تعمیر گلکسی S21 سامسونگ ساده‌تر از گلکسی S20 است

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کالبدشکافی گلکسی S21 سامسونگ نشان می‌دهد تعمیر این گوشی ساده‌تر از گلکسی S20 است؛ اما همچنان تعویض صفحه‌نمایش و باتری دستگاه کار ساده‌ای محسوب نمی‌شود.
تبلیغات

مؤسسه‌ی iFixit به‌تازگی گوشی گلکسی اس ۲۱ سامسونگ (Samsung Galaxy S21) را کالبدشکافی کرده و امتیاز تعمیرپذیری چهار از ۱۰ را به آن داده است. از قرار معلوم گوشی گلکسی اس ۲۱ ساده‌تر از اس ۲۰ تعمیر می‌شود؛ زیرا گلکسی S20 هرگز امتیاز رسمی تعمیرپذیری را از iFixit دریافت نکرد.

براساس گزارش خبرگزاری GSMArena، مؤسسه‌ی iFixit می‌گوید جداکردن پنل پشتی پلاستیکی گلکسی اس ۲۱ ساده‌تر از پنل پشتی شیشه‌ای گلکسی اس ۲۰ است؛ چراکه لازم نیست نگران شکسته‌شدن پنل باشید. به‌علاوه جداکردن صفحه‌نمایش تخت اس ۲۱ نیز ساده‌تر از اس ۲۰ است و در گوشی جدید سامسونگ، از کابل جداشدنی برای صفحه‌نمایش استفاده شده. 

امتیاز نه‌چندان زیادی که به اس ۲۱ اعطا شده، به این دلیل است که تعویض باتری و صفحه‌نمایش گلکسی اس ۲۱ تا حد زیادی مشکل است. طبق گفته‌ی iFixit، دو بخش باتری و صفحه‌نمایش بیشتر از بخش‌های دیگر هر گوشی به تعویض نیاز دارند. سامسونگ برخلاف بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهد باتری‌ها را با چسب به گوشی بچسباند؛ به‌همین‌دلیل، بیرون‌آوردن باتری کار ساده‌ای نیست. 

مقایسه‌ی ابعاد حسگر اثرانگشت در گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۰ اولترا

برای کسب جزئیات بیشتر درباره‌ی کالبدشکافی گوشی گلکسی اس ۲۱ می‌توانید وب‌سایت iFixit را مشاهده کنید. در ویدئو منتشرشده‌ی iFixit، ابعاد حسگر اثر‌انگشت دو گوشی اس ۲۱ و اس ۲۰ اولترا مقایسه شده است. براساس همین بررسی، به‌نظر می‌رسد حسگر اثر‌انگشت گلکسی اس ۲۱ ناحیه‌ی بیشتری از صفحه‌نمایش را پوشش می‌دهد. شما کاربران محترم می‌توانید بررسی گلکسی اس ۲۱ اولترا و بررسی گلکسی اس ۲۱ را در زومیت مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات