اپل تولید آیفون 12 مینی را احتمالا بهار امسال متوقف خواهد کرد

یک‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی تأییدنشده، به‌ دلیل فروش کمتر از انتظار آیفون 12 مینی، اپل احتمالاً تا فرا رسیدن فصل دوم سال جاری میلادی تولید این گوشی را متوقف می‌‌کند.
تبلیغات

اپل امسال در تصمیمی قابل‌ انتظار اعلام کرد مدلی از سری آیفون ۱۲ را با پسوند مینی همراه می‌کند. آیفون ۱۲ مینی که با صفحه‌نمایش ۵٫۴ اینچ، کوچک‌ترین آیفون تمام‌صفحه‌ی اپل محسوب می‌شود، مجهز به فناوری 5G است و به‌طور خاص برای کسانی ساخته شده که با ابعاد بزرگ گوشی‌های امروزی کنار نمی‌آیند و تمایل دارند با یک دست با گوشی کار کنند. برچسب قیمت ۷۲۹ دلاری باعث می‌شود آیفون ۱۲ مینی ارزان‌تر از دیگر گوشی‌ های سری آیفون ۱۲ باشد.

براساس گزارش فون‌آرنا، آیفون ۱۲ مینی اپل یک ‌سری نکات منفی دارد که یکی از واضح‌ترین آن‌ها، ظرفیت ۲۲۲۷ میلی‌آمپر ساعتی باتری آن است. به‌طور کلی آمار نشان می‌دهند که برخلاف انتظارات، کاربران زیادی به تهیه‌ی آیفون ۱۲ مینی علاقه نشان نداده‌اند. مطابق نوشته‌ی مای‌درایورز، آیفون ۱۲ مینی کمتر از دیگر گوشی‌های سری آیفون ۱۲ به‌فروش رسیده است. به‌طور مشخص‌تر،‌ فروش جهانی آیفون ۱۲ مینی تنها ۶ درصد از کل درآمد آیفون‌ های سال ۲۰۲۰ را برای اپل به ‌ارمغان آورده.

به‌عنوان نتیجه‌ی این اتفاق، مؤسسه‌ی جی.پی مورگان مدعی شده که اپل ممکن است تا فرا رسیدن سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، تولید آیفون ۱۲ مینی را به پایان برساند.

ویلیام ینگ، تحلیلگر زنجیره‌ی تأمین جی.پی مورگان، مدتی قبل پیش‌بینی تولید آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی را به ۹ و ۱۱ میلیون دستگاه کاهش داد. دیگر تحلیلگران اکنون انتظار دارند که اپل حجم تولید بزرگ‌ترین آیفون ۱۲ یعنی مدل پرو مکس را به ۱۱ میلیون واحد افزایش بدهد. آیفون ۱۲ پرو مکس دارای صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچ است و از باتری ۳۶۸۷ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند.

حتی با فروش کمتر از انتظار آیفون ۱۲ مینی، همچنان انتظار می‌رود اپل در سال جاری میلادی از چهار مدل آیفون رونمایی کند. براساس گزارش مای‌درایورز، شرکت کوپرتینویی ممکن است برخی بهینه‌سازی‌ها اعمال کند تا عملکرد آیفون ۲۰۲۱ کوچک‌جثه تقویت شود و فروش این محصول بالاتر برود. یکی از نکاتی که اپل قطعاً باید روی آن کار کند، عمر باتری آیفون کوچک است.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات