دیسکاور فید گوگل جایگزین بیکسبی در سری گلکسی اس 21 سامسونگ می‌شود

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ تصمیم گرفته است با انتشار رابط کاربری One UI 3.1، بخش دیسکاور فید گوگل را به گوشی‌های هوشمند جدیدش بیاورد.
تبلیغات

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که سامسونگ در سری گلکسی اس ۲۱ تغییرات چشمگیری اعمال خواهد کرد که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به حذف ویژگی سامسونگ دیلی اشاره کرد. ویژگی سامسونگ دیلی که در برخی مناطق دنیا با نام سامسونگ فیری (Samsung Free) شناخته می‌شود، گویا قرار است با ویژگی دیسکاور فید گوگل جایگزین شود. چنین موضوعی در ویدئو فاش‌شده از رابط کاربری گلکسی اس ۲۱ مشخص شده است. درواقع، کاربری با تماشای ویدئو متوجه شد که در صفحه‌ی خانه گلکسی ۲۱ از قسمت سامسونگ دیلی خبری نیست و به‌جای آن از ویژگی دیسکاور فید گوگل استفاده می‌شود.

در‌ادامه‌ی گزارش ذکر شده است که نه‌تنها گلکسی اس ۲۱، بلکه محصولات دیگر سامسونگ که به‌روزرسانی One UI 3.1 را دریافت کنند، امکان استفاده از دیسکاور فید گوگل را به‌جای بیکسبی خواهند داشت. بااین‌حال، به‌روزرسانی One UI 3.1 برای محصولات اخیر سامسونگ منتشر خواهد شد و اگر از مدل‌های قدیمی تلفن‌های هوشمند سری گلکسی استفاده می‌کنید، احتمالا به خرید مدل جدیدتری از گوشی‌های هوشمند شرکت کره‌ای نیاز خواهید داشت.

بیکسبی یکی از پروژه‌های بزرگ سامسونگ بود؛ اما با استقبال‌نکردن کاربران به‌مرور نقشش در برنامه‌های شرکت کره‌ای کم‌رنگ‌ شد. درحقیقت، دور‌از‌ذهن نبود که سامسونگ بخواهد به‌زودی بیکسبی را با پروژه‌ی دیگری جایگزین کند. به‌نظر می‌رسد سامسونگ به‌جای رونمایی پروژه‌ای جدیدتر برای جایگزینی با بیکسبی به‌سراغ گوگل و محصولات آن رفته است تا درنهایت، گام‌های آخر برای کنار‌گذاشتن بیکسبی را بردارد.

در آخرین شایعات، گفته شده بود که سامسونگ دستیار هوشمند گوگل و پلی استور را درمقایسه‌با بیکسبی و گلکسی استور قرار در اولویت‌ بالاتری خواهد داد؛ اما از جایگزینی آن‌ها خبری نبود. باوجوداین‌، باید صبر کرد تا مقام‌های شرکت کره‌ای موضوعات مطرح‌شده را تأیید یا تکذیب کنند.

سامسونگ می‌خواهد ۱۴ ژانویه (۲۵ دی) مدل‌های جدید سری گلکسی اس ۲۱ را رونمایی و ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) آن‌ها را به بازار کشورهای مختلف دنیا عرضه کند. بااین‌حساب، در هفته‌های آینده متوجه خواهیم شد که آیا بیکسبی کاملا از پرچم‌داران شرکت کره‌ای حذف خواهد شد یا در‌کنار امکانات گوگل به‌صورت گزینه‌ای دلخواه در‌اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات