیفون ۱۲ و بدل‌شدن اپل به فروشنده‌ی برتر گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی چهام سال ۲۰۲۰ حکایت دارند. به‌گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به‌گفته‌ی تحلیل‌گران مؤسسه‌ی مالی Cowen، تقاضای زیاد سبب شده است که سفارش‌های زنجیره‌ی تأمین اپل به‌طور فزآینده‌ای افزایش یابد.

کاون در گزارش قبلی خود پیش‌بینی می‌کرد که تولید آیفون در سه‌ماهه‌ی منتهی به مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) به ۵۱ میلیون دستگاه برسد که نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه‌ سال پیش، افزایش ۳۸ درصدی تجربه می‌کند و حتی از پیش‌بینی ماه گذشته مبنی‌بر فروش ۴۷ میلیون دستگاه پیشی می‌گیرد. این تغییرات عمدتا به افزایش سفارش آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و ​​آیفون ۱۲ پرو مکس بازمی‌گردد؛ درحالی‌که گفته می‌شود تقاضا برای آیفون ۱۲ مینی با استقبال کم‌تری روبه‌رو بوده و تخمین‌های میزان عرضه برای آن بدون تغییر باقی مانده است.

مؤسسه‌ی مالی کاون در آخرین یادداشت خود خطاب به سرمایه‌گذاران، گزارش قبلی‌اش را برای بازه‌ی زمانی منتهی به مارس ۲۰۲۱ (اسفند - فروردین ۱۴۰۰) تکمیل کرده است و تخمین می‌زند که در سه‌ماهه‌ی گذشته تولید گوشی‌های آیفون با ۲ میلیون افزایش به ۵۷ میلیون دستگاه برسد. این آمار در مقایسه‌با بازه‌ی مشابه در سال ۲۰۲۰ افزایشی بالغ‌بر ۵۴ درصد را تجربه می‌کند. ظاهرا آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو بیش‌ترین تأثیر را در افزایش تولید داشته‌اند. بخشی از تقاضای چشمگیر برای آیفون‌های جدید به استقبال از آن‌ها در چین بازمی‌گردد؛ کوپرتینونشین‌ها فقط در ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی - بهمن ۱۳۹۹) با رشدی ۱۵۷ درصدی، بیش از ۶٫۴ میلیون دستگاه آیفون در بازار چین عرضه کرده‌اند.

براساس گزارش مؤسسه‌ی Cowen باتوجه‌به افزایش کلی تقاضا در سال نو قمری، عرضه‌ی ماهانه گوشی‌های هوشمند در چین با ۹۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۴۰٫۱ میلیون دستگاه در ماه ژانویه رسید. تصور می‌شود که فروش ۶٫۴ میلیونی آیفون بخش درخورتوجهی از این آمار را به خود اختصاص داده باشد. کاون باور دارد که شرایط فعلی می‌تواند منجر به تولید ۱۰۱ میلیون دستگاه آیفون در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ شود که بسیار بالاتر از انتظارات پیشین مبنی‌بر تولید ۹۰ میلیون دستگاه است.

کاون ادعا می‌کند که اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر ۲۰۲۰ (آذر - دی ۱۳۹۹)، با رشدی ۱۳ درصدی درمقایسه‌با سال گذشته، حدود ۷۹ میلیون دستگاه آیفون تولید کرده است که و مجموع تولید آن در همان سال، بالغ‌بر ۱۹۳ میلیون برآورد می‌شود که ۳ درصد رشد داشته است. باتوجه‌به فروش چشمگیر گوشی ‌های آیفون، انتظار می‌رود که شرکای تجاری اپل و تأمین‌کنندگان قطعات نیمه‌هادی نیز رشد تولید و درآمد را شاهد باشند. برای مثال، پیش‌بینی می‌شود که نتایج مالی برودکام (Broadcom)، به‌شدت تحت‌تأثیر فروش آیفون‌ها باشد.

برودکام در گزارش مالی قبلی‌اش، از کاهش ۹ درصدی فروش به‌دلیل عرضه‌ی دیرهنگام گوشی‌های اپل خبر داده بود. حال گمان می‌رود که این امر می‌تواند در نتیجه‌ی سه‌ماهه بعدی برودکام بسیار مفید باشد. تقریبا ۷۵ درصد از درآمد شرکت Cirrus Logic از سوی اپل به‌دست می‌آید و این شرکت بسیار تحت‌تأثیر فروش گوشی‌های آیفون است. انتظار می‌رود Cirrus Logic رشد درآمد ۷ درصدی در سال ۲۰۲۱ داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات