گوشی تاشدنی آیفون شاید سال ۲۰۲۴ راهی بازار شود

یک‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌های جدید، اپل قصد دارد اولین آیفون تاشدنی را سال ۲۰۲۴ راهی بازار کند.
تبلیغات

هنوز مشخص نیست اپل گوشی تاشدنی می‌سازد یا نه؛ اما گزارش وب‌سایت کره‌ای TheElec به عرضه‌ی این گوشی در سال ۲۰۲۴ اشاره می‌کند. به‌گفته Phone Arena، گزارش‌های اولیه به این موضوع اشاره می‌کردند که آیفون تاشدنی سال ۲۰۲۳ عرضه و مراحل تولید این گوشی هم از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ شروع خواهد شد. اپل دو یا سه سال قبل از عرضه‌ی محصول جدید، همکاری خودش را با شرکت‌های مختلف برای تأمین منابع شروع می‌کند. درحال‌حاضر، نشانه‌ای وجود ندارد که شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی قطعات موردنیاز برای محصولات اپل چیزی برای عرضه در سال ۲۰۲۳ داشته باشند.

بنابر گزارش‌های جدید، اپل با همکاری ال‌جی قصد دارد پنل آیفون تاشدنی را تولید کند. البته گویا اپل پنل‌هایی هم از سامسونگ دریافت خواهد کرد و در حال بررسی شرایط مختلف است. ال‌جی و سامسونگ هم‌اکنون صفحه‌نمایش گوشی‌های آیفون ۱۲ را تولید می‌کنند. اگر اپل بخواهد سال ۲۰۲۳ گوشی تاشدنی راهی بازار کند، سامسونگ و ال‌جی سال ۲۰۲۲ باید سرمایه‌گذاری زیادی روی بخش تولید صفحه‌نمایش کنند.

گزارش شده اپل روند تولید آیفون تاشدنی را شروع کرده؛ ولی درحال‌حاضر روی ساخت صفحه‌نمایش این گوشی متمرکز است. وب‌سایت بلومبرگ هم گزارش کرده است که با محصول نهایی چند سالی فاصله داریم و این احتمال وجود دارد که اصلا راهی بازار نشود.

طبق اعلام وب‌سایت TheElec، سامسونگ سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲٫۵ میلیون دستگاه گوشی تاشدنی فروخت و پیش‌بینی کرده بود که به رکورد فروش ۴٫۵ تا ۵ میلیون دستگاه بتواند دست پیدا کند. اپل با زیر‌نظر‌گرفتن سامسونگ می‌خواهد توانایی این شرکت در حوزه‌ی تولید صفحه‌نمایش تاشدنی را بررسی کند و متوجه شود آیا سامسونگ می‌تواند به نیاز بازار پاسخ دهد یا خیر.

درحال‌حاضر، شرکت اپل به‌جای صفحه‌نمایش LCD از صفحه‌نمایش OLED استفاده می‌کند. تا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ اپل آیفون‌های بیشتری با صفحه‌نمایش OLED در‌مقایسه‌با آیفون با صفحه‌نمایش LCD تولید می‌کند. باتوجه‌به شرایط موجود، بعید به‌نظر می‌رسد اپل سال ۲۰۲۳ گوشی تاشدنی راهی بازار کند و این احتمال وجود دارد که آیفون تاشدنی اپل سال ۲۰۲۴ راهی بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات