مدیر عامل هواوی: آیفون 12 بهترین گوشی دنیا است

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل هواوی خواستار تغییر روابط هواوی و آمریکا شد. او روی شایعه‌ی فروش واحد موبایل هواوی خط قرمز کشید و آیفون ۱۲ اپل را «بهترین گوشی هوشمند دنیا» خطاب کرد.
تبلیغات

رن ژنگفی که پیش تر گفته بود آیفون ۱۲ بهترین گوشی دنیا است، مدیرعامل و بنیان‌گذار هواوی، خواستار تغییر روابط این شرکت بزرگ چینی با دولت ایالات متحده‌ی آمریکا شده است. ژنگفی که بیش از یک سال است هیچ مصاحبه‌ای انجام نداده، به‌تازگی روبه‌روی خبرنگار رسانه‌ی بین‌المللی چین نشسته است تا مباحث مختلفی درباره‌ی هواوی به‌ زبان بیاورد.

براساس گزارش ورج، بنیان‌گذار هواوی از تمایل به مذاکره با جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده، خبر داده و امیدوار است دولت جدید آمریکا «سیاست باز» در پیش بگیرد. رن ژنگفی در مصاحبه‌ به زبان چینی که توسط CNBC،اAFP و South China Morning Post ترجمه شده است گفت: «از چنین تماسی‌ استقبال می‌کنم و [در صورت برقراری تماس تلفنی] پیغامی که دارم درباره‌ی توسعه‌ی مشترک و موفقیت مشترک است. ایالات متحده می‌خواهد رشد اقتصادی تجربه کند و چین نیز می‌خواهد رشد اقتصادی داشته باشد.» 

مدیرعامل هواوی گفت اگر ظرفیت تولیدی این شرکت قابل ‌گسترش باشد، فرصت‌های بیشتری در اختیار شرکت‌های آمریکایی برای تأمین نیازهای هواوی قرار می‌گیرد. ژنگفی اعتقاد دارد که این اتفاق برای هر دو طرف پرمزایا خواهد بود. او ادامه می‌دهد: «معتقد هستم دولت جدید آمریکا که به‌زودی برای سیاست‌های جدیدش تصمیم‌گیری می‌کند، چنین منافعی را در نظر می‌گیرد. ما همچنان امیدوار هستیم که بتوانیم مقادیر زیادی مواد اولیه‌، قطعات و تجهیزات آمریکایی خریداری کنیم تا همگی بتوانیم از رشد چین منفعت ببریم.».

هواوی در حال‌ حاضر توانایی تجارت با شرکت‌هایی که در ایالات متحده فعال هستند یا از قطعات و فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کنند، ندارد؛ زیرا دولت ترامپ با به‌ میان ‌کشیدن موضوع امنیت ملی، هواوی را در فهرست سیاه وزارت بازرگانی (Entity List) قرار داده است. قرارگیری در این فهرست بدین معنی است که شرکت‌های آمریکایی برای تجارت با هواوی موظف ‌به دریافت مجوز هستند و اکثر درخواست‌ها برای صدور مجوز رد می‌شوند.

تحریم شدن توسط ایالات متحده مشکلات متعددی متوجه هواوی کرده است که یکی از بزر‌‌گ‌ترین آن‌ها، ناتوانی این شرکت برای دریافت مجوز همکاری با گوگل بود. به ‌موجب این اتفاق، گوشی‌ها و تبلت‌های جدید هواوی بدون خدمات موبایل گوگل (GMS) به بازار عرضه می‌شوند و عملا کمتر کسی حاضر است در بازارهای بین‌المللی سراغ تهیه‌ی آن‌ها برود. 

فشار ناشی از تحریم‌ها به‌حدی زیاد بود که در نهایت هواوی مجبور شد آنر را برای محافظت از این برند به ‌فروش برساند. به گفته‌ی مدیرعامل آنر ، این برند طی چند وقت اخیر با شرکت‌های مختلف نظیر گوگل وارد مذاکره شده است و به‌احتمال زیاد گوشی‌های جدید آنر با خدمات موبایل گوگل به بازار می‌آیند.

براساس شایعه‌های اخیر هواوی ممکن است واحد موبایل خود را به فروش برساند. رن ژنگفی در مصاحبه‌ شایعه‌هایفروش واحد موبایل هواوی را رد کرد و گفت: «ما به‌طور قطعی تصمیم گرفته‌ایم دستگاه‌های مصرفی خود و کسب‌و‌کار موبایل‌مان را به‌فروش نرسانیم.» 

طق گزارش‌ها، بنیان‌گذار هواوی از آیفون ۱۲ اپل به‌عنوان «بهترین گوشی هوشمند دنیا»‌ یاد می‌کند که به شبکه‌ی 5G هواوی کمک کرده است. ژنگفی گفت: «مشتریان علاقه‌مند به دستگاه‌های رده‌بالا در اروپا عاشق اپل هستند. از آن‌جایی که هواوی دیگر دستگاه پرمیوم ندارد، گوشی‌های اپل به ما کمک کرده‌اند اثبات کنیم که فناوری 5G هواوی، خوب است.»

دیدگاه شما کاربران زومیت در مورد سخنان رن ژنگفی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات