شایعه: آیفون ۱۳ پرو به دو تثبیت‌کننده‌ی Sensor Shift مجهز خواهد بود

پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد استفاده از تثبیت‌کننده‌ی Sensor Shift را در لنز اولتراواید آیفون ۱۳ پرو گسترش بدهد.
تبلیغات

به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به اطلاعات دیجی‌تایمز، غول دنیای فناوری در صدد این است که آیفون ۱۳ پرو را به تثبیت‌کننده‌ی Sensor Shift مجهز کند و به موجب آن، پایداری تصاویر را به‌صورت چشم‌گیری افزایش بدهد. برای یادآوری، اپل چندی پیش از خانواده‌ی آیفون ۱۲ با زبان طراحی جدید، سخت‌افزار و دوربین‌های بهبودیافته رونمایی کرد. تمامی چهار مدل آیفون ۱۲ با وجود استفاده از همان حسگرهای ۱۲ مگاپیکسلی، از نظر عملکرد دوربین پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند. اما آیفون ۱۲ پرو مکس تنها نسخه از این خانواده محسوب می‌شود که از فناوری تثبیت‌کننده‌ی جدید Sensor Shift بهره می‌گیرد.

تثبیت‌کننده‌ی Sensor Shift در واقع رویکردی متفاوت با فناوری‌های مشابه دارد. این فناوری نه‌تنها لنز را تثبیت می‌کند، بلکه کل حسگر را ثابت نگه می‌دارد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، تنها لنز واید آیفون ۱۲ پرو مکس از این تکنولوژی بهره می‌برد و نتایج گویای از تأثیر انکارناپذیر آن است. اما دیجی‌تایمز بر این باور است که آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس از تکنولوژی مذکور در هر دو لنز واید و اولترا واید (عریض و فوق ‌عریض) استفاده می‌کنند. گفته می‌شود لنزهای جدید به فوکوس خودکار (AF) مجهز می‌شوند. به گفته‌ی اپل، لرزش‌گیر Sensor Shift فقط در دوربین‌های DSLR و آیفون ۱۲ پرو مکس در دسترس است؛ بنابراین گسترش آن به دو لنز در نسل بعدی آیفون‌ پرو می‌تواند مزیت بسیار مهمی تلقی شود. اپل در توصیف این فناوری می‌گوید:

اولین‌ بار است که این فناوری با آیفون سازگار شده است. چه در حال فیلم‌برداری از بچه‌های خود باشید که آن‌ها را در اطراف پارک تعقیب می‌کنید و چه آیفون خود را از جاده‌ای پر از دست‌انداز از پنجره بیرون نگه دارید، تثبیت دقیق‌تری نسبت به همیشه خواهید داشت.

براساس گزارش‌های قبلی، ال‌جی اینوتک همچنان تأمین‌کننده‌ی تمام اجزای اساسی مربوط به این فناوری خواهد بود. از قرار معلوم، ضخامت ماژول دوربین پشتی آیفون ۱۳ در تمام مدل‌های نسل بعدی ۰٫۹ میلی‌متر است و به ‌گفته‌ی منابع، به ‌جای ماژول دوربین با لنزهای برآمده، طراحی واحد و یکپارچه (مانند کاور مقاله) با هر ماژول دوربین دارد که با روکشی از شیشه و یاقوت کبود پوشیده می‌شود. براساس گزارشی دیگر، کوپرتینویی‌ها می‌کوشند برای بهبود کیفیت محتوای واقعیت افزوده، سرعت و دقت فوکوس، حسگر لایدار را در مجموعه آیفون ۱۳ (مدل‌های معمولی) اضافه کنند. طبق شواهد، قطعات مورد نیاز لایدار ممکن است به وسیله‌ی سونی تهیه شود و ظاهرا سونی برای تأمین نسل جدید حسگر تصویر CMOS نزدیک مادون قرمز (NIR) و یک آرایه دیود بهمنی تک‌فوتونی (SPAD) برای استفاده در ماژول لایدار، قراردادی سه‌ساله با اپل منعقد کرده است.

شایعات و گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که آیفون ۱۳ (یا آیفون ۱۲ اس) دارای نمایشگر همیشه روشن از نوع LTPO خواهد بود که می‌تواند نرخ نوسازی متغیر تا ۱۲۰ هرتز را بدون کاهش شارژدهی ارائه بدهد. دوربین سه‌گانه و حسگر لایدار (LiDAR)، ناچ باریک‌تر، دوربین اولتراواید با دیافراگمِ f/18 و بازگشت تاچ‌آیدی از دیگر مشخصات مورد انتظار این گوشی محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات