گلکسی اس ۲۱ اولترا با تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ در گیک‌بنچ رؤیت شد

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا با برخورداری از تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ توانسته است در آزمون چندهسته‌ای گیک‌بنچ امتیاز ۳۰۵۹ کسب کند.
تبلیغات

انتظار می‌رود سامسونگ در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱ (۲ بهمن ۹۹) ازسری گلکسی اس ۲۱ رونمایی کند؛ محصولاتی که گفته می‌شود حداقل یکی از آن‌ها دارای قلم لمسی است که تا پیش از این بیشتر در سری گلکسی نوت استفاده می‌شد. درحالی‌که چند هفته تا زمان معرفی سری جدید پرچم‌داران شرکت کره‌ای باقی مانده است، گزارشی منتشر شده که نتایج گلکسی اس ۲۱ اولترا در بنچمارک گیک‌بنچ را به نمایش می‌گذارد.

آنچه بیش از هر نکته‌ای نظر را به خود جلب می‌کند، برخورداری گلکسی اس ۲۱ اولترا از تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ است. اگر شایعات صحت داشته باشند، سری گلکسی اس ۲۱ در سه مدل عرضه خواهد شد که احتمالا برای بازار جهانی همراه با تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ خواهند بود. مدل مختص بازار چین و ایالات متحده  مانند سال‌های گذشته با تراشه‌ اسنپدراگون ساخت کوالکام عرضه می‌شود.

دستگاه مورد نظر که از شماره مدل SM-G998B استفاده می‌کند در آزمایش تک‌هسته‌ای توانسته امتیاز ۱۰۰۶ و در آزمایش چندهسته‌ای امتیاز ۳،۰۵۹ به دست آورد. در فهرست، فرکانس پایه پردازنده به ‌کار گرفته‌شده در تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ برابر با ۲٫۲۱ گیگاهرتز در نظر گرفته شده که احتمالا متعلق به هسته‌های سری کورتکس A55 است.

در مقایسه‌ای کوتاه می‌توان مشاهده کرد که اگزینوس ۲۱۰۰ از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ عملکرد بهتری دارد. اما باید در نظر داشت که آزمایش‌های صورت‌گرفته روی محصولاتی بوده است که هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارند و امکان دارد مدل نهایی از عملکرد متفاوتی برخوردار باشد.

در فهرست ارائه‌شده مشخص می‌شود که گلکسی اس ۲۱ اولترا در آزمایش به سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و ۱۲ گیگابایت رم مجهز بوده است. طبق گزارش‌های قبلی که در اختیار داریم، تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ از یک هسته X1 با فرکانس ۲٫۹۱ گیگاهرتز استفاده می‌کند و دارای سه هسته کورتکس A78 با فرکانس ۲٫۸۱ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع کورتکس A55 با فرکانس ۲٫۲۱ گیگاهرتز است.

بنچمارک گلکسی اس 21 اولترا

با مقایسه مشخصات می‌توان گفت هسته‌های کورتکس A55 و A78 اگزینوس ۲۱۰۰ نسبت به مدل‌های استفاده‌شده در اسنپدراگون ۸۸۸ از فرکانس بالاتری برخوردار هستند. بااین‌حال امکان دارد مشخصات ذکرشده در زمان عرضه محصولات کمی متفاوت باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات