گلکسی A72 مدل 4G سامسونگ در وب‌سایت گیک‌بنچ رویت شد

جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به مشخصات موجود در وب‌سایت گیک‌بنچ، گلکسی A72 مدل 4G سامسونگ از تراشه‌ی اسنپدراگون 720G استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

انتظار می‌رود گلکسی A72 هفته‌ی آینده رونمایی شود. سامسونگ در نظر دارد گلکسی A72 را در دو مدل 4G و 5G روانه‌ی بازار سازد تا علاقه‌مندان با توجه به نیازشان، مدل دلخواه را خریداری کنند. درحالی‌که زیرساخت‌های ارتباطات نوین 5G در بسیاری از کشورها به‌سرعت در حال راه‌اندازی است؛ اما باید در نظر داشت که برخی از کاربران هنوز تمایلی برای استفاده از ارتباطات 5G را ندارند و به استفاده از ارتباطات 4G بسنده می‌کنند.

در حال حاضر می‌دانیم نسخه‌ی 4G گلکسی A72 با شماره‌مدل SM-A725F و نسخه‌ی 5G نیز از شماره مدل SM-A726B تولید می‌شوند؛ اما آنچه توجهمان را به محصول معرفی‌نشده‌ی سامسونگ جلب کرده، انتشار گزارشی در مورد عملکرد گلکسی A72 مدل 4G در بنچمارک گیک‌بنچ است. 

از نظر مشخصات سخت‌افزاری می‌دانیم که گلکسی A72 مدل 4G دارای ۸ گیگابایت رم است و از تراشه اسنپدراگون 720G قدرت می‌گیرد. محصول جدید شرکت کره‌ای دقیقا از همان تراشه‌ای استفاده خواهد کرد که در گلکسی A52 مدل 4G نیز به کار گرفته خواهد شد.

بنچمارک گلکسی A72 مدل 4G

درواقع مشخصات منتشرشده نشان می‌دهند که تفاوت میان دو مدل گلکسی A52 و A72 از نظر توان پردازشی تراشه‌ها نخواهد بود و احتمالا به تفاوت در ابعاد صفحه‌نمایش، ظرفیت باتری و توانمندی دوربین اصلی و سلفی خلاصه می‌شود. در هر صورت، گلکسی A72 مدل 4G توانسته در آزمون تک‌هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ به امتیاز ۵۴۹ و در آزمون چندهسته‌ای نیز به امتیاز ۱۶۳۷ برسد که نتیجه‌ای مطلوب برای محصولات میان‌رده به نظر می‌‌رسد.

در کنار اطلاعات منتشرشده، انتظار می‌رود گلکسی A72 دارای صفحه‌نمایشی به ابعاد ۶٫۷ اینچ باشد و در پنل پشتی نیز ماژول دوربین چهارگانه را میزبانی کند. با وجود اینکه چنین موضوعی هنوز از طرف سامسونگ تأیید یا تکذیب نشده است؛ اما گفته می‌شود که مدل 5G گلکسی A72 بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ یورو قیمت دارد و مدل 4G نیز با قیمتی بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ یورو روانه بازار می‌شود.

سامسونگ برای دو مدل 4G و 5G گلکسی A72 رنگ‌بندی‌های مشکی، آبی، سفید و بنفش را در نظر گرفته است و به نظر می‌رسد محصول میان‌رده خود را در اوایل سال ۲۰۲۱ روانه بازار اروپا و دیگر نقاط جهان کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات